Ga naar inhoud


Humax, Topfield of Vantage?


Gast Richard B

Aanbevolen berichten

Veel opties dus maar de keuze is denk ik heel persoonlijk. Ik kan uit ervaring spreken koop geen Humax dat zijn op HD gebied drama bakken met een hoop ergenis en weinig tot geen support. Ben over Homecast zeer tevreden en de prijs is ook nog eens zeer redelijk.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: Olie
Veel opties dus maar de keuze is denk ik heel persoonlijk. Ik kan uit ervaring spreken koop geen Humax dat zijn op HD gebied drama bakken met een hoop ergenis en weinig tot geen support. Ben over Homecast zeer tevreden en de prijs is ook nog eens zeer redelijk.


Ik weet niet, wat je problemen geweest zijn, maar ik kijk al meer dan 2 jaar probleemloos met de Humax HDCI-2000.
Ik was een van de eersten die hem kocht.
Wat support betreft, regelmatig komen er tot op heden software update's bij geconstateerde problemen.

Bij mijn Nokia 9800 heb ik meer dan een jaar moeten wachten op een update voor digitaal audio, spdif.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de icord met 320 GB harde schijf, is zeer stabiel zowel qua opnemen als ook met kijken. Gebruik een t-rex ( dragon) en een diablo als cam en dit heeft nog nooit tot storingen geleidt met canaal digitaal.

Opnames worden grotendeels gecodeerd op de harde schijf gezet, maar als ik het echt wil bewaren, dan laat ik de icord deze opname decoderen als ik niet kijk. ( meestal 's nachts) Daarna heb je de opname ongecodeerd op de harde schijf staan en kun je deze tot in de lengte der dagen bewaren. Ook het versneld achter- en voorruit spoelen werkt alleen met gedecodeerde opnames.

Time shift werkt sinds de laatste update goed.

 

Groet Beukjes

Humax Icord 320 GB, triax 78 cm astra & hotbird

Diablo & t-rex

T90 , DB8000, veel geduld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me aansluiten bij het antwoord van Ron. Was ook een van de eerste met de Humax 2000, deze heeft nooit goed gewerkt en die software updates valt wel vies tegen, telkens zeer lang moeten wachten en dan was het nog niet goed. Zend maar eens een mail naar Humax die hebben niet het fatsoen om terug te mailen. Bij Homecast heb je binnen 24 uur bericht terug met een oplossing als dat nodig is en dat geeft wel een beter gevoel.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dealer in de buurt heeft een SRadix HS-411CXCI staan.

Verbazingwekkend genoeg geeft SRadix slechts 1 hit met de zoekfunctie over de afgelopen 3 jaren! sleep

 

Weet iemand iets meer over dit apparaat?

Het is een HD ontvanger met USB PVR functionaliteit, HDMI aansluiting, werkende MediaHighway EPG voor CDS enz..

Kortom, het zou best iets kunnen zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet bovenstaand bericht, apparaat wordt nog niet uitgeleverd wegens brakke firmware.

Het is een nieuw merk maar staat nog in de kinderschoenen. Mij te risicovol. crazy

 

Ben nu ff aan het kijken naar de Humax iCord HD.

Kan iemand iets roepen over het upscalen van SD uitzendingen.

Doet de iCord dit goed?

 

(beukjes positief en Olie negatief maar er zijn vast meer gebruikers van de iCord.) smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor heel veel berichten hier over de Icord HD. Ik heb deze ook inmiddels meerdere malen naar boven geschoven op mijn verlanglijst.

Wat ik echter mis, zijn de reacties van gebruikers van een Vantage 8000s twin PVR. Wat is hier mis mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag maar eens een gebeld met een bekende shop in Zuid Holland.

Het is immers moeilijk om nu een keuze te maken.

Verassend als je dan een eerlijk advies krijgt om nog even tot de zomer af te wachten.

Naar verwachting gaan dan NED1,2 en 3 ook via HD uitzenden.

 

Momenteel zijn er eigenlijk nog geen stabiele HD satontvangers op de markt.

De kabelboeren hebben het wat dat betreft beter voor elkaar volgens de verkoper.

Die ontvangers zijn al wat langer uit de kinderschoenen.

 

Ook interessant om te zien hoe de abbo's er uit gaan zien.

Vergelijken tussen kabel en satelliet ga ik zeker meenemen.

 

Ik wacht dus nog even af....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog geen stabiele HD satontvangers op de markt ????? Heb met mijn Homecast nog geen enkel probleem gehad dus dat is een beetje onzin wat je nu zegt. En wellicht zullen er meer goede ontvangers zijn. Ik heb geen kabel dus ben afhankelijk van een goede ontvanger.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik reacties op dit forum en op diverse andere Duitse forums lees is mijn conclusie toch ook dat echte stabiele HD PVR's niet echt bestaan... helaas!!

Als ik zo een apparaat koop wil ik er ook 100% op kunnen vertrouwen... Voorlopig wacht ik ook nog maar even. Ik vind dat ik beter nog een paar maanden kan wachten, dan dat ik nu en apparaat ga kopen wat niet voor 100% aan de verwachtingen voldoet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diverse goede SAT HD receivers, dat is niet zo het probleem.

 

Ik vind het enige grote probleem als je een HDef opname wil maken op DVD, daar ga je de mist in....

Alle fabrikanten gebruiken dezelfde SGS Chipset, en nemen op op de ingebouwde HDD...In Hdef krijg je niks naar buiten... en hoe ga je het in HDef opnemen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook op zoek. Hoe zit het met de Vantage HD8000s of de Kathrein UFS922. Daar wordt niet over gesproken?

Of de Homecast HS8100? Die lijkt ook zeer kwalitatief te zijn. Stabiliteit is belangrijk voor mij, en TVV compatible. De fan moet ik stil zijn of op zijn minst temp. controlled. Daarnaast moet hij in stand-by ook echt uit staan. Geen draaiende HDD of fan....

De Homecast HS9000 zal duur uitvallen denk ik (1TB HDD).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin dat er geen stabiele HD ontvangers bestaan, voorbeelden voldoende dit bewijzen dat dat niet zo is.

 

Wel is de content op dit moment nogal mager maar dat zal langzaam maar zeker verbeteren.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Richard B

- Zijn er wellicht modellen die ik over het hoofd gezien heb? (tot 600 euro)


@Richard B,

ABCom IPBox 9000HD / CubeRevo smile


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...