Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Kabeltje87
Mijn 7025+ reageert ook zo op de extended file van Buiteronline.

Probeer de Rytec file eens. Dit duurt ongeveer 5 - 10 minuten.

Willy


Ik bedoel dus duidelijk dit: http://www.rytec.be/epg/rytecxmltv.gz

Radiotimes gebruik ik niet: Misschien kan iemand anders met een 7025 hierop antwoorden. (Ik gebruik een niet gepatchte image en kan dus geen 2 imports na elkaar doen)

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Rytec
Dit zou natuurlijk een oorzaak kunnen zijn. Misschien nog even afwachten tot morgenochtend? ik zal het ook in de gaten houden zodat het bestand wel degelijk klopt op de site.
En ik ga ervan uit dat je niets gewijzigd hebt aan die patched instelling in de file?


DM8000 blijft ook vanmorgen weer aan staan. Ik heb even de gegevens van de dat-file hieronder aangegeven. Misschien heb je er wat aan.
=====
<package>
<config>
<name>xmltv</name> <!-- set to a unique name for each .dat file -->
<type>genxmltv</type> <!-- type of convertor to use for this .dat file -->
<only_if_standby>0</only_if_standby> <!-- if set to 1 import is skipped if receiver is active -->
<enigma_patched>1</enigma_patched> <!-- set to 1 if you have a patched enigma (only pli at this time), then data is pushed into enigma -->
<!-- directly and you don't need to reboot -->
<!-- if set to 0 epg.dat is created and loaded on the force reboot of enigma -->
</config>
<scheduler>
<enabled>1</enabled> <!-- duh enabled yes 1 or no 0 -->
<random>0</random> <!-- set to 1 to randomise (0 to 60 min later) download time,please do if you download to prevent server overload -->
<start>07:32</start> <!-- change to different time to prevent server overload , use 25:00 to start directly after booting (perfect for testing)-->
<days>1,1,1,1,1,1,1</days> <!-- days to execute -->
<offset>+0200</offset> <!-- time offset , to correct time differences format +HHMM eg +0100 or -0200 , patched images need +0100 during sumertime -->
</scheduler>
===

grtz Petty

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Willy/Rytec,

 

Ik heb nu de koppeling http://www.rytec.be/epg/rytecxmltv.gz geprobeerd en radiotimes even verwijderd, maar ik krijg nog steeds dezelfde fout: de eerste 5 min. blijven de radertjes draaien, daarna slaat de box vast.

Moet er soms nog wat anders in Pli ingesteld worden m.b.t. EPG?

En hoe kan ik controleren waar het fout gaat? Het enigste wat ik zie is dat op de HDD het bestand gen.xmltv staat van ong 3,3Mb groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petty
Origineel bericht van: Rytec
Dit zou natuurlijk een oorzaak kunnen zijn. Misschien nog even afwachten tot morgenochtend? ik zal het ook in de gaten houden zodat het bestand wel degelijk klopt op de site.
En ik ga ervan uit dat je niets gewijzigd hebt aan die patched instelling in de file?


DM8000 blijft ook vanmorgen weer aan staan. Ik heb even de gegevens van de dat-file hieronder aangegeven. Misschien heb je er wat aan.
=====
<package>
<config>
<name>xmltv</name> <!-- set to a unique name for each .dat file -->
<type>genxmltv</type> <!-- type of convertor to use for this .dat file -->
<only_if_standby>0</only_if_standby> <!-- if set to 1 import is skipped if receiver is active -->
<enigma_patched>1</enigma_patched> <!-- set to 1 if you have a patched enigma (only pli at this time), then data is pushed into enigma -->
<!-- directly and you don't need to reboot -->
<!-- if set to 0 epg.dat is created and loaded on the force reboot of enigma -->
</config>
<scheduler>
<enabled>1</enabled> <!-- duh enabled yes 1 or no 0 -->
<random>0</random> <!-- set to 1 to randomise (0 to 60 min later) download time,please do if you download to prevent server overload -->
<start>07:32</start> <!-- change to different time to prevent server overload , use 25:00 to start directly after booting (perfect for testing)-->
<days>1,1,1,1,1,1,1</days> <!-- days to execute -->
<offset>+0200</offset> <!-- time offset , to correct time differences format +HHMM eg +0100 or -0200 , patched images need +0100 during sumertime -->
</scheduler>
===

grtz Petty


verander eens die 07:32 naar 7:32 en die +0200 naar +0100 indien je mijn link gebruikt.
Lukt het manueel wel via applications menu?
welke image gebruik je?

P.S. ik weet dat ik ook al meegemaakt heb dat ik na het wijzigen van de xmltv.dat zelf geen import meer kon doen.
Ik heb toen een originele xmltv.dat genomen, die met pspad bewerkt en opgeslagen en daarna met dcc weer in de box gezet en enigma herstart, vergeet enigma niet te herstarten na een wijziging in je xmltv.dat

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fabian
@ Willy/Rytec,

Ik heb nu de koppeling http://www.rytec.be/epg/rytecxmltv.gz geprobeerd en radiotimes even verwijderd, maar ik krijg nog steeds dezelfde fout: de eerste 5 min. blijven de radertjes draaien, daarna slaat de box vast.
Moet er soms nog wat anders in Pli ingesteld worden m.b.t. EPG?
En hoe kan ik controleren waar het fout gaat? Het enigste wat ik zie is dat op de HDD het bestand gen.xmltv staat van ong 3,3Mb groot.


doe eens het volgende :

verwijder direct na het kiezen van dreambox herstarten dat bestand met dcc van je hd. Ik had dit ook met een vorige versie van Milo op m'n dm7025. ik heb uiteindelijk de box opnieuw geflashed en enkel de xmltv importer erop gezet, daarna werkte het wel weer.
Ik weet het, er zijn soms vreemde fenomenen, zo heb ik het nu zelf dat ik met m'n dm800 's morgens geen auto update heb sinds paar dagen. eigenlijk sinds ik die session.py van boekkie erop gezet heb om dat rode ledje uit te laten staan. Je zou denken dat het niets met elkaar te maken heeft. manueel epg binnenhalen, no problemo.
dus per dag kijk ik dit even aan, desnoods box herflashen en die session.py er even niet opzetten en kijken wat dat geeft.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog een andere vraag:

Is gen.xmltv het geïmporteerde bestand en moet deze naar epg.dat geconverteerd worden?

Zo ja, dan gaat het importeren bij mij wel goed, alleen gaat het aanmaken en/of wijzigen van epg.dat niet goed.

Ik kan namelijk nergens epg.dat vinden, niet in media/hdd en media/cf. Ik kan in Pli ook niet vinden waar de EPG data standaard opgeslagen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

verander eens die 07:32 naar 7:32 en die +0200 naar +0100 indien je mijn link gebruikt.

Lukt het manueel wel via applications menu?

welke image gebruik je?

 

P.S. ik weet dat ik ook al meegemaakt heb dat ik na het wijzigen van de xmltv.dat zelf geen import meer kon doen.

Ik heb toen een originele xmltv.dat genomen, die met pspad bewerkt en opgeslagen en daarna met dcc weer in de box gezet en enigma herstart, vergeet enigma niet te herstarten na een wijziging in je xmltv.dat

 

====

 

Ik heb 07:32 veranderd in 7:32 en de offset van +0200 naar +0100. Ik gebruk jouw link:

"http://www.rytec.be/epg/rytecxmltv.gz"

 

Ik gebruik PLI3, de nieuwste versie. Ik wacht morgen weer even af. Ik laat dan het resultaat weten.

Grtz, Petty.

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fabian
Even nog een andere vraag:
Is gen.xmltv het geïmporteerde bestand en moet deze naar epg.dat geconverteerd worden?
Zo ja, dan gaat het importeren bij mij wel goed, alleen gaat het aanmaken en/of wijzigen van epg.dat niet goed.
Ik kan namelijk nergens epg.dat vinden, niet in media/hdd en media/cf. Ik kan in Pli ook niet vinden waar de EPG data standaard opgeslagen wordt.


@Fabian,
Die epg.dat wordt pas aangemaakt op het moment dat je de box herstart of enigma herstart, dan wordt deze file aangemaakt op je hdd.
Ik doe altijd het volgende, ik ga met dcc naar de box dan open ik even de media/hdd zodat de schijf opgestart is dan ga ik weer naar /media, dan geef ik het commando herstart en dan ga ik snel naar /media/hdd en verwijder ik die epg.dat

Wat ook kan is de box spanningsloos maken maar dat is net hetzelfde als van een pc de stekker eruit en dat vinden ze niet fijn.

@Petty,
in bijlage mijn huidige xmltv.dat

xmltv.zip

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petty

verander eens die 07:32 naar 7:32 en die +0200 naar +0100 indien je mijn link gebruikt.
Lukt het manueel wel via applications menu?
welke image gebruik je?

P.S. ik weet dat ik ook al meegemaakt heb dat ik na het wijzigen van de xmltv.dat zelf geen import meer kon doen.
Ik heb toen een originele xmltv.dat genomen, die met pspad bewerkt en opgeslagen en daarna met dcc weer in de box gezet en enigma herstart, vergeet enigma niet te herstarten na een wijziging in je xmltv.dat

====

Ik heb 07:32 veranderd in 7:32 en de offset van +0200 naar +0100. Ik gebruk jouw link:
"http://www.rytec.be/epg/rytecxmltv.gz"

Ik gebruik PLI3, de nieuwste versie. Ik wacht morgen weer even af. Ik laat dan het resultaat weten.
Grtz, Petty.
=======================================================
Vanmorgen stond de dm8000 weer aan en was niet in deep standby gegaan.
Via menu-->plugins en Downloads-->EPGimport krijg ik de melding "plugin is gestart, just edit /etc/epgimport and restart enigma" Ik kan kennelijk niets doen. Welk programma (plugin) draait hier? Dan kan ik daar eens kijken wat er aan de hand kan zijn.
Vast bedankt voor de antwoorden.
Petty

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petty
Origineel bericht van: petty

verander eens die 07:32 naar 7:32 en die +0200 naar +0100 indien je mijn link gebruikt.
Lukt het manueel wel via applications menu?
welke image gebruik je?

P.S. ik weet dat ik ook al meegemaakt heb dat ik na het wijzigen van de xmltv.dat zelf geen import meer kon doen.
Ik heb toen een originele xmltv.dat genomen, die met pspad bewerkt en opgeslagen en daarna met dcc weer in de box gezet en enigma herstart, vergeet enigma niet te herstarten na een wijziging in je xmltv.dat

====

Ik heb 07:32 veranderd in 7:32 en de offset van +0200 naar +0100. Ik gebruk jouw link:
"http://www.rytec.be/epg/rytecxmltv.gz"

Ik gebruik PLI3, de nieuwste versie. Ik wacht morgen weer even af. Ik laat dan het resultaat weten.
Grtz, Petty.

=======================================================
Vanmorgen stond de dm8000 weer aan en was niet in deep standby gegaan.
Via menu-->plugins en Downloads-->EPGimport krijg ik de melding "plugin is gestart, just edit /etc/epgimport and restart enigma" Ik kan kennelijk niets doen. Welk programma (plugin) draait hier? Dan kan ik daar eens kijken wat er aan de hand kan zijn.
Vast bedankt voor de antwoorden.
Petty

Ah, dus dat ("plugin is gestart, just edit /etc/epgimport and restart enigma") krijg je op je tv te zien als je manueel die epgimport start? normaal moet je een veld zien waar hij vraagt of je akkoord gaat met de import en dat kan enkele minuten duren staat erin.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...