Ga naar inhoud


[Laptop] ik zoek een inverterprintje voor de NEC


JohnO

Aanbevolen berichten

Mijn NEC versa 350 laptop geeft nauwelijks beeld meer.

De inverter lijkt defect.

Helaas passen inverters uit vorige typen NEC fysiek niet ( print lay-out identiek alleen de stekkertjes zijn qua formaat verschillend ( met name het 8 pins connectortje) op de inverter is iets kleiner dan uit een versa 320.

 

Wie heeft nog iets liggen ( of een verloopje)

 

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is er iemand die op de mm kan solderen.

ik heb alle onderdelen.Alleen de soldering is bijna smd zo klein en dicht op elkaar

Dat durf ik met mijn weller pook niet aan

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Erik

 

Ik heb inderdaad naast de Weller ook een 15 watt bout. Deze lijkt grof tov alle printspoortjes die ver-soldeerd moeten worden ( 6 stuks op ongeveer 0,7 cm

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik regelmatig doe in zo'n geval is alle sporen en pootjes onder een druppel tin leggen. Dan vervolgens met de-soldeer litze en/of tin zuiger de druppel weer weg te halen. Als je dat "handig" doet dan blijven de pootjes verbonden met de sporen, en zijn alle sluitingen weg... smile

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen hartelijk dank voor de goede tips.

 

Ik durf nu wel aan de slag te gaan.

Ik zal eerst eens proberen de mini connector ( 4 mm 6 pootjes) los te solderen en over te zetten op de plaats van de grote connector ( 6 mm eveneens 6 pootjes)

 

poeh wat een klus

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuke klus...

 

los-solderen ging niet. Het soldeer op de connector weigerde te smelten. Ik vond nog een female connector welke in de print paste. De draadjes heb ik schoongemaakt om de connector op de inverter solderen. parallel aan de bestaande grote connector.

De nieuwe kabeltjes ertegen aan solderen ging ook niet.

De connector pin voor pin losgemaakt. Zo ook met de kabel van de defecte inverter.

Toen de grote connector pin voor pin vervangen door de kleine connector.

 

Alles aangesloten.....zeer donker output naar scherm. Deze inverter deed hetzelfde als de originele inverter. Toen maar de tft vervangen. Geen positief resultaat.

Had na veel gezoek nog een inverter gevonden in de bak.....helaas geheel zonder connector maar met een flatcable aansluiting. nou ja!

 

Kan nu dus ff niet verder. Oja, er is een mooi signaal op de vga connector dus ik kan wel zien wat er gebeurd. Helaas niet op de tft van de laptop zelf.

 

 

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...