Ga naar inhoud


Humax, Topfield of Vantage?


Gast Richard B

Aanbevolen berichten

Gast Richard B

Hallo,

 

Ik zit met een probleem. Ik wil graag een nieuwe ontvanger kopen maar weet niet welke.

Ik ben mij bewust dat er reeds meerdere topics over dit onderwerp zijn, maar toch nog een keer.

Na het lezen van diverse forumtopics wordt het wel iets duidelijker, maar blijven nog steeds veel dingen vaag. Vooral omdat topics vaak ouder zijn en er inmiddels waarschijnlijk wel weer software-updates zijn verschenen waardoor problemen opgelost zijn.

Ik wil in ieder geval een HD twin-tuner PVR zodat ik van de ene zender kan opnemen terwijl ik naar een andere zender kijk. Dit heb ik namelijk sinds ik via schotel kijk als groot gemis ervaren. Ik wil deze mogelijkheid ook hebben met zenders op verschillende transponders. Hiervoor is het dan volgens mij nodig om met twee kabels vanaf de LNB naar de ontvanger te gaan.

Verder dienst de ontvanger SD signalen goed kunnen upscalen naar 1080 signaal en het signaal zowel via SCART als HDMI tegelijk kunnen uitvoeren.

De op harde schijf opgenomen programma’s wil ik ook graag kunnen bewerken. Hierbij gaat het dan om het knippen van ongewenste opnames (te vroeg gestart of te lang doorgaan) en eventueel reclames.

Ik twijfel momenteel tussen drie modellen, te weten de Humax Icord, de Topfield 7700 en de Vantage HD8000s. Qua afmetingen heeft momenteel de Topfield de voorkeur aangezien deze past bij de overigen AV apparatuur, maar zijn de specificaties en de vormgeving van de Vantage ook wel heel interessant.

 

- Heeft iemand deze modellen onlnags al eens naast elkaar gezet met mogelijkheden en onmogelijkheden?

- Voldoen deze modellen aan mijn criteria?

- Zijn er wellicht modellen die ik over het hoofd gezien heb? (tot 600 euro)

- Wat zijn de huidige problemen nog met de dual HD recorders?

- Wat zijn de voordelen van het ene model t.o.v. de anderen? (ofwel, waarom zou ik voor die ene kiezen)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ga dit verhaal aandachtig volgen Richard... ik heb ook nog niets besloten.

Ik heb ook de Technisat HD S2 (en dan waarschijnlijk de nog niet verschenen PLUS) in de running zitten...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook ik twijfel , ik wil overstappen op HD en ook eeen twin pvr maar ik twijfel of er wel echt een stabiele reciever is op dit moment want je leest wel allemaal de klachten op verschillende forums maar ik heb nog niet 1x gelezen dat er een goede stabiele in de handel is , dus ook ik wacht even af.

 

fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard B

Goed te lezen dat ik niet de enige ben die door de bomen het bos niet meer ziet smile

 

@Ron : Ik neem aan dat je doelt op de Dreambox DM8000, á € 1000,- ?

Beetje boven mijn budget. Zal best een mooi ding zijn, maar ik heb nog meer dure hobby's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Er is zeker wel een stabiele HD receiver die meer kan dan boven genoemde exemplaren.

Ron


Dan heb je het berichtje van de TS niet goed gelezen.
Hij wil minimaal over een HDMI aansluiting beschikken.
Dat is ook waarom de DM8000 voor mij geen optie is.

Ben benieuwd of mensen nog goede tips hebben.
Voor mij persoonlijk hoeft het geen PVR te zijn maar moet vooral het upscalen van SD naar HDTV een mooi plaatje opleveren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de Kathrein ook een goede optie is.

Deze heeft wel HDMI en is inmiddels ook verkrijgbaar als twin.

Software is inmiddels stabiel.

Heb zelf de 910 versie waarbij intern sharen ook nog eens mogelijk is.

Vind persoonlijk het beeld van de Kathrein zeer goed zowel SD als HD.

Mijn mening is dat DM hier minder scoort.

Ook de prijs van de Kathrein is acceptabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben ook in de markt voor een vervangend toestel voor mijn Humax HD-CI2000, Die naar de slaapkamer verhuist.

 

Echter lees ik over de Icord verschillende meningen t.a.v. de beeldscherpte, speciaal bij SD uitzendingen.

Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit/scherpte van de hier genoemde ontvangers.

 

Verder zou ik denk ik bij een pvr ontvanger meer waarde hechten aan een goed werkende epg.

Is de Icord de enige ontvanger in dit rijtje, die TVTV epg via internet heeft geimplementeerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zijn betrouwbaarheid en beeldscherpte belangrijker dan een goede EPG. Als je er niet op kan vetrouwen dat je opnames (ongecodeerd) en volledig op je harddisk komen te staan, is al het andere niet meer belangrijk. Dat is voor mij een reden om voor een pvr te gaan. Ook beeldkwaliteit en stabiliteit zijn belangrijk vind ik. Waarschijnlijk komt het doordat ik al vanaf 1986 met satelliet tv aan de gang ben, dat ik epg niet zo belangrijk vind. Ik ben er niet mee "groot geworden" om het zo maar eens te zeggen. Ik vind het wel makkelijk om te zien wat er nu loopt... maar kijken en opnames programmeren doe ik via een papieren programmagids.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: newsat
Origineel bericht van: Toxic[Q
Er is zeker wel een stabiele HD receiver die meer kan dan boven genoemde exemplaren.

Ron


Dan heb je het berichtje van de TS niet goed gelezen.
Hij wil minimaal over een HDMI aansluiting beschikken.
Dat is ook waarom de DM8000 voor mij geen optie is.

Ben benieuwd of mensen nog goede tips hebben.
Voor mij persoonlijk hoeft het geen PVR te zijn maar moet vooral het upscalen van SD naar HDTV een mooi plaatje opleveren.


A.u.b. niet nogmaals die discussie. De DM800 en DM8000 hebben beide HDMI alleen zit er fysiek een DVI connector op waarop het HDMI signaal staat. Dream Multimedia levert daarom een standaard DVI naar HDMI kabel bij. Misschien wordt het eens tijd dat dit sprookje eens en voor altijd een fabeltje wordt?

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Ik vind het wel makkelijk om te zien wat er nu loopt... maar kijken en opnames programmeren doe ik via een papieren programmagids.


Leuke theorie, Sverige, maar dan ben jij dus kennelijk volledig op Astra 1 geconcentreerd.
In welke papieren programmagids kan ik b.v. het programma vinden van ITV, Channel 4 en al die andere populaire britse zenders???
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ceesv,

 

Ik ben sinds een halfjaar in het bezit van een icord en ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit. De HD uitzendingen zijn geweldig, maar ook de upscaling die de icord bij de SD kanalen laat zien zijn in mijn ogen erg goed.

Dit is echter een subjectieve waarneming daar er geen manier is om dit te staven met harde feiten.

Het beeld op rtl 4 b.v. is loeischerp, dit kun je zien doordat het rtl4 logo een beetje hoekerig wordt. ( dit is trouwens verder niet storend.)

Humax Icord 320 GB, triax 78 cm astra & hotbird

Diablo & t-rex

T90 , DB8000, veel geduld

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke humax icoord heb je , en is hij stabiel wat kijken en op nemen betreft en hoe gaat de humax icoord om met canaaldigitaal

graag voor ons wat meer informatie

 

dankje wel

fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnno
[
Leuke theorie, Sverige, maar dan ben jij dus kennelijk volledig op Astra 1 geconcentreerd.
In welke papieren programmagids kan ik b.v. het programma vinden van ITV, Channel 4 en al die andere populaire britse zenders???


papieren Duitse gids voor (inderdaad) de Duitse zenders op de Astra en ook een papieren Zweedse gids voor de Zweedse zenders op de Thor... Als op deze zenders niets van mijn gading is, kijk ik op internet om te zien of er wat op de bbc of itv's is... Vroeger had ik ook nog de Radio Times.... maar die vomnd ik te duur worden voornamelijk voor wat ik er aan meerwaarde door had.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...