Ga naar inhoud


[Enigma2] Enigma1 opname afspelen met E2


MySat

Aanbevolen berichten

Uit mijn DM7000 heb ik opnamen overgezet naar mijn DM800. De bestandsstructuur is anders opgebouwd, maar afspelen levert tot de 1e Gigabyte geen probleem op. E1 heeft destijds alles in blokken van 1GB opgedeeld, met als gevolg dat het afspelen nu stopt omdat het volgende deel de extensie 001, 002 en verder heeft.

 

Wat is daar de oplossing voor ? Kun je dit bijv aan elkaar kopieeren zoals in de oude DOS tijd ?

 

Alvast bedankt

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


huh,?

ik heb ook allemaal oude opnamen van dm7000 dm500 dm600 en dm7020 op NAS

dat speelt de dm800 OOK al zijn ze opgesplitst, mooi af

 

al zou er wel een simpel linux commando mogelijk zijn om de deel bestanden aan elkaar te koppelen.

(kon dat commando niet snel terug vinden maar het is er wel, dus zelf effe zoeken voordat Milo of dAF2000 je meteen een kant en klaar antwoord geven :D )

 

chiao

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MySat
Wat is daar de oplossing voor ? Kun je dit bijv aan elkaar kopieeren zoals in de oude DOS tijd ?

Alvast bedankt


Niet met DOS, maar onder Windows, met HJSplit (Google is your friend)
Achteraan beginnen met omnummeren, dus 003 wordt 004, 002 wordt 003, 001 wordt 002 en de ts hernoemen door er .001 achter te zetten.
ALLE bestanden moeten exact dezelfde naam hebben, op het nummer erachter na.
Daarna een JOIN doen met HJSplit, dan krijg je 1 groot ts bestand

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
huh,?
ik heb ook allemaal oude opnamen van dm7000 dm500 dm600 en dm7020 op NAS
dat speelt de dm800 OOK al zijn ze opgesplitst, mooi af

al zou er wel een simpel linux commando mogelijk zijn om de deel bestanden aan elkaar te koppelen.
(kon dat commando niet snel terug vinden maar het is er wel, dus zelf effe zoeken voordat Milo of dAF2000 je meteen een kant en klaar antwoord geven :D )

chiao


Bedankt voor alle hulp. Direct even wat aan elkaar knopen. Toch gek dat mijn film.ts, film.ts.001 & film.ts.002 niet achter elkaar afspeelt.
Zie wel dat de opnamen van de DM standaard 644 rechten heeft, terwijl de DM7000 slechts 600 (dit is na een kopieeractie met WINSCP vanaf een fileserver). Daarnaast heeft de DM800 er een ts.cuts met grootte 0 bytes bij gemaakt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee, een rechten probleem zou inderdaad kunnen zijn ontstaan met al dat gekopieer en geschuif.

ik heb dat ook een keer gehad met vier films (echter waren die al samengevoegd)

 

denk dat er dan iets met de attributes van users en groups door elkaar gekomen is

was iets voor om te herstellen (maar wat? misschien deze )

 

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe werkt het andersom? Kan je met enigma1 opgenomen bestanden van Enigma2 afspelen? Ik heb nu een 7025, maar wilde daar een 600 bijkopen voor de slaapkamer. Ik dacht dat deze 600 dan de opnames van de 7025 kan spelen, maar is dit wel zo?

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk kan dat...

ik heb maanden met de dm800 opgenomen en die speelt m'n dm7020 prima af

wel heb ik twee of drie HDtv opnames waar je Logischerwijs enkel zwart ziet.

de dm600 of 7020 kan natuurlijk geen HDtv op beeld toveren.

 

maar dat issue heb je met je dm7025 niet

 

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Onder linux gewoon met:

cat file1 file 2 file3 file4 > combinatie1



Heeft gewerkt. Ben nu net begonnen om het af te spelen. Tevreden ben ik nog niet, echter dat heeft niks met deze opname te maken ;-) Heb het idee dat mijn box een beetje warm is en daardoor wat onvoorspelbaar gedrag uit.

(Bij het snel vooruit spoelen gaat het niet zo goed meer en start ie een andere film uit de directory op, terwijl ie vanmorgen e.e.a. wel deed)

In ieder geval weer bedankt tot zover

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: MySat
Heb het idee dat mijn box een beetje warm is en daardoor wat onvoorspelbaar gedrag uit.


Er is recentelijk een nieuwe bootloader uitgebracht voor de 800 die oa warmte productie probleem iets verhelpt.

Heb je die er al instaan?


Ik ben bij (zegt de Pli Jade image). Dit is overigens niet de Dec08 versie. Bootloader is wel de laatste versie.

Toch bedankt voor het meedenken

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

In gemini kan je aangeven dat je grotere opnames dan 1gb wil maken, bij staat hij op 8 gb, bovendien kan je aangeven dat je wil opnemen in het E2 formaat maar ik zag eigenlijk geen verschil, ik weet niet of dit ook bij andere images mogelijk is maar ik vermoed van wel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Onder linux gewoon met:
cat file1 file 2 file3 file4 > combinatie1


Ietsie sneller kan het met:

Code:
cat file2 file3 file4 >> file1


Let op de dubbele pijltjes, die zorgen ervoor dat er ge-append wordt in plaats van overschreven.

Dan hoeft hij file1 niet helemaal te kopieren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...