Ga naar inhoud


Canal Digitaal heeft een nieuwe directie


Gast calculator

Aanbevolen berichten


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: theparasol
Maandelijks opzeggen? Nadeel voor CDS is dat ze dan helemaal niet meer kunnen "peilen" hoe ze er voorstaan.


Ze durven het niet aan, gaat ze zeker veel abonnementen kosten.


Ze zullen moeten op termijn wordt het toch wettelijk dat een jaarcontrakt afloopt daarna maandelijks opzeggen of overnieuw een jaarcontrakt afsluiten.

Alleen de datum weet ik niet maar ze zijn er al een paar jaar mee bezig in den Haag. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
[
Ze zullen moeten op termijn wordt het toch wettelijk dat een jaarcontrakt afloopt daarna maandelijks opzeggen of overnieuw een jaarcontrakt afsluiten.

Alleen de datum weet ik niet maar ze zijn er al een paar jaar mee bezig in den Haag. laugh


Dat ze daar toe gedwongen moeten worden zegt eigenlijk al heel veel over de mentaliteit bij CanalDigitaal.
Er wordt al jaren over CanalDigitaal geklaagd en beterschap belooft maar ze blijven maar klant onvriendelijk...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: TokeMUp

Toevoeging: En must-carry bestaat niet meer!!
mvg

Sinds wanneer is dit dan afgeschaft?
Voor de analoge kabel is dat IMHO nog steeds wettelijk van kracht.


Zie jij een La Une of een La Deux in het tvv pakket? Dit zijn sinds dag 1 van TV geschidenis (in België) Must Carry zenders voor België.

Zie jij een VTM op DVB-T in België? Dit is ook een Must Carry zender.

Sinds de komst van Digitaal kan de politiek niet meer volgen. Trouwens er is nog een ander media waar dan al de zenders aanwezig moeten zijn en dat is Intenet. Ook niet alle zenders zijn daar terug te vinden.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Amager95

Dat is de schuld van de Nederlandse politiek. Zij hadden de Vlaamse gelijk moeten schakelen zoals dat bij de kabel is gebeurd. In het must-carry pakket (verplichte doorgave).


En wie betaalt (of:betalen)in dat geval de transponderruimte?

Kabeldoorgave van Belgie (analoog!) is trouwens ontstaan in een tijd dat er nog geen satellietdoorgave aan de orde was. De tijden zijn veranderd.


Beste forumlid,
In Nederland was men bezig om via straalverbindingen via de zendmasten van Lopik, Smilde, Markelo enz de zenders van de BBC, BRT(N) (nu VRT), ARD/ZDF, DR (Danmark Radio) door te geven via het gehele Nederland.
Dit is maar gedeelte uitgevoerd. De Vlaamse, Wallonische en Duitstalige Belgische zenders werden ook op deze wijze doorgestraald.
Men, dus de Nederlandse politiek, vond dat wel belangrijk. Maar het hele geblaat van auteursrechten, heeft dit geheel de das omgedraaid.
Het motto was toen nog van dat je ook programma's mag en kunt bekijken vanuit je buurland. Een buurland waar misschien zelfs historische banden mee zijn. Dus in Zeeland kan je naar de NDR en DR kijken, en in Leeuwarden naar de BRT(N).

Het kijken naar de DR wordt nu verboden in Nederland. Via de ether was het wel mogelijk. In Esbjerg (Denemarken) kon je ook gewoon via de analoge televisie kijken naar Nederland 1,2 en 3.

De satelliet is geen excuus dat ontvangst niet mogelijk zou zijn. Dit kan gewoon door worden gegeven via de smartcard. Maar het Europe zonder grenzen wenst hier geen gebruik van te maken en zet de binnengrenzen van de Europese Unie totaal op slot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Je kan bij Ziggo toch ook maandelijks opzeggen.?
Dus als de site niet klopt ben je er zo van je abonnement af.
Misschien een idee voor de nieuwe direktie van CDS om een goed voorbeeld over te nemen.


Dat zou inderdaad een goede ontwikkeling zijn die getuigd van klantvriendelijkheid en zelfvertrouwen, maar beide laatst genoemde eigenschappen bezit CDS helaas niet of nauwelijks.

Zo was ik net te laat met het downgraden van mijn pakket met als gevolg dat een jaar mag doorbetalen. En dat terwijl ik al jaren een betrouwbare klant ben, zo had ik netjes een abo op het het film en sportpakket in de tijd dat je erg makkelijk educatief kon kijken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp


Zie jij een La Une of een La Deux in het tvv pakket? Dit zijn sinds dag 1 van TV geschidenis (in België) Must Carry zenders voor België.

Zie jij een VTM op DVB-T in België? Dit is ook een Must Carry zender.

Ik heb het natuurlijk over de Nederlandse wetgeving. Omdat het onderwerp over het (Nederlanse) CanalDigitaal gaat.
Hoe het in België is geregeld weet ik niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik denk dat het heel kortzichtig en dom is van Canal Digitaal dat klanten na het eerste jaar niet per maand kunnen opzeggen.

Bij alle kabelaars kan dit inmiddels.

 

Dit ouderwetse beleid van Canal Digitaal schrikt potentiele nieuwe klanten enorm af denk ik.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: TokeMUp


Zie jij een La Une of een La Deux in het tvv pakket? Dit zijn sinds dag 1 van TV geschidenis (in België) Must Carry zenders voor België.

Zie jij een VTM op DVB-T in België? Dit is ook een Must Carry zender.

Ik heb het natuurlijk over de Nederlandse wetgeving. Omdat het onderwerp over het (Nederlanse) CanalDigitaal gaat.
Hoe het in België is geregeld weet ik niet.


Ok andersom dan, waren alle must-carry zenders van Nederland op de analoog antenne?
Zijn alle Nederlandse must-carry zenders bij CD te ontvangen?

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp

Ok andersom dan, waren alle must-carry zenders van Nederland op de analoog antenne?
Zijn alle Nederlandse must-carry zenders bij CD te ontvangen?
mvg

Nee, het zit zo. In de tijd dat die wet gemaakt werd, was er nog geen provider voor satellietelevisie in Nederland, 95% keek via de kabel. Toen is per wet vastgelegd dat via de kabel doorgegeven moeten worden: Nederland 1-2-3, de plaatselijke Regionale zender en een eventuele lokale zender. Verder twee Vlaamse TV zenders. Dit is het MustCarry pakket en geldt alleen voor analoge kabel en niet voor aardse (antenne-) zenders of satelliet.
Als "een substantieel deel" van de kabelkijkers digitaal kijkt, mag het i.p.v. analoog ook digitaal doorgegeven worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

#Off-Topic

 

Stukje uit tekst van het Vlaams parlement:

"De must-carry- en may-carry-regelgeving was indertijd ingegeven door het feit dat de capaciteit van de kabel niet onbegrensd is. Over enkele jaren zal dat echter wel het geval zijn. "

 

Die geloven ook nog in sinterklaas. :D

 

#On-Topic

In België zijn er reeds meer must-carry statuten uitgedeeld en dit is resentelijk nog gebeurt met bv Jim, Vitaya en Liberty TV.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, zo lees je nog eens wat. Ik ben benieuwd wat de Ned. regering gaat doe met Must Carry, nu er veel meer uitzendplatforms hier zijn, zoals Satelliet, Digitenne (DVB-T) en KPN Interactief en Tele2 via IPTV. Ook krijgen steeds meer steden TV via glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...