Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Golfdiesel
Ik gebruik de standaard plugin die met Milo wordt meegeleverd.
In die image staat de tijdzone op Amsterdam GMT+1 ingesteld.

In de xmltv.dat file staat een +1 correctie die nodig zou zijn tijdens de zomertijd.

Wat ik echter zie is dat bij de NL zenders de EPG tijd een uur versprongen is. Een programma dat om 20.00 begint staat in de EPG op 19.00 uur. Als je dan de zender aan zet zie je onderin beeld meteen de begin tijd een uur verder springen.

Moet ik toch nog iets veranderen in de xmltv.dat file?


Bij m'n oude(ere) image van Milo moest ik inderdaad de offset op +0100 zetten. Echter, bij de laatste image die ik geflashed heb op afgelopen zondag, staat de offset al op +0100, ipv +0000. Dus heb ik niets aangepast en werkt de epg goed.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik gebruik Oozoon CVS. Deze image is gepatched met de oudeis patch (voor gebruik van crossEPG).

 

Naar ik begrijp is voor deze plug-in (XMLTV-importer) ook de oudeis patch nodig.

 

Waarom moet ik dan XMLTV importer opereren alsof op een niet gepatched systeem. (werkt trouwens goed op die manier).

 

Ik wil van de herstart vanaf. En zeg nu niet updaten naar PLi of een ander image.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geinstalleerd in PLI3 op een dm8000.

KLASSE! WAT FIJN DAT IK EINDELIJK EENS EEN GOEDE EPG HEB.

daarna heb ik een tijd erin gezet voor vannacht en de dm8000 op "deep standby" gezet, maar

hoe kan ik zien of EPGimport zijn werk heeft uitgevoerd? Wordt er een log-file aangemaakt en waar dan wel.

 

De EPGimport staat netjes in "plugins en downloads" Druk ik erop dan wordt gemeld dat de plugin autostart is. Ik kan de plugin verder nergens in het menu vinden. Waar kan ik de start en stopfunctie vinden?

 

 

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Hoe krijg ik eigenlijk de engelse EPG data er goed in?

Ik heb niets aan de instellingen veranderd en ik krijg alleen de EPG van BBC 1 t/m 4.
Ik wil ook graag de overige UK zenders hebben.


U kunt de crossepg plug-in proberen. Op Oozoon CVS heb ik die samen met XMLTV importer lopen. Ik weet wel niet of die op milo ook werkt zonder reboot.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petty
Ik heb het geinstalleerd in PLI3 op een dm8000.
KLASSE! WAT FIJN DAT IK EINDELIJK EENS EEN GOEDE EPG HEB.
daarna heb ik een tijd erin gezet voor vannacht en de dm8000 op "deep standby" gezet, maar
hoe kan ik zien of EPGimport zijn werk heeft uitgevoerd? Wordt er een log-file aangemaakt en waar dan wel.

De EPGimport staat netjes in "plugins en downloads" Druk ik erop dan wordt gemeld dat de plugin autostart is. Ik kan de plugin verder nergens in het menu vinden. Waar kan ik de start en stopfunctie vinden?



Heb je nu 7 dagen epg?
Dan heeft de plug-in zijn werk gedaan.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87
Origineel bericht van: Golfdiesel
Hoe krijg ik eigenlijk de engelse EPG data er goed in?

Ik heb niets aan de instellingen veranderd en ik krijg alleen de EPG van BBC 1 t/m 4.
Ik wil ook graag de overige UK zenders hebben.


U kunt de crossepg plug-in proberen. Op Oozoon CVS heb ik die samen met XMLTV importer lopen. Ik weet wel niet of die op milo ook werkt zonder reboot.

Willy


In de /etc/epgimport folder staat een folder genaamd: radiotimes en er staat een bestand genaamd uk_radiotimes.dat.

Ik weet alleen niet hoe ik deze aan de gang krijg, want er staat niet zoals in xmltv.dat een url in waar er iets gedownload wordt.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87
Origineel bericht van: petty
Ik heb het geinstalleerd in PLI3 op een dm8000.
KLASSE! WAT FIJN DAT IK EINDELIJK EENS EEN GOEDE EPG HEB.
daarna heb ik een tijd erin gezet voor vannacht en de dm8000 op "deep standby" gezet, maar
hoe kan ik zien of EPGimport zijn werk heeft uitgevoerd? Wordt er een log-file aangemaakt en waar dan wel.

De EPGimport staat netjes in "plugins en downloads" Druk ik erop dan wordt gemeld dat de plugin autostart is. Ik kan de plugin verder nergens in het menu vinden. Waar kan ik de start en stopfunctie vinden?



Heb je nu 7 dagen epg?
Dan heeft de plug-in zijn werk gedaan.

Willy


@Willy,
7 dagen, gedaan met 25:00 uur, dus nog niet te zien.
Grtz. Petty

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

De radiotimes informatie is geen XMLtv file. Dit is iets heel anders. U kunt daar zelf niets mee.

 

In de plug-in moet U een tijd instellen waarop de download moet plaats vinden. En dan maar afwachten.

 

Alternatief, kunt U de tijd op 25 uur zetten, de random functie op nul zetten en dan opnieuw de box opstarten. De download gebeurt dan onmiddellijk na het opnieuw opstarten.

 

Advies: zet daarna de tijden en random weer normaal anders start de download ieder keer weer opnieuw op bij het opstarten van de box.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf een uur verschil houden in de EPG ten opzichte van wat er echt bezig is...

Now&Next is wel goed, dat komt vanaf de transponder mee.

 

De geimporteerde EPG loopt een uur achter lijkt het. er staat bijvoorbeeld dat een programma om 17:30 begint, maar het begint in werkelijkheid om 18:30.

 

 

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
ik blijf een uur verschil houden in de EPG ten opzichte van wat er echt bezig is...
Now&Next is wel goed, dat komt vanaf de transponder mee.

De geimporteerde EPG loopt een uur achter lijkt het. er staat bijvoorbeeld dat een programma om 17:30 begint, maar het begint in werkelijkheid om 18:30.



Het gaat na de volgende handelingen wel goed...
Ik heb een gui restart gegeven en meteen daarna de epg.dat file van de hdd gewist zodat ik een schone epg lijst had.
Daarna heb ik ook de extended epg lijst van DUZZ ingesteld als te downloaden file.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Het werkt bij mij allemaal goed alleen zie ik bijvoorbeeld bij de Belgen vaak twee tijden staan, dus 20.00 uur en 20.03 uur bij hetzelfde programma.

Is hier iets aan te doen?


Zie je dat door de hele EPG heen, dus ook voor bijvoorbeeld 5 dagen vooruit?
Bij now&next kan het altijd een keer voorkomen als er een verschil is tussen de tijden van TVV/CD en de xmltv import.
Ik heb de MHW EPG dan ook uitgezet zodat hij alleen now&next binnen krijgt.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

MHW EPG uitzetten, daarom heeft Mike dat ook zo voorzien in z'n image voor diegene die de XMLTV import plugin wilt gebruiken, daarna mijn epg downloaden.

Ik heb EPG t/m zondagmorgen zonder dubbele of verschoven tijden.

 

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Origineel bericht van: Golfdiesel
ik blijf een uur verschil houden in de EPG ten opzichte van wat er echt bezig is...
Now&Next is wel goed, dat komt vanaf de transponder mee.

De geimporteerde EPG loopt een uur achter lijkt het. er staat bijvoorbeeld dat een programma om 17:30 begint, maar het begint in werkelijkheid om 18:30.



Het gaat na de volgende handelingen wel goed...
Ik heb een gui restart gegeven en meteen daarna de epg.dat file van de hdd gewist zodat ik een schone epg lijst had.
Daarna heb ik ook de extended epg lijst van DUZZ ingesteld als te downloaden file.


Ik heb een paar threads eerder gelezen dat je tijdzone op Amsterdam staat, zou idd juist moeten zijn want Brussel is ook +1.
Zou het niet kunnen dat jouw image een non-patched image is? en als dat zo is moet je enkel in mijn xmltv file de <offset>+0100 veranderen naar +0200

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...