Ga naar inhoud


Canal Digitaal heeft een nieuwe directie


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Gast calculator

Canal Digitaal heeft een nieuwe directie

 

Canal Digitaal heeft sinds kort een nieuwe directie. Andrei Noppe is sinds 1 januari jl. de nieuwe algemeen directeur van het Nederlandse satellietpakket. Andrei Noppe was sinds september ‘vice president operations’ bij het bedrijf en was daarvoor ruim vier jaar lid van de directie van Casema toen Providence Equity Partners aandeelhouder was van Casema. Providence Equity Partners heeft thans via CDS Cooperatieve meerderheidscontrole op Canal Digitaal. René Tensen is als commercieel directeur (CCO) deze week gestart bij Canal Digitaal. Tensen is afkomstig uit de telecomwereld en heeft hiervoor voor o.a. T-Mobile alsmede France Télécom/Orange gewerkt. Het derde directielid van Canal Digitaal is Jurgen Lambregts, de financieel directeur.

 

Kees Färber die sinds 1992 bij het satellietbedrijf en haar voorgangers werkt is benoemd tot ‘Chief Technology Officer’ (CTO) voor een holdingbedrijf van CDS Cooperatieve. Vanuit die hoedanigheid is Färber technisch verantwoordelijk voor de onderdelen Canal Digitaal, TV Vlaanderen en het Franstalig Belgische TéléSat. Färber was één jaar algemeen directeur van Canal Digitaal. Hans Wolfert en Cees Bohnenn - die een aanmerkelijk minderheidsbelang in CDS Cooperatieve hebben - blijven naast Kees Färber samen met financieel directeur Gerard Raats de directie voeren over het holdingbedrijf.

 

http://dutchmedia.nl/blog/?p=1464

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: rotel
opzeggen,word je vanzelf gebeld met de vraag waarom je opzegt.
daarna bieden ze je aan of film1 of sport.


Film1Sport1 is geen eigendom van CD.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Het klopt wel wat Rotel zegt. Als je Film1 opzegt kan je wel opeens een apart abonnement nemen op alleen het filmgedeelte.

 

Maar ik heb voor deze zenders voor de kabel gekozen vanwege de beduidend betere beeldkwalteit en het HD kanaal van Film 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan niet anders zijn als een reactie op het slechte beleid van Canal Digitaal van de laatste jaren.

 

Nu maar hopen dat deze directie daar ook in gaat zien dat Canal Digitaal alleen maar bestaansrecht in Nederland heeft als ze kiezen voor kwaliteit.

 

Dus kiezen voor het beste beeld en een duidelijk constant aanbod van zenders waar kijkers op zitten te wachten. Door als voorloper te fungeren met het High Definition aanbod, zonder elk jaar de prijzen met achterlijke percentages te verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik hoop inderdaad dat de nieuwe directeur een aantal drastische verbeteringen gaat doorvoeren. Op dit moment is voor de op Nederland gerichte zenders, de kabel overduidelijk de winnaar op kwalitatief gebied en aanbod.

Kostenloos op meerdere toestellen digitaal kijken zoals Ziggo dit jaar gaat bieden is een must als je kijkers van de kabel weg wilt halen.

Maar ook geen extra geld vragen voor de HD versies van de tien grote Nederlandse omroepen is noodzakelijk. Hoe dat te verwezenlijken is voor Canal Digitaal die daarvoor extra transponders moet huren weet ik niet. Maar als ze het niet doen kost HD kijken bij Canal Digitaal op meerdere toestellen in je huis oneindig veel meer dan bij de grootste kabelaar.

Daar hebben de kijkers voor 16 euro per maand op vijf televisietoestellen een groot op Nederland gericht pakket inclusief de VRT en de Nederlandse zenders in HD ( ik ga er vanuit dat het standpunt van Ziggo ongewijzigd blijft en RTL in HD en SBS in HD zonder meerkosten voor de klant beschikbaar komen).

 

Op drie toestellen kost bij Canal Digitaal het familiepakket al 18,50 euro. Het HD pakket kost 9,95 euro ( ik weet niet hoeveel het kost bij Canal Digitaal om dat ook op drie toestellen in je huis te kunnen zien. Je zit dan al op 28,45 euro per maand bij Canal Digitaal voor drie toestellen. ( wellicht zelfs meer als HD op meer toestellen ook weer extra geld kost)

 

Bij Ziggo is de klant voor hetzelfde aanbod voor 16 euro per maand klaar. Ik denk dat met de huidige prijzen die Canal Digitaal rekent het weinig nieuwe klanten trekt in het HDTV tijdperk.

Sterker nog, ik denk dat een gedeelte van de kijker weer teruggaat naar de kabel die kwaliteit wil en het voordeligst uit wil zijn. Er zijn nog een hoop hobbels te nemen voor Canal Digitaal wil het overleven in de toekomst denk ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Op drie toestellen kost bij Canal Digitaal het familiepakket al 18,50 euro. Het HD pakket kost 9,95 euro ( ik weet niet hoeveel het kost bij Canal Digitaal om dat ook op drie toestellen in je huis te kunnen zien. Je zit dan al op 28,45 euro per maand bij Canal Digitaal voor drie toestellen. ( wellicht zelfs meer als HD op meer toestellen ook weer extra geld kost)

Vergeet ook niet dat elke nieuwe smartcard bij Canal Digitaal € 80,- kost en nog eens € 30,- registratievergoeding per smartcard. Een enorme drempel vergeleken bij de kabelboeren, waar de smartcard gratis is en geen registratievergoeding benodigd is. Als CD meer klanten binnen wil halen zouden ze eens moeten beginnen deze drempel fors te verlagen.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67

Vergeet ook niet dat elke nieuwe smartcard bij Canal Digitaal € 80,- kost en nog eens € 30,- registratievergoeding per smartcard. Een enorme drempel vergeleken bij de kabelboeren, waar de smartcard gratis is en geen registratievergoeding benodigd is. Als CD meer klanten binnen wil halen zouden ze eens moeten beginnen deze drempel fors te verlagen.


Dus een aansluiting van nul, kost niets bij de kabel boer in Nederland?

In België (Integan gebied)kost deze 62,99€
En dan spreek Ik nog niet over digitaal of analoog TV. Dit is puur een aansluiting op het netwerk.
Heb geen TV diensten genomen vanwegen de koppel verkoop die er aanvast hangt.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67

Een enorme drempel vergeleken bij de kabelboeren, waar de smartcard gratis is


Onjuist. Die van Ziggo kost €30,-

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Onjuist. Die van Ziggo kost €30,-
Correctie, je hebt gelijk. Ook Ziggo heeft het erg goed weten te verstoppen op de website. mad
Maar dat is hoe dan ook € 80 goedkoper dan een aansluiting bij CD (€ 80 + € 30).

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Dus een aansluiting van nul, kost niets bij de kabel boer in Nederland?
In België (Integan gebied)kost deze 62,99€
Ik ging uit van de situatie in Nederland waar de grote meerderheid al minimaal een (analoge) kabelaansluiting heeft. Een aansluiting vanaf nul (als er nog een kabel gelegd moet worden), of heraansluiting na eerdere afmelding kost natuurlijk meer.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoho Parasol, een beetje vriendelijker toon mag je wel aanslaan.

Ik kan er ook niets aan doen als providers hun kosten verstoppen op de website. Bij Ziggo krijg je overigens ook een aantal weken preview periode met alle zenders, dus dat gaat min of meer gelijk op (maar de aanschaf van de smartcard is wel fors minder duur dan die van CDS, en dat was eigenlijk de kern van het verhaal).

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: TokeMUp
Dus een aansluiting van nul, kost niets bij de kabel boer in Nederland?
In België (Integan gebied)kost deze 62,99€
Ik ging uit van de situatie in Nederland waar de grote meerderheid al minimaal een (analoge) kabelaansluiting heeft. Een aansluiting vanaf nul (als er nog een kabel gelegd moet worden), of heraansluiting na eerdere afmelding kost natuurlijk meer.


Je moet appelen met appelen vergelijken. Als jij een CD kaartje van iemand tweedehands overneemt, moet je ook geen 80€ neer tellen voor je kaartje. Dus kost een aansluiting maar 30€ bij CD.

Als je een nieuw kaartje koopt wil dit zeggen dat je nog geen aansluiting hebt, toch.
Dan moet je het vergelijken met de nieuwe aansluiting op het kabel net.

Een nieuwe kabel aansluiting houd in dat jij zelf de kabel koopt en legt van je inleid (kelder, garage, ...) tot aan de paddestoel (TAP) als die in jouw voortuin staat, of tot aan uw perseelgrens richting paddestoel. Om de twee huizen staat er zo een lelijke paddestoel in de voortuin. (Ze mogen blij zijn dat het niet in mijn voortuin stond. Dan had Ik huur aangerekend) en kabouter plop zet er aan beide kanten een F-connector op en sluit hem aan op de TAP voor 62,99€. Als dat geen afzuip is.
Dan koop Ik liever een smartkaart van 80€ die Ik nadien nog als ijskrabber kan gebruiken.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...