Ga naar inhoud


Geen beeld op de HD zenders


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Vreemd, ik krijg nu geen beeld meer op de HD zenders (ook één HD) van TV Vlaanderen.

Is er een tijdelijk probleem ?

Ik kijk via PC met DVBViewer via 2 Technotrend S2-3200 kaartjes met een Sm*rtW*

Volgens de filter komen er gewoon 0 bytes binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vind het ook alleamaal zeer vreemd. De laatste tijd merk ik en ook anderen regelmatig storingen of freezes op de transponder waarop de HD-zenders van het TV-Vlaanderen pakket worden doorgestraald. Alhoewel de receiver een signaalsterkte van rond de 85 en kwaliteit van 80 aangeeft en de parabool correct is opgesteld. Andere zenders via deze satelliet komen zonder storingen door!

 

Ik dacht wel begrepen te hebben dat deze transponder vrij zwak is. ASTRA heeft vorig jaar (op vraag van TV-Vlaanderen) al wel een transponderwissel gedaan voor deze kanalen omdat het voorheen nog erger was. Technisch heeft men ook iets gewijzigd. Weet niet meer exact wat men toen gewijzigd heeft.

 

Iemand anders kan hier misschien meeer over kwijt.

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die storingen had ik enkel op éénHD , zeer erg enkele dagen terug , nu blijkbaar zogoed als opgelost , nietmeer gezien . Ze mogen wel eens dringend iets aan de bitrate doen die echt gekelderd sinds de aangekondigde HD uitzendingen,van bijna 9 naar 6 a 6.5 mbit , en dit is echt veel te weinig ( indi bv ook 9 a 10 mbit ).

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: w8andc


Ik dacht wel begrepen te hebben dat deze transponder vrij zwak is. ASTRA heeft vorig jaar (op vraag van TV-Vlaanderen) al wel een transponderwissel gedaan voor deze kanalen omdat het voorheen nog erger was. Technisch heeft men ook iets gewijzigd. Weet niet meer exact wat men toen gewijzigd heeft.

Iemand anders kan hier misschien meeer over kwijt.


de FEC is toen gewijzigd van 9/10 naar 5/6

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik het 19:00 uur journaal wou bekijken had ik opnieuw geen beeld.

Volgens DVBViewer komt er dus gewoon niets binnen op die transponder (0 bytes), het gaat dus niet om een slecht signaal, want dan zou er wel iets binnenkomen, maar vol fouten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik had vannacht rondom 24.00 uur ook allemaal blokken en haperingen op één HD toen ik naar "the Eagle" wilde kijken.

Na een half uurtje was het gehaper weer over. Ik heb dit wel vaker op deze tranponder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet toch nu wel duidelijk worden dat er iets niet juist zit met deze transponder !!!!

 

Hoe kan je verklaren dat andere zenders op ASTRA 3 wel zonder problemen doorkomen en de HD zenders op 11856 telkens bij meerdere abonnees problemen oplevert? Het kan toch niet zijn dat iedereen met zulke problemen zijn parabool verkeerd zou afgesteld hebben.

 

Ik gebruik een rotor waarmee ik minstens 10 satellieten via USALS kan ontvangen. Nergens problemen mee, enkel de transponder met HD kanalen van TV-Vlaanderen.

Het is zeer wisselvallig. Het kan een hele tijd goed gaan en dan plotseling een storing. Kunnen degenen die beweren dat ze geen problemen hebben ondervonden, bevestigen dat ze voldoende lang naar een HD kanaal hebben gekeken?

 

Zeer belangrijk: degenen die GEEN ENKELE storing ondervinden --> wat is de signaalsterkte en kwaliteitsniveau van het signaal?

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: w8andc

Zeer belangrijk: degenen die GEEN ENKELE storing ondervinden --> wat is de signaalsterkte en kwaliteitsniveau van het signaal?


Ja en ook dat zegt helemaal niets omdat alle signaalmeters van de ontvangers anders zijn.
Je zou alleen dezelfde ontvangers kunnen vergelijken.
Maar ik heb nog nooit storing gezien op deze transponder maar als je er iets aan hebt Maxdigitaal 225 Level 88% kwaliteit 89%. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

@aart44

 

Nog even vermelden dat ik een twin LNB van 0.2dB gebruik en USALS voor het richten naar de satellieten.

 

Gebruik jij USALS of heb je zelf de positie per satelliet bepaald via Diseqc 1.2 Positioner?

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: w8andc
@aart44

Nog even vermelden dat ik een twin LNB van 0.2dB gebruik en USALS voor het richten naar de satellieten.

Gebruik jij USALS of heb je zelf de positie per satelliet bepaald via Diseqc 1.2 Positioner?



Gedeeltelijk tot 30 west alles usals en na 28 oost gaat hij afwijken en gebruik ik 1.2 om iets bij te stellen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Denk dat het probleem toch aan uw opstelling ligt. heel de dag HD zenders gezien zonder onderbrekingen.

mvg

Ik sluit niets uit, maar feit is dat volgens DVBViewer er op dat moment 0 bytes binnenkomen, het gaat dus niet om storingen.
Vandaag was ik weg, en heb voor alle veiligheid "De 7e Dag" van één HD en één opgenomen.
Deze van één HD was 0 bytes...
Ze hebben toch niets aangepast aan de Video PID's of zo ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die HD transponder van CDS/TVV is gewoon een zééér zwakke transponder waarvoor (volgens mij) de skew van de LNB zééér nauwkeurig dient afgeregeld te worden.

 

De HD transponder van CDS/TVV is dan ook de enige transponder waar ik hier met mijn satinstallatie problemen mee heb.

 

Ik heb indertijd de skew van mijn LNB voor 23.5E afgeregeld op de voormalige Euro1080 transponder en die afregeling is dus helemaal niet goed voor de huidige HD transponder van CDS/TVV frown

 

Binnenkort kruip ik nog eens op het dak en waag ik nog eens poging om die skew beter te krijgen.

 

Ontvangstrapport met mijn Dreambox 800 HD PVR i.c.m. mijn Triax TDS110/Multiblock/4xTitanium Single LNB (0,2dB).

 

23,5E

één HD SNR 60%(9,70 dB)/AGC 79%/BER 0

E! Entertainment SNR 85% (13,70 dB)/AGC 89%/BER 0

Astra HD Demo SNR 84% (13,50 dB)/AGC 99%/BER 0

 

Ter vergelijking; ontvangstrapport andere satellieten:

 

13E

Rai 1 SNR 94%(15,10 dB)/AGC 99%/BER 0

 

19,2E

VTM SNR 94%(15,10 dB)/AGC 99%/BER 0

 

28,2E

BBC HD SNR 72%(11,60 dB)/AGC 99%/BER 0

 

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...