Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

beste Rytec en de anderen,

 

ik probeer te volgen en heb ook al een en ander uitgeprobeerd, maar zit nog met enkele vragen.

 

Is het mogelijk om:

 

- op een niet-gepatchte enigma (LT in mijn geval)

- jouw xmltv te installeren

- en zo de epg van ALLE de zenders van CDS, TVV én SKY UK binnen te krijgen?

 

of zijn er dan nog extra handelingen nodig?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Soms doet de xmltv wel eens een uur verschuiven, ik was zaterdag aan het 'klussen' met de box. Het zou wel eens kunnen dat het uitmaakt op welke zender hij staat, ik weet uit de source code dat de tijdzone van de machine soms tijdelijk verzet wordt voor de EPG.

 

Als hij er een keer naast zit, dan moet je inderdaad Enigma2 stoppen, de epg.dat weggooien en dan opnieuw importeren.

 

Maar wanneer het precies fout gaat is mij ook nog niet duidelijk. Ik werk met steeds de standaard config file, op MiLo image uiteraard. Als hij na de boot 1x goed gaat, dan blijft hij goed gaan, zo lijkt het.

 

Ik heb nu de MHW uit staan, en ik moet zeggen, het werkt echt super nu. Zeker in combinatie met de autotimer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat dit geen probleem mag zijn. Wellicht zit die plugin niet in de download feed van LT? Dus in bijlage de plugin die je dan manueel kan installeren. En na de installatie plaats je mijn xmltv.dat in de map /etc/epgimport met DCC bijvoorbeeld. Om de sky UK zenders te kunnen krijgen moet je in het bestandje /etc/epgimport/uk_radiotimes.dat enabled op 1 zetten, daarna enigma niet vergeten te herstarten.

 

Kun je de MHW EPG manueel uitschakelen in LT via settings menu? Dit zou beter zijn daar momenteel de EPG van CDS/TVV niet optimaal is en een wirwar veroorzaakt samen met de XMLTV importer.

 

Je zult niet alle zenders hebben daar Vitaya, VijfTV en Acht nog niet in de epg data verwerkt zitten (ik ben nog op zoek naar verschillende mogelijkheden om die ook in dat bestand te krijgen).

Ook enkele HD zenders zijn nog niet opgenomen.

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.6_all.ipk.zip

xmltv.zip

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Soms doet de xmltv wel eens een uur verschuiven, ik was zaterdag aan het 'klussen' met de box. Het zou wel eens kunnen dat het uitmaakt op welke zender hij staat, ik weet uit de source code dat de tijdzone van de machine soms tijdelijk verzet wordt voor de EPG.



Hee, dat verklaart waarom ik tijdens het spelen met Rytec's dat file een keer of 4 de offset heb gewijzigd, steeds stonden de tijden weer anders :P

Kan dus bevestigen dat dit ook onder een niet gepatched image gebeurt maar dat wist je waarschijnlijk al wel wink


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tuurtje
Rytec ik weet niet of het nog klopt:

rytec.xmltv 22-sep-2009 02:28 3,2 MB
rytecxmltv.gz 22-sep-2009 02:25 0 ???
rytecxmltv2.gz 21-sep-2009 16:23 397K

Omroep zeeland is bij mij (schone scan gedaan gisteravond) zender id: 5152 jij hebt staan 5170

Tuurtje


Goedemorgen Tuurtje,

Goed opgemerkt van je. Dat verklaart waarom ik vanmorgen geen epg kon binnenhalen. Ik had ook al op m'n site index gekeken maar was nog niet helemaal wakker blijkbaar, niet gelet op het aantal bytes.
Er is iets fout gelopen tijdens het FTP'en van mijn server naar m'n site, staat er nu weer goed op.

Die rytec.xmltv is dezelfde maar dan niet gezipped en bedoeld voor de enigma1 boxen waar kabeltje mee aan het experimenteren is. Ik weet niet of ik die nog moet blijven uploaden of dat het ook gaat met het gezipped bestand.
En die rytecxmltv2.gz is een probeersel om ook vitaya en vijftv erbij te krijgen.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rytec,

 

Ik gebruik het nu een paar dagen en gebruik een dm8000, die dan is deep standby staat.

Vanmorgen stond de dm8000 aan. Schakelt de box niet weer terug naar deep standby als xmltv klaar is? Of komt het omdat er vanmorgen een lege file is gedownload.( Zie ook hierboven.).

 

het is wel een fijn systeem. heb nu eindelijk een goede epg. Bedankt voor alle moeite.

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou natuurlijk een oorzaak kunnen zijn. Misschien nog even afwachten tot morgenochtend? ik zal het ook in de gaten houden zodat het bestand wel degelijk klopt op de site.

En ik ga ervan uit dat je niets gewijzigd hebt aan die patched instelling in de file?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat kan hier aan de hand zijn:

 

Code:
root@dm600pvr /tmp # ipkg install enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.6_all.ipkInstalling enigma2-plugin-extensions-xmltvimport (0.6) to root...Nothing to be doneAn error ocurred, return value: 1.Collected errors:ERROR: Cannot satisfy the following dependencies forenigma2-plugin-extensions-xmltvimport:         enigma2root@dm600pvr /tmp #

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet eruit als installatie van een Enigma2 plugin op een Enigma1 systeem.

 

Technisch gezien, er is geen "enigma2" package in de installed lijst, en enigma2 staat in de RDEPENDS van de xmltv plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de xmltvimport versie o.6 geïnstalleerd op mijn DB7025+, die is voorzien van Pli Jade3 image.

Ik gebuik het volgende xmltv.dat bestand:

Citaat:
<package>

<config>

<name>xmltv</name> <!-- set to a unique name for each .dat file -->

<type>genxmltv</type> <!-- type of convertor to use for this .dat file -->

<only_if_standby>0</only_if_standby> <!-- if set to 1 import is skipped if receiver is active -->

<enigma_patched>1</enigma_patched> <!-- set to 1 if you have a patched enigma (only pli at this time), then data is pushed into enigma -->

<!-- directly and you don't need to reboot -->

<!-- if set to 0 epg.dat is created and loaded on the force reboot of enigma -->

</config>

<scheduler>

<enabled>1</enabled> <!-- duh enabled yes 1 or no 0 -->

<random>1</random> <!-- set to 1 to randomise (0 to 60 min later) download time,please do if you download to prevent server overload -->

<start>3:00</start> <!-- change to different time to prevent server overload , use 25:00 to start directly after booting (perfect for testing)-->

<days>1,1,1,1,1,1,1</days> <!-- days to execute -->

<offset>+0100</offset> <!-- time offset , to correct time differences format +HHMM eg +0100 or -0200 , patched images need +0100 during sumertime -->

</scheduler>

 

<!-- place a path to a local xmltv file or url to a gziped web adres ex. /hdd/nl.xmltv or http://www.test.nl/nl.xmltv.gz -->

<files>

<file>http://www.buiteronline.nl/epg/extended.xmltv.gz</file>

 

<!--

or http://www.rytec.be/epg/rytecxmltv.gz for rytec's xmltv file

or http://www.buiteronline.nl/epg/extended.xmltv.gz for the xmltv file from duzz

-->

</files>

 

<!-- service references can be found it /etc/enigma2/lamedb -->

<channels>

....

In mijn plugin lijst zie ik netjes een nieuwe knop "EPG import" staan, maar als ik deze aanklik en de update start blijf mijn DB vast staan. Het beeld loopt nog wel, de HD loopt ook, maar de tandwieltjes blijven in beeld zichtbaar. De DB reageert niet meer op commando's. Ik heb hem anderhalve uur zo laten staan.

Weet iemand wat ik fout doe en waar ik het EPG bestand kan vinden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fabian,

 

Mijn koppeling is correct en werkt ook. Willy zelf heeft geen eigen bestand maar heeft er wel voor gezorgd dat de epg ook kan werken op de enigma1 boxen, maar daar is een ander draadje over op dit forum.

Probeer mijn link maar uit.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...