Ga naar inhoud


Wordt maart niet het uur van de waarheid voor Canal Digitaal?


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Gast calculator

Als alles volgens planning verloopt begint de publieke omroep in maart van dit jaar met hun drie kanalen in HD.

 

Zoals de meesten wel weten zijn deze drie HD kanalen zonder meerkosten te zien in het digitale basispakket van Ziggo, Caiway, en wellicht alle andere kabelaars( behalve misschien UPC)

 

Als Canal Digitaal het in zijn hoofd haalt om de HD kanalen van de publieke omroep in het dure HD pakket te plaatsen kost bij hen dus een digitaal pakket inclusief de VRT en de publieke omroep in HD: € 23,45.

 

Bij de kabel kost zo'n zelfde pakket maar € 16,- per maand. Canal Digitaal zou dan bijna 8 euro per maand duurder zijn ten opzichte van de kabel. Dat zou dus alleen al vanuit concurrentieoverwegingen heel dom zijn!!!

En dan laat ik de vergelijking van kijken op meerdere toestellen nog maar buiten beschouwing.

 

Ik ben dus heel benieuwd wat Canal Digitaal gaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het blijft gissen wat ze gaan doen, maar je hebt gelijk, bepaald concurerend zou het aanbod van CDS dan niet zijn, zacht uitgedrukt.

 

Even ter aanvulling: Eind maart wordt niet gehaald bij de NOS wat betreft HD van Ned. 1-2-3.

Technicolor heeft te veel werk om alle apparatuur te installeren en geleverd te krijgen, zodat nu op eind 2e kwartaal 2009 gerekend moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De satelliet is wel de enige manier om Nederland 1,2 en 3 in HD gratis aan te kunnen aanbieden(!)

 

Met Digitenne kun je dit vergeten en bij de kabel ben je altijd minstends 16 Euro kwijt voor het meest uitgeklede (analoge) basispakket. Dus "we" zijn inderdaad benieuwd hou het zal lopen dit jaar. En wie zegt dat Nederland 1,2 en 3 in HD op de kabel ook gratis wordt???

 

Eerst eens afwachten of Nederland 1,2 en 3 in HD ueberhaubt wel gaat beginnen in maart....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Dat Nederland 1,2 3 zonder meerkosten in HD op de kabel komen bij Ziggo en Caiway is zeker.

 

Ze hebben beiden vaak genoeg benadrukt dat het de kijker niks extra mag kosten. Ik ben er dus ook van overtuigd dat het zo gaat gebeuren op de kabel.

 

Ze hebben ook aangegeven dat de andere grote commerciele zenders in HD niks extra mag kosten voor de kijker. Dus ik vertrouw daarop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999

Even ter aanvulling: Eind maart wordt niet gehaald bij de NOS wat betreft HD van Ned. 1-2-3.
Technicolor heeft te veel werk om alle apparatuur te installeren en geleverd te krijgen, zodat nu op eind 2e kwartaal 2009 gerekend moet worden.


Thomas,

Welke bron heb je hiervan? Ik heb dit namelijk nog helemaal nergens gelezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Origineel bericht van: thomas999

Even ter aanvulling: Eind maart wordt niet gehaald bij de NOS wat betreft HD van Ned. 1-2-3.
Technicolor heeft te veel werk om alle apparatuur te installeren en geleverd te krijgen, zodat nu op eind 2e kwartaal 2009 gerekend moet worden.


Thomas,

Welke bron heb je hiervan? Ik heb dit namelijk nog helemaal nergens gelezen.


Hallo Alfons,
Ik las het op het Ziggo gebruikersforum:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16359

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk wel, dat de eerste tijd (jaren) 90 % van de tijd er ge-upscalde SD programma's worden doorgegeven.

 

Maar het begin is er, en dat is toe te juichen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Aan de andere kant worden op Nederland 2 ook regelmatig series getoond waarvan het origineel vaak al in HD is. Dus alleen Nederland 1 in HD vind ik een beetje te karig.

 

Trouwens, die discussie is er helemaal niet. De NPO komt gewoon met alle drie de netten in HD .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -d-
Ik denk dat hij eerder bedoelde één kanaal met content van NL1,2 en 3. Lijkt mij ook een veel betere oplossing.


Het is ook nooit goed, he? frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: -d-
Ik denk dat hij eerder bedoelde één kanaal met content van NL1,2 en 3. Lijkt mij ook een veel betere oplossing.


Het is ook nooit goed, he? frown


Neuh, maakt mij geen pepernoot uit hoor of we 3 kanalen krijgen of 1 combi kanaal - maar even vanuit het perspectief van CD en evt. andere TV-boeren is het misschien effectiever. In ieder geval totdat er genoeg HD content is om de zenders volledig HD uit te laten zenden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...