Ga naar inhoud


Kwaliteits verschillen multiswitch 17/8


naitsirhc

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil mijn sat systeem uitbreiden met een multiswitch. Het punt is echter dat ik verschillende multiswitches zie, maar dat ze enorm in prijs veschillen.

Zit bijv. tussen een EMP-Centauri, een Chess en een Spaun zoveel verschil in kwaliteit, dat dit gerechtvaardigd is???

 

En als dat zo is, waar moet ik dan aan denken? schakelsnelheid of zoiets?

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites


waar je naar moet kijken is het signaalverlies in DB, en de behuizing deze moet goed water dicht zijn anders is het zo uit met de pret.Spaun en EMP sentauri zijn bekende merken de rest ken ik niet,dus even vergelijken voor je iets koopt .snelheid is niet van belang dit is bijna gelijk aan elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik nog noit het verschil kunnen zien (of horen) tussen verschillende merken switches. Natuurlijk hangt het allemaal nogal af van het signaal dat naar binnen komt en hoe lang je kabels zijn maar je moet wel echt pech hebben als je problemen krijgt. Ik heb nu twee Chess switches en die bevallen prima, ik weet amper meer waar ze hangen.

 

Niet teveel lijken naar cijfertjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals een goed verkoper dan altijd antwoordt:

 

Moet het een goede of een goedkope zijn.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FalconerThe
Persoonlijk heb ik nog noit het verschil kunnen zien (of horen) tussen verschillende merken switches. Natuurlijk hangt het allemaal nogal af van het signaal dat naar binnen komt en hoe lang je kabels zijn maar je moet wel echt pech hebben als je problemen krijgt. Ik heb nu twee Chess switches en die bevallen prima, ik weet amper meer waar ze hangen.

Niet teveel lijken naar cijfertjes...

Dat hangt er een beetje vanaf waar je naar kijkt. Als je alleen naar de bekende Astra's kijkt, heb je nergens last van.

Maar als je op een ontvanger naar een zwakke sattransponder kijkt, net op het randje zeg maar, en op een andere ontvanger naar een hele sterke, dan wil je de zwakke ook blijven ontvangen en niet gestoord worden door het sterkere signaal ernaast.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Niet teveel lijken naar cijfertjes...

Dat hangt er een beetje vanaf waar je naar kijkt. Als je alleen naar de bekende Astra's kijkt, heb je nergens last van.

 

Maar als je op een ontvanger naar een zwakke sattransponder kijkt, net op het randje zeg maar, en op een andere ontvanger naar een hele sterke, dan wil je de zwakke ook blijven ontvangen en niet gestoord worden door het sterkere signaal ernaast.

 

Helemaal mee eens, maar de gemiddelde satkijker heeft ook de ASTRAS en HOTBIRD op de schotel die geven met de goedkope diseqc switches EMP of MAX of edition of Switchmasterdiseqc switch etc weinig verlies en werken goed is mijn ervaring.

Maar waarschijnlijk moet je ze eerder vervangen dan de SPAUNS etc maar van die goedkope switches heb je er een aantal op voorraad toch?

 

En als je een draaibare naast een vaste opstelling hebt kun je met deze opstelling zelfs wat zwakkere sattransponders met een 120 cm schotel binnenhalen zonder diseqc switch.

 

Wiljo

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt gewoon de goedkopere nemen. De SPAUN wordt voornamelijk in professionele installaties geplaatst. Daar maakt niemand zich druk om de kostprijs. Echt verschil zal je niet merken mits je ook zorg besteed aan de overige onderdelen uit de installatie. En stuk kunnen ze allemaal. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...