Ga naar inhoud


Hoe belangrijk zijn de PMT en de PCR


WPW

Aanbevolen berichten


Een PMT of PCR op 65535 (of 8191 of 0) is niet normaal.

 

In die gevallen zal vaak een versleutelde zender niet open gaan en/of er is geen EPG, resp. niet synchroon beeld en geluid.

 

Een enkele keer zijn de uitgezonden parameters daadwerkelijk niet in orde, maar ook de settings kunnen corrupt geraakt zijn. En dat is niet leuk...

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In m'n half jaar oude 7700HSCI settingslijst (want de 7700HSCI heb ik niet meer) staan bij de HD zenders voor PMT en PCR doodnormale waardes, alles behalve 65535 bijv.

 

Ik herinner me wel nog dat vanaf een bepaalde firmware versie er iets aan het settingsformat veranderd was. In het Topfield Europe forum is daar nog wel wat over te vinden.

 

Aan de andere kant, als je van bovengenoemde problemen geen last hebt...

 

Hier is trouwens een wiki over transport streams.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB signalen zijn voorzien van een PMT-PID (program management/map table) Is dat niet het geval dat is er geen sprake van DVB compliance. Wanneer een signaal niet bedoeld is voor DTH ontvangt bijv kabel aanvoer kan dit met opzet zijn uitgezet. Dit is de reden waarom bepaalde ontvangers er niet mee om kunnen gaan.

 

De PCR (program clock reference) is er voor om beeld en geluid synchroon te laten lopen maar dit wordt niet altijd gebruikt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...