Ga naar inhoud


Canal Digitaal heeft een nieuwe directie


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: TokeMUp
Als jij een CD kaartje van iemand tweedehands overneemt, moet je ook geen 80€ neer tellen voor je kaartje. Dus kost een aansluiting maar 30€ bij CD.
Wellicht geen € 80,- maar 2e hands zijn ze ook meestal nog behoorlijk fors aan de prijs. Als we toch appelen met appelen willen vergelijken, hou het dan op de normale aanschaf (dus nieuw via CD). Een kaartje dat inkoop nog geen € 5,- kost en voor (adviesprijs) € 80 wordt verkocht, vind ik een klantonvriendelijke vorm van winstbejag (om het maar netjes uit te drukken crazy).

Origineel bericht van: TokeMUp
Als je een nieuw kaartje koopt wil dit zeggen dat je nog geen aansluiting hebt, toch.
Dan moet je het vergelijken met de nieuwe aansluiting op het kabel net.
Dat vind ik toch niet hetzelfde. De schotel, LNB's en kabel moet de klant ook zelf al bekostigen. In tegenstelling tot de kabel-TV hoeven tussen de satelliet en de schotel geen draadjes meer getrokken te worden. Ik neem aan dat men alleen maar je kaartnummer hoeft te activeren (zeg maar een "knopje indrukken"), dus kan je stellen dat de "aansluitkosten" nogal overdreven hoog zijn, althans dat vind ik.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Lijkt inderdaad veel, maar je gaat toch niet iemand voor die knopjes van de arbeids markt plukken en na het drukken van die knopjes terug ontslaan.

 

Die mens moet ook betaald worden, toch.

 

Als ze dan maandelijks goedkoper zijn, heb Ik dit liever.

Dat is bij tvv tenminsten toch het geval. Wel basis met basis vergelijke! 9.90€ tvv en 12.75 Telenet

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Als ze dan maandelijks goedkoper zijn, heb Ik dit liever.
Dat is bij tvv tenminsten toch het geval. Wel basis met basis vergelijke! 9.90€ tvv en 12.75 Telenet

Nu weet ik niet hoe het bij TVV zit, maar als je bij CD de zenders Eén en Canvas erbij wilt hebben (ik wil ook wel eens graag naar "Blokken" kijken wink ) moet je bij CD al minimaal het familiepakket hebben. Op de kabel zit dat bij ons bij het standaardpakket.
Ziggo standaard TV pakket € 16,25 p/m versus CD familiepakket € 13,50 p/m, dan wordt het verschil al minder groot (i.v.h. totaal). Maar je hebt gelijk, lagere maandelijkse kosten zijn op termijn wel aantrekkelijker.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Lijkt inderdaad veel, maar je gaat toch niet iemand voor die knopjes van de arbeids markt plukken en na het drukken van die knopjes terug ontslaan.

Die mens moet ook betaald worden, toch.

Als ze dan maandelijks goedkoper zijn, heb Ik dit liever.
Dat is bij tvv tenminsten toch het geval. Wel basis met basis vergelijke! 9.90€ tvv en 12.75 Telenet

mvg


qua prijs is het een goed vergelijk,maar als je dan de zenders vergelijkt dan moet je al een pluspakket nemen bij TVV want veel zenders zitten in pluspakket die je bij telenet in het basis krijgt,
en telenet is gestegen sinds februari naar 13.30€ wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
één en ketnet/canvas hoord inderdaad in het basis pakket te zitten. Net zoals ned1,2 en 3 in het basis pakket van tvv zit.

mvg


Dat is de schuld van de Nederlandse politiek. Zij hadden de Vlaamse gelijk moeten schakelen zoals dat bij de kabel is gebeurd. In het must-carry pakket (verplichte doorgave).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
Origineel bericht van: TokeMUp
Lijkt inderdaad veel, maar je gaat toch niet iemand voor die knopjes van de arbeids markt plukken en na het drukken van die knopjes terug ontslaan.

Die mens moet ook betaald worden, toch.

Als ze dan maandelijks goedkoper zijn, heb Ik dit liever.
Dat is bij tvv tenminsten toch het geval. Wel basis met basis vergelijke! 9.90€ tvv en 12.75 Telenet

mvg


qua prijs is het een goed vergelijk,maar als je dan de zenders vergelijkt dan moet je al een pluspakket nemen bij TVV want veel zenders zitten in pluspakket die je bij telenet in het basis krijgt,
en telenet is gestegen sinds februari naar 13.30€ wink


Ik dacht het niet!!
Je moet alle zenders rekenen in het TVV pakket(ook de FTA). Ik tel er 205 bij TVV.
En dan spreken we nog niet over een Tuner zonder TVV oogkleppen. Want dan gaan we in de 1000 tal zenders.
Bij Telenet tel Ik er maar 62!!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

Dat is de schuld van de Nederlandse politiek. Zij hadden de Vlaamse gelijk moeten schakelen zoals dat bij de kabel is gebeurd. In het must-carry pakket (verplichte doorgave).


En wie betaalt (of:betalen)in dat geval de transponderruimte?

Kabeldoorgave van Belgie (analoog!) is trouwens ontstaan in een tijd dat er nog geen satellietdoorgave aan de orde was. De tijden zijn veranderd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Amager95

Dat is de schuld van de Nederlandse politiek. Zij hadden de Vlaamse gelijk moeten schakelen zoals dat bij de kabel is gebeurd. In het must-carry pakket (verplichte doorgave).


En wie betaalt (of:betalen)in dat geval de transponderruimte?

Kabeldoorgave van Belgie (analoog!) is trouwens ontstaan in een tijd dat er nog geen satellietdoorgave aan de orde was. De tijden zijn veranderd.


Toevoeging: En must-carry bestaat niet meer!!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Ik kan er ook niets aan doen als providers hun kosten verstoppen op de website.
Maar de aanschaf van de smartcard is wel fors minder duur dan die van CDS.


Waar je wel wat aan kunt doen is niet direct met de wolven in het bos meehuilen dat CDS zo duur is. Je laat voorkomen alsof je bij de kabel alles voor een appel en een ei krijgt terwijl dat beslist niet zo is. Onnodig en onterecht stemmingmakerij.

De maandelijkse kosten bij CDS zijn gewoon lager en los daarvan heb je een veel grotere kijkvrijheid en zenderaanbod.
Nu is dat met digitale kabel wel aardig rechtgetrokken maar voor mij persoonlijk speelt ook mee dat ik op de camping met hetzelfde smartcardje ook dezelfde zenders kan ontvangen.

En bij verhuizing neem ik hups zo de hele zooi mee en kijk ik op mijn nieuwe stek naar exact dezelfde zenders.

Die smartcard + admin kosten heb ik voor jaren terug al eens afgerekend. Dat die wellicht fors zijn ok, maar dat is de hele schotelsetup kosten ook als je nog niets hebt.
Kabel is prik, klik, klaar en sat komt nu eenmaal wat techniek bij kijken. Maar dat laatste vind ik nu persoonlijk erg boeiend.

Ik heb niets tegen kabel maar zolang er sat tv is het gewoon niet mijn keuze. Niet qua kosten en niet qua zenderaanbod.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het basispakket neemt bij Canaal Digtaal met één extra kaartje voor 1 euro, en dan heel erg stout bent en dat ene kaartje ruilt met een Vlaming, dan heb je heel wat meer aan Nederlandstalige kanalen te kijken dan op de kabel.

Ik heb begrepen, via dit forum, dat men dat wel eens doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol

Ik heb niets tegen kabel maar zolang er sat tv is het gewoon niet mijn keuze. Niet qua kosten en niet qua zenderaanbod.


Ik heb toch maar mijn Toppakket en Eredivisie Live en HD pakket abonnement opgezegd.
Dit omdat ik op de kabel meer SD en HD zenders krijg dan bij CanalDigitaal.
Daarnaast kan ik internetten en gratis naar vaste nummers bellen.
Mijn abonnement bij KPN voor vast bellen gaat dus ook de deur uit....

En voor de rest houd ik toch mijn NIET CanalDigitaal goedgekeurde satelliet installatie.
Ben ik meteen van alle problemen met deze uitermate slechte waardelose satelliet ontvangers verlost.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...