Ga naar inhoud


Nieuwe hobby, maar hoe beginnen ?


Gast Thinker

Aanbevolen berichten

Ik ben een redelijke newbie op sat tv gebied. Mijn interesse is gewekt omdat ik op zoek ben naar een mogelijkheid om roemeense kanalen te ontvangen.

 

Uiteindelijk ben ik tot een lijstje sattelieten gekomen die ik graag zou ontvangen.

 

Sirius 4 - 4.8E

Thor 3 - 0.8W

Thor 5 - 0.8W

Intelsat 10-02 - 1W

Hotbird 6/7A/8 - 13E

Eutelsat W2 - 16E

Amos 2/3 - 4W

Astra 1 - 19.2E

Astra 3 - 23.5E

 

Maar wat voor installatie heb ik nodig ?

 

- Welke schotel, diameter, merk, type ?

- Rotor installatie ?

- Meerdere lnb's ?

- Welke lnb's, merk, type ?

- diseqc switch ?

 

Ik ben dan een newbie op sat tv gebied, een pc freak ben ik altijd al geweest. Dus als ontvanger wil ik graag een dreambox. Ik dacht zelf aan de 7025. Welke images zijn het proberen waard ?

 

Ik hoop dat iemand wat goede adviezen kan geven. Alvast bedankt.

 

Groetjes,

 

Thinker

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


moest ik nu pazs beginnen dan zou ik nu toch een ontvanger nemen die mpeg4 en HD aankan. Als je een dreambox wenst een 800 dus, mét harde schijf voor opnames. De 8000 kan ook, maar is nog moeilijk te vinden en heeft nog niet de support van de overige dreamboxen.

overigens : een dreambox is een unix computer, deze vraagt dus wél wat meer werk als een 'doorsnee' ontvanger.

wat de schotel betreft : draaibaar uiteraard, LNB is tegenwoordig minder belangrijk (werken allemaal goed) en ik zou minimaal een 80cm schotel nemen (vooral voor de noordelijke beams van Thor).

geen Astra 2 ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude

overigens : een dreambox is een unix computer, deze vraagt dus wél wat meer werk als een 'doorsnee' ontvanger.

Een Dreambox is geen Unix computer, maar draait Linux. Dat is wat anders.
Bovendien hoeft het niet meer werk te zijn. Dat hangt er maar van af of je ermee gaat hobbyen. Je kunt eraan sleutelen, maar dat hoeft niet.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

droom maar verder dan :-)

overigens is linux een unix variant, en eigenlijk zit er ook geen linux in, wél "enigma" die een linux-achtige schil en commando's kan hebben, afhankelijk van het image wat je erop gezet hebt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Newby,

 

Hoeveel ontvangers wil je er max op aansluiten?

Meer dan 1? dan zou ik een wavefrontier kiezen, wel de 90cm, dit heeft als extra voordeel dat je redelijk makkelijk ontvangers kan uitbreiden. En als je geen last hebt van de kredietcrisis, kan je een visio bigbisat nemen.

 

Maar 1 ontvanger, dan is een draaibaar net zo makkelijk.

 

suc6 met je keuze

Dreambox 500, DM800, Dreambox 7020, Dragon Cam + WF T55 (9;13;19,2;28 east)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
droom maar verder dan :-)

Zal ik doen. Bedankt.

Origineel bericht van: Jean-Claude

overigens is linux een unix variant, en eigenlijk zit er ook geen linux in, wél "enigma" die een linux-achtige schil en commando's kan hebben, afhankelijk van het image wat je erop gezet hebt.

Linux is geen Unix variant. Het lijkt er alleen op, omdat bij de ontwikkeling van Linux de verschillende Unix versies als voorbeeld hebben gediend.
De bedoeling van Linux was nou juist om een volledig rechtenvrij systeem te hebben, wat Unix niet is. Linux is van de grond af opnieuw opgebouwd.
Er zijn wel open Unixen, de diverse BSD versies, maar de meeste Unix versies zijn gesloten.

Enfin. Dit doet er eigenlijk allemaal niet zo toe en is bovendien off-topic. Einde discussie dus, althans in dit forum.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
eigenlijk zit er ook geen linux in, wél "enigma" die een linux-achtige schil en commando's kan hebben, afhankelijk van het image wat je erop gezet hebt.


Er zit Linux kernal version 2.6.12 in mijn DM600 en enigma is een GUI applicatie die op linux draait, dus geen gestripte linux OS met shell truuks.

Bekijk hier meer info op wikipedia:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dreambox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar 1 ontvanger, dan is een draaibaar net zo makkelijk

 

wil niet verder steuken maar Thinker had al een voorkeur voor dm7025 gesuggereerd dus een Twin Tuner aan boord

DUS liever geen rotor maar een Multifeed met Twin LNB's

en dan is de wens die satellietposities te ontvangen wel belangrijk voor de keuze van de Multifeed antenne

 

daar we weten dat de Wavfrontier posities aankan met 1,5 graad verschil

of je moet al bij andere antennes tye-wraps gaan gebruiken om je LNB's te plaatsen, daar ze te dicht op elkaar staan.

 

chiao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...