Ga naar inhoud


Schotelantenne onricht of verkeerde instelling?


Braintje

Aanbevolen berichten

Ik heb me vandaag de Clarke-Tech 5000-c Plus aangeschaft. Installatie verliep zonder problemen en ook bezit het toestel alle updates, die ik geinstalleerd heb via een USB-Stick.

 

Alleen... op alle TvVlaanderen zenders die zich op 23,5° bevinden heb ik geen beeld noch geluid. Ik krijg de melding: geen beeld/audio.

 

Als ik naar de instellingen kijk van de satelliet dan zie ik:

 

Satelliet: 23.5E Astra 1D3A

Lnb power: aan

Lnb type: universeel

Lnb freq: 9.750/10.750

Level: 97% (kleur: rood)

Kwaliteit: 45% (kleur: rood)

 

Als ik dan zap naar de 19,2° is de kleur van de balken groen en is de kwaliteit ruim 89%.

 

Is de antennekop onricht door een of ander voorval of zit er ergens een verkeerde instelling?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Braintje
Ik heb me vandaag de Clarke-Tech 5000-c Plus aangeschaft. Installatie verliep zonder problemen en ook bezit het toestel alle updates, die ik geinstalleerd heb via een USB-Stick.

Alleen... op alle TvVlaanderen zenders die zich op 23,5° bevinden heb ik geen beeld noch geluid. Ik krijg de melding: geen beeld/audio.

Als ik naar de instellingen kijk van de satelliet dan zie ik:

Satelliet: 23.5E Astra 1D3A
Lnb power: aan
Lnb type: universeel
Lnb freq: 9.750/10.750
Level: 97% (kleur: rood)
Kwaliteit: 45% (kleur: rood)

Als ik dan zap naar de 19,2° is de kleur van de balken groen en is de kwaliteit ruim 89%.

Is de antennekop onricht door een of ander voorval of zit er ergens een verkeerde instelling?

Alvast bedankt voor de reacties.


Heb je stand op DVB-S2 staan of de pilot aan? Fout!
De universal lnb is trouwens: 9750-10600!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot voor kort was hier een Topfield op aangesloten en ook op de 23.5° kanalen bleef het zwart, dit sinds een paar dagen. Ik gebruik een DUO LNB van TvVlaanderen zelf. De voorbije maanden had ik beeld op al deze kanalen, sins een paar dagen niet meer. Ik VERMOED dat de LNB ontricht moet zijn maar ik twijfel sterk.

 

Welke LNB Freq moeten ingegeven worden voor de Astra 23.5E? Astra 3 staat op Committed 2.

De gegevens voor Astra op 19.2 staan goed, dus heb ik ook goed beeld en geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...