Ga naar inhoud


Wordt maart niet het uur van de waarheid voor Canal Digitaal?


Gast calculator

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Jake Blues
Helaas is reclame noodzakelijk om de schoorsteen bij de omroepen te laten roken. Ze kunnen het ook afschaffen en het kijk en luistergeld opnieuw invoeren maar dan voor bv 100 euro in de maand dan kan de
publieke omroep misschien reclameloos uitzenden.
(...)

Vergeet niet dat de voormalige omroepbijdrage nu geïnd wordt uit de inkomstenbelasting (voor de publieke omroepen). Wat de commerciële omroepen betreft weten we niet hoeveel geld er aan hun strijkstok blijft hangen, misschien wel veel te veel? Er was in elk geval ooit een tijd dat het met veel minder reclame kon. Het lijkt erop dat de hoeveelheid reclame stukje bij beetje wordt opgevoerd zodat we er inmiddels al aan gewend zijn zonder al te veel protest.
Buiten de reclame wordt er ook geld geïnd via stemrondes per telefoon en dergelijke (waarvan de eerlijkheid door het ontbreken van toezicht van een notaris ook nog eens hoogst twijfelachtig is, maar dat is een andere discussie).
Er zijn ook zenders die met minimale reclame prachtige programma's weten te maken (Discovery, NGC en dergelijke en nog in HD ook).
Ik weet niet hoe die dat kunnen doen, maar laat onze omroepen daar eens een voorbeeld aan nemen in plaats van ons nog meer pulp voor te schotelen.
Natuurlijk, er zit een uitknop op de TV, maar ik zou me toch graag een toekomst wensen waarin ik na 00.00 uur zappend langs de Nederlandse omroepen niet alléén maar uitzendingen zie van schaars geklede dames die je verzoeken om een 0900 nummer te bellen, of om 14.00 uur op bijna alle commerciële omroepen producten worden verkocht die te mooie beloftes maken om waar te zijn, maar in plaats daarvan bijv. een herhaling van een waardevol programma (voor zover die er bestaan sick).
(zo, nu weer ontopic wink )

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Volgens mij wordt Discovery, NG, Animal Planet over de hele wereld uitgezonden. Het aantal programma's redelijk beperkt want je komt overal dezelfde tegen. Over de hele wereld reclamegeld ophalen en relatief weinig programma's er voor terug. Mogen ze dan genoeg geld hebben om HD programma's te maken.

 

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jake Blues
Helaas is reclame noodzakelijk om de schoorsteen
bij de omroepen te laten roken. Ze kunnen het ook
afschaffen en het kijk en luistergeld opnieuw invoeren
maar dan voor bv 100 euro in de maand dan kan de
publieke omroep misschien reclameloos uitzenden.


Het kan best goedkoper, door simpelweg de verzuiling de nek om te draaien en te gaan voor één omroep, net als de BBC in Engeland. Daar kennen ze geen reclame (en geen schreeuwende zenderlogo's).

In Hilversum hangen er nu tig omroepen aan de subsidiekraan te lurken, met ieder hun eigen gebouwen, personeel en directie. Dat kost véél meer geld voor de gemeenschap dan het BBC model.
En als we dan tenminste nog betere programma's hadden dan in Engeland te zien zijn dan maakte dat nog iets goed, maar eerder het omgekeerde is het geval. Afschaffen dus het huidige omroepbestel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Het blijft gissen wat ze gaan doen, maar je hebt gelijk, bepaald concurerend zou het aanbod van CDS dan niet zijn, zacht uitgedrukt.

Even ter aanvulling: Eind maart wordt niet gehaald bij de NOS wat betreft HD van Ned. 1-2-3.
Technicolor heeft te veel werk om alle apparatuur te installeren en geleverd te krijgen, zodat nu op eind 2e kwartaal 2009 gerekend moet worden.


Thomas999 heeft helemaal gelijk blijkt wel weer.
De publieken gaan het weer niet halen.
Toch vreemd want HDTV komt niet zomaar uit de lucht vallen, er is al jaren voorbereiding aan vooraf gegaan. De techniek is ook niet nieuw meer en is in het buitenland al lang in gebruik.
Het uitstel zal dus wel een politieke reden hebben.

En dat alles natuurlijk van ONS belastinggeld, want jij en ik betalen de publieke omroepen en niemand anders.
Laten we maar hopen dat ze toch met een goede technische oplossing gaan komen zodat iedereen snel van HDTV kan gaan genieten. Want wat moet je anders met de platte breedbek LCD/Plasma?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik hoop dat ze gelijk die afschuwelijke logos wat kleiner maken op de HD kanalen van de NPO.

De VRT heeft ook netjes het logo wat kleiner gemaakt en de ondertiteling ook, omdat ze er vanuit gaan dat HD op grotere schermen wordt bekeken dan SD.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast radio_man_new

"Helaas is reclame noodzakelijk om de schoorsteen

bij de omroepen te laten roken."

 

Aantoonbaar onzin: zie Duitsland (Arte) en de Franse publiekszenders (door Sarkozy geregeld), en de BBC.

Mijn mening:

Staatszenders horen geen reclame te hebben, punt.

Vervang die hele omroepenzut door drie publiekrechtelijke staatszenders, eentje voor de huilprogramma's (Ned1), eentje voor popiejopie troep (Ned2) en eentje voor cultuur (Ned.3).

Dan de Ned2 format upgraden naar wat échte kwaliteit en ik ben redelijk tevreden.

En laat dan de commerciëlen hun sh*tzooi maar uitkotsen gelardeerd met inlegkruisjes...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast radio_man_new

Ik zie ook weinig programma's op de "publiekrechtelijken" die het waard zijn om in HD te zien; sowieso gaat het nog járen duren voor ze 720p of 1080 camera's hebben...

De enige zenders die ik weleens bekijk zijn Arte (pas het Duitse Requiem in glorieus 720p HD gezien, prachtig), ARD, ZDF, Canvas, TV5 en soms de BBC, verder liever dvd of bd.

En voor films ook Film1, daar zitten vaak best goeie bij, vooral als ze door Canal+ France werden gesponsord.

Ned2 en 3 lijken voornamelijk nog jeugdfilms en politiek correcte handel uit Verweggistan uit te zenden.

Zondag Casablanca in zwartwit in blu ray gezien, oh wat móói...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: radio_man_new
Sowieso gaat het nog járen duren voor ze 720p of 1080 camera's hebben...


Nagenoeg alle camera's van de laatste jaren zijn HD camers's, die downscalen om het huidige beeld te genereren.

Toen P. de Leeuw pas geleden zijn marathon uitzending deed, stond er een complete HD-reportagetrein voor de deur.

De registratie techniek is allang klaar voor HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...