Ga naar inhoud


Geen beeld op de HD zenders


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Awel, ik heb hier ook de Technotrend S2-3200 met de meest recente BDA driver en gebruik ook al sinds enkele jaren DVBviewer (laatste Beta).

 

Als jij (@zzzzzzz) daadwerkelijk een ontvangst van 30% hebt, dan is er grondig iets mis met je installatie en/of kabels!!!!

 

Ik krijg hier voor de ASTRA satellieten een signaal tegen de 90% of zelfs hoger, afhankelijk van de transponder.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik ga niet beweren dat mijn schotel perfect afgesteld is, ongetwijfeld kan het beter.
Maar dat belet niet dat ik op BBC HD en Arte HD veel minder problemen heb, en hogere percentages krijg.


Toch denk ik dat je daar het probleem moet zoeken.

BBC zit op 28 graden oost (Astra 2) en Arte HD o.a. op 19 graden oost(Astra 1)

De zenders waar jij problemen mee hebt zitten op 23,5 graden oost(Astra 3).
De sterkte van de BBC en ARTE moet je dus niet gaan vergelijken met de HD zenders op 23 graden, om dan tot de conclusie te komen dat die transponder zwakker is.

Wat wel een indicatie geeeft, is hoe sterk je een nabuur transponder ontvangt op 23,5 graden oost.
Bedenk hierbij, dat de bandbreedte van een transponder mede van invloed is op je signaal meting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb geen problemen met blocknoise op het HD-pakket maar 2 weken geleden haalde ik met mijn ontvanger 71% quality op de HD-transponder terwijl dit deze namiddag gezakt was naar 60%. Met mijn draaibare schotel van 1m had ik toen 82% en nu 73%. Op mijn 2e (identieke) ontvanger haal ik identiek dezelfde cijfers dus ik kan niet anders dan de conclusie trekken dat het binnenkomende signaal om één of andere reden verzwakt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop
Op mijn 2e (identieke) ontvanger haal ik identiek dezelfde cijfers dus ik kan niet anders dan de conclusie trekken dat het binnenkomende signaal om één of andere reden verzwakt is.


Ja op de één of andere reden dat zou dus kunnen dat de schotel of de motor niet goed meer staat, anders zou iedereen er last van moeten hebben. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Ja op de één of andere reden dat zou dus kunnen dat de schotel of de motor niet goed meer staat, anders zou iedereen er last van moeten hebben. cool

Misschien was ik niet duidelijk genoeg maar als ik een zwakker signaal heb met 2 onafhankelijke schotels, coax en ontvangers dan is de kans wel klein dat dit komt omdat beide schotels op hetzelfde moment plots niet meer goed staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb nog even gekeken met de spectrum analyser, en kan absoluut niet bevestigen, dat de HD transponder van Canaldigitaal zwakker is dan de overige transponders op 23,5 oost.

 

Op mijn ontvanger geeft BBC-HD op Astra 2 een relatieve sterkte van 79%. Een-HD op Astra 3 een relatieve sterkte van 84%.

 

Ik kan daarom niet anders concluderen, dan dat je een plaatselijk probleem hebt.

 

Mogelijke oorzaken kunnen bijvoorbeeld zijn:

Openingshoek schotel, instraling van nabuur sat. posities.

Karakteristiek van de LNB versterking.

Skew, brandpunt LNB.

Geen vrij zicht of ongewenste reflecties.

Instraling stoorsignaal van dect, umts, etc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Op mijn ontvanger geeft BBC-HD op Astra 2 een relatieve sterkte van 79%. Een-HD op Astra 3 een relatieve sterkte van 84%.

Staat er ook een quality level op je ontvanger(s) want signal level is volgens mij niets anders dan de binnenkomende amplitude van het IF-signaal uit de LNB terwijl quality level toch eerder gebaseerd lijkt op de bitfouten van de demodulator?
Vergelijk ik beide parameters met de transponder op 11739V die op dezelfde BSS footprint zit en die ook gebruik maakt van DVB-S2 met symbolrate 27500 en 5/6 FEC dan krijg ik volgende resultaten:
transponder 60cm vast - 100cm draaibaar
11739V S:86% Q:71% - S:89% Q:80%
11856V(CDS/TVV) S:86% Q:60% - S:89% Q:74%

Qua signaalsterkte is er geen verschil tussen beide transponders wat niet kan gezegd worden van de kwaliteit.
Ik zal volgende week ook eens testen met een spectrum analyser en de resultaten hier posten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...