Ga naar inhoud


Geen beeld op de HD zenders


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: TokeMUp
Denk dat het probleem toch aan uw opstelling ligt. heel de dag HD zenders gezien zonder onderbrekingen.

mvg

Het bleek uiteindelijk inderdaad aan mijn opstelling te liggen.
De vorige keer dat ik mijn Multytenne bijgeregeld had, had ik blijkbaar één vijsje niet vastgedraaid.
Een windstootje moet ervoor gezorgd hebben dat hij net genoeg gedraaid was, waardoor op de transponder van één HD het signaal op 0 kwam, terwijl op andere zenders er nog een goede ontvangst mogelijk was;
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit bewijst dan toch dat op de transponder 11856 een zeer zwak signaal doorkomt dat zeer gevoelig is voor de minste afwijking. Indirect durf ik dan ook vermoeden dat het waarschijnlijk ook een zeer goedkope transponder is voor TV-Vlaanderen.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: TokeMUp
Denk dat het probleem toch aan uw opstelling ligt. heel de dag HD zenders gezien zonder onderbrekingen.

mvg

Het bleek uiteindelijk inderdaad aan mijn opstelling te liggen.
De vorige keer dat ik mijn Multytenne bijgeregeld had, had ik blijkbaar één vijsje niet vastgedraaid.
Een windstootje moet ervoor gezorgd hebben dat hij net genoeg gedraaid was, waardoor op de transponder van één HD het signaal op 0 kwam, terwijl op andere zenders er nog een goede ontvangst mogelijk was;


Zo zie je maar waarvoor dit forum allemaal goed is.
Je hebt hierdoor misschien nog erger voorkomen. bv. los rukken tijdens een storm.

Toch tof van je, om het toe te geven, een koppig persoon had gedaan alsof zijn neus bloede.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp

Zo zie je maar waarvoor dit forum allemaal goed is.
Je hebt hierdoor misschien nog erger voorkomen. bv. los rukken tijdens een storm.

Toch tof van je, om het toe te geven, een koppig persoon had gedaan alsof zijn neus bloede.

mvg

Ik weet het, de meesten kunnen maar moeilijk toegeven als ze een fout gemaakt hebben.
En waarom ?
Hoogmoed, imago, ... ?

Maar dat het een zwakke transponder is, daar ben ik wel van overtuigd.
Ik haal maar rond de 44% (zonder regenweer) op mijn Multytenne o die transponder.
Als het regent neem ik van één op, want dan ik in de 30% regio.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: zzzzzzz
Maar dat het een zwakke transponder is, daar ben ik wel van overtuigd.


Wanneer ik op de spectrum analyser de amplitude van de verschillende transponders bekijk, is deze transponder even sterk als de omliggende transponders.
De indruk, dat cds en consorten op een zwakke, goedkope, transponder zitten kan ik hier niet bevestigen.

De transponder wissel van de HD zenders wegens ontvangstproblemen verleden jaar, had ook niets met de sterkte van de transponder te maken, maar met nabuur storingen van een transponder op 26,5 graden oost.

Hierdoor werd het uitrichten van de schotel en de skew een erg kritische aangelegenheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik haal maar rond de 44% (zonder regenweer) op mijn Multytenne o die transponder.
Als het regent neem ik van één op, want dan ik in de 30% regio.


Ik heb met een SNR=60%(9,70dB) en een AGC=79% op deze transponder bijna altijd problemen als ik zondagavond naar "De Smaak van De Keyser" kijk op één HD waardoor ik genoodzaakt ben om terug te schakelen naar de véél sterkere één op 19,2E mad

Ik snap hoe jij dan met 30% nog kan kijken naar één HD???

gr,
Fico

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

IK heb precies dezelfde problemen met één HD. Vooral 's avonds blokken en freezes. Ik schakel dan ook maar snel terug naar de gewone SD transponder. Omdat ik hier van veel meer mensen lees dat ze regelmatig problemen hebben denk ik niet dat het alleen aan de uitrichting van de schotels ligt. Het signaal van deze transponder is bij mij beduidend zwakker dan de rest. Ik hoop dat Canal Digitaal de klachten serieus neemt en hier wat aan doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Calculator, blokken en freezes duiden toch echt op een probleem aan de ontvangst kant.

Misschien toch eens naar de afstelling van de schotel en de skew kijken, of de kabels en connectors kontroleren.

 

Jullie stellen, dat de transponder een te zwak signaal geeft, waardoor jullie problemen hebben met de ontvangst van EEN HD.

 

Echter hoe verklaren jullie dan, dat de overige zenders op deze transponder geen problemen hebben?

CDS gebruikt dezelfde transponder voor Brava HD, Discovery HD Nat. Geo. HD en Melody Zenn HD.

 

Daar hoor ik geen vergelijkbare klachten over.

Wanneer ik met de spectrum analyser naar de transponder kijk, is hij even sterk als de omliggende transponders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tot voor een paar weken terug had ik dit niet op éénHD . Is toen spontaan begonnen , erger dan het nu is , dat wel . Op die andere zenders heb ik ook geen problemen . Lijkt me dus helemaal geen probleem van mindere ontvangst , eerder een probleem van de vrt of bij de uplink .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik heb de andere HD zenders niet, dus kan het niet vergelijken.

 

Maar die freezes komen wel opeens voor bij meer kijkers. Dan zou opeens bij al die mensen de buiteninstallatie niet goed staan afgesteld?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Ik heb de andere HD zenders niet, dus kan het niet vergelijken.

Maar die freezes komen wel opeens voor bij meer kijkers. Dan zou opeens bij al die mensen de buiteninstallatie niet goed staan afgesteld?



Is het dan uitgesloten dat er bij al deze mensen een kleine fout is gebeurt tijdens de installatie?

Zijn deze installaties gedaan door een pro of zijn het eigen installaties? Is er op deze transponder gelet tijdens de installatie?
Die moet je allemaal in rekening nemen.

Zo kan Ik ook een trap tegen mijn schotel geven en gaan klagen bij TVV en dreigen met slechte reclame.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

 

Zoals calculator aangeeft, kan de enige logische conclusie zijn dat er iets extern en losstaand van de opstelling verkeerd loopt bij de doorgave van één HD.

 

Ik heb mijn parabool nog iets bijgestuurd via Disecq 1.2 en heb nu een iets betere signaalsterkte van 87% met een kwaliteit van 87%. Meer krijg ik er niet uit! Voorheen gebruikte ik USALS op deze satellietpositie van 23.5°E.

 

Degenen die geen problemen menen te ondervinden, zou ik toch wel nog eens willen vragen lang genoeg te kijken naar één HD. Het kan een hele tijd (10 min, 15min, ..) goed gaan totdat plotseling storingen optreden. Dus problemen treden met intervallen op en niet continue!

 

Afgelopen zondag bewust een volledige documentaire op NGC HD gekeken op dezelfde transponder en op deze zender heb ik geen enkele storing ondervonden. Idem voor Discovery Channel HD.

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Jullie stellen, dat de transponder een te zwak signaal geeft, waardoor jullie problemen hebben met de ontvangst van EEN HD.

Echter hoe verklaren jullie dan, dat de overige zenders op deze transponder geen problemen hebben?
CDS gebruikt dezelfde transponder voor Brava HD, Discovery HD Nat. Geo. HD en Melody Zenn HD.
Daar hoor ik geen vergelijkbare klachten over.

één (en dus ook één HD) is een algemene zender, die ik regelmatig bekijk.
NGC HD, Brava HDTV, Discovery HD zijn allemaal themazenders die ik zelden of nooit bekijk.
Logisch toch dat ik dan enkel over één HD klaag ?
Maar toen ik geen ontvangst had op één HD had ik dit ook niet op die andere zenders op dezelfde transponder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fico99

Ik snap hoe jij dan met 30% nog kan kijken naar één HD???

Maar wie zegt dat je de percentages zomaar kunt vergelijken tussen ontvangers onderling ?
Ik kijk via PC met DVBViewer op 2 Technotrend S2-3200 tuners, en ja, met 30% ontvangst kan ik nog kijken.
Dan mag het echter niet beginnen regenen of het is helemaal om zeep.
Ik ga niet beweren dat mijn schotel perfect afgesteld is, ongetwijfeld kan het beter.
Maar dat belet niet dat ik op BBC HD en Arte HD veel minder problemen heb, en hogere percentages krijg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...