Ga naar inhoud


Wordt maart niet het uur van de waarheid voor Canal Digitaal?


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Gast calculator

Aan de andere kant; Als de kabel straks alle drie de kanalen in HD doorgeeft, staat het dan niet een beetje armoedig dat Canal Digitaal voor de tachtigste keer een combinkanaal van iets maakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: calculator
Aan de andere kant; Als de kabel straks alle drie de kanalen in HD doorgeeft, staat het dan niet een beetje armoedig dat Canal Digitaal voor de tachtigste keer een combinkanaal van iets maakt?


Ach, de klanten van CDS zijn het ondertussen wel gewend. Je betaalt de volle mep voor Eredivisie en Sport1 abonnementen maar krijgt slechts een kruimel...

Een half pakketje meer of minder kijkt de klant niet meer gek van op, kan dus best nog wat bij. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Met 3 kanalen heb je veel meer profijt, omdat alle SD content op die 3 kanalen ook in MPEG4 met hoge bitrates wordt uitgezonden, dus beter beeld.

Als het niet geupscaled was zei ik je heb gelijk, Maar omdat het geupscaled is klopt dit niet helemaal... Veel bandbreedte gaan in het geupscalede beeld zitten en is dus feitelijk overbodig. SD uitzenden in die bitrates met MPEG4 heeft veel meer nut (wel goede upscaler in je TV en/of ontvanger nodig - en wie ziet de verbetering nog???).

Ik heb liever 1 fatsoendelijk HD kanaal dan 3 15% (nog niet eens halve) HD kanalen. En ja -inderdaad- komt het CDS in eerste instatantie ook beter uit. Waarom NU investeren in 3 kanalen met nauwelijks content??? Mij lijkt het verstanding om eens te beginnen met een Nederland HD, RTL HD en een SBS HD met 100% Content (eventueel met herhalingen).... Dat lijkt me zelfs voor al die partijen beter (betaalbaar) haalbaar op korte termijn. En het later uit te bouwen i.p.v. eerst te verspillen met alle kanalen in HD en als je eindelijk voor al die kanalen fatsoendelijke content hebt dan kun je de aperatuur, die nauwelijks voor HD gebruikt is, al weer vervangen - bij wijze van spreken.

Tja, HDTV in Nederland, iederween wil het maar het mag niets kosten...

P.S. Bij Ziggo Eredivisie Live voor 14.95 per maand... Maar wel alle 4 de kanalen. Wanneer wordt kanaal 4 gebruikt??
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Als het niet geupscaled was zei ik je heb gelijk, Maar omdat het geupscaled is klopt dit niet helemaal...


Ik vond afgelopen zomer NL1-HD met SD materiaal beduidend beter
dan de "normale" NL1.
De NPO maakt geen gebruik van een upscaler waarvan de kwaliteit vergelijkbaar is met die van de gemiddelde huis/tuin/keuken receiver maar doet het "iets" professioneler. wink

Bovendien scaled de NPO sinds de ingebruikname van de HD uitzendstraat al het SD materiaal sowieso op naar 1080i, om het uiteindelijk weer naar SD te downscalen. Dit laatste hoeft uiteraard niet te gebeuren bij NL1/2/3-HD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm ahum,

 

welke programma's worden er op die drie kanalen uitgezonden die alle moeite van HD mpeg4 waard zijn?

 

geen enkel "in de studio opgenomen programma" heeft gezien onderwerp en kunstlicht baat bij dat HD

of wil je nog meer pukkels op 't gezicht zien? (Knevel??? op EO)

 

geen enkel van die oude series of films op een van de openbare omroepen zijn bij aankoop HD.

wellicht zijn de reclameblokken HD.

 

pffffffffffffff

 

ik verwacht er helemaal niks van. 't uur van de waarheid'

 

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Uhm ahum,

welke programma's worden er op die drie kanalen uitgezonden die alle moeite van HD mpeg4 waard zijn?

geen enkel "in de studio opgenomen programma" heeft gezien onderwerp en kunstlicht baat bij dat HD
of wil je nog meer pukkels op 't gezicht zien? (Knevel??? op EO)


40 jaar geleden vroegen sommigen zich af of de overgang van zwart/wit naar kleur nou wel nodig was.

HDTV is gewoon de natuurlijke opvolger van SD, of je het nu zinnig vindt of niet. wink

( En als je eenmaal een uitzending zoals David Letterman in HD gezien hebt vraag je je niet meer af of HD nou wel zinvol is voor studio werk. Beeld is gewoon fantastisch mooi )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen behoefte aan HD voor Nederland 1, 2 en 3. Het is toch alleen maar reclame en reclame van de STER en "eigen"reclame. Dat is wat er binnenkort te zien is. Maar de "eigen" reclame begint overdadig te worden. Eerst: vooruitblik van een programma van na het journaal, dan STER reclame en journaal, dan weer vooruitblik, dan STER en dan begint het programma. Waarin weer wordt aangegeven waar het programma over gaat.

Voor alle deze onzin hoef ik geen HDTV.

 

Bovendien als de 1,2,3 in dezelfde kwaliteit zouden worden uitgezonden als de BBC,ARD,ZDF dan zou het al voldoende zijn. De kwaliteit van uitzenden van deze zenders is al zo mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Geen behoefte aan HD voor Nederland 1, 2 en 3. Het is toch alleen maar reclame en reclame van de STER en "eigen"reclame.

Heb je al eens een commerciële tv-zender bekeken? laugh
Zal er een wereld voor je open gaan dat er nog meer tijd met reclame gevuld kan zijn.
En dat nog wel dwars door de programma's heen. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Origineel bericht van: Amager95
Geen behoefte aan HD voor Nederland 1, 2 en 3. Het is toch alleen maar reclame en reclame van de STER en "eigen"reclame.

Heb je al eens een commerciële tv-zender bekeken? laugh
Zal er een wereld voor je open gaan dat er nog meer tijd met reclame gevuld kan zijn.
En dat nog wel dwars door de programma's heen. cool


Commerciele zenders zijn andersoortige zenders. Hebben dus ook niet de verplichting van het totaal aanbod van programma's en noem maar op.
De hoeveel reclame bij de NPO vind ik gewoon weg te ver gaan. Bij de Duitsers (ARD/ZDF) is het behoorlijk minder. De reclame voor "eigen" reclame is bij de Duitse en Vlaamse publieke zenders wel aanwezig, maar niet zo overheersend. Een voor aankondiging wordt 1 keer gedaan en niet zoals ik schreef: 3 keer voor de avond voor hetzelfde programma en de vele vooraankondigingen voor de programma's voor morgen, overmorgen enz.
Vergeet bijna om de nachtprogrammering van de NPO te noemen van "In beeld". Het steeds maar ophemelen van de eigen programma's hoe goed ze wel niet zijn. Volgens mij stinkt eigen roem nog altijd het meest.
Met al deze reclame (eigen reclame is ook reclame) vraag ik mij af of het aantal tijd dat aan reclame mag worden besteedt wordt overschreden. Tijd dus voor het Commissariaat voor de Media om in te grijpen.

nog antwoord op jouw vraag of ik naar de commerciele kijk: bijna of nauwelijks nooit. Vooral vanwege de vele reclame enerzijds, anderzijds trekken de meeste programma's mij niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: thomas999
Volgens mij zie jij reclame niet erg zitten. wink


Ja klopt, bijna geen enkele reclame is leuk, boeiend, spannend of origineel. Vroeger de reclames van "even Apeldoorn bellen". Maar de reclame waarin de mensen gewoon weg geschoffeerd met het slaan van elkaar, of van het dak afspringen en noem maar op, heb ik geen enkele respect voor.
Net zoals al die reclames voor bedrijven die ook weer terugkomen in Kassa en Radar.
Bovendien zijn ze vaak schreeuwerig. Kijk ik naar een reclame van een bedrijf die ook zit in Engeland en Duitsland. Dan valt het mij op dat deze reclame in deze landen worden uitgezonden in het Engels-Engels en het hoog-Duits. In Nederland dus niet in het Nederlands, maar in het plat Amerikaans-Engels. Waarom?
Dan nu de ene supermarkt die reclame voert. Niet 1 of 2 in het reclameblok, nee zelfs 3 keer. Het lijkt wel of de reclamemakers de kijkers zien voor volledige simpele zielen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Het lijkt wel of de reclamemakers de kijkers zien voor volledige simpele zielen.
Origineel bericht van: Sjaak(k)
En dat zijn we toch ook sick

Klopt, hoe vaak ik niet van kennissen of familie hoor of ik niet die en die leuke reclamespot ken sick, mijn antwoord is daarop bijna altijd "nee" want ik kijk vrijwel nooit reclame (ik neem het meeste op en skip de reclame).

Dat doet me denken aan een scene uit de film "Demolition Man". Dit speelt zich af in de verre toekomst en de radiostations bestaan alleen nog maar uit commercials en 2 agenten in de auto zingen daarop luid mee, terwijl de gevangene in de auto, die nog uit het verleden komt (Sylvester Stallone) met zijn ogen rolt vanwege dat belachelijk feit.

Welnu, we zijn niet meer ver weg van deze fictieve toekomst... crazy (nog afgezien van de "big brother is watching you" scenes uit dezelfde film).

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maart wordt niet de maand van de waarheid voor CDS. Nederland 1,2 en 3 in HD zijn "enkele" maanden uitgesteld. De maand van de waarheid wordt dus Mei, Juni, Juli, Augustus??? Misschien wel net voor de toer die de PO misschien wel in geupscaled SD gaat uitzenden omdat de inkoop van het HD signaal (te) duur is?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is reclame noodzakelijk om de schoorsteen

bij de omroepen te laten roken. Ze kunnen het ook

afschaffen en het kijk en luistergeld opnieuw invoeren

maar dan voor bv 100 euro in de maand dan kan de

publieke omroep misschien reclameloos uitzenden.

Het mooie van TV is als je een uitzending niet bevalt

zit er een knop om ergens anders naar te kijken of uit

te zetten. Geef mij maar 3 opgewaardeerde HD zenders

want het is altijd beter dan de bagger beeldkwaliteit

die ze nu uitzenden. Ik ben het er mee eens dat de

uitzending niet perse HD hoeft te zijn want kijk maar

naar de ARD of ZDF dat zijn ook SD zenders met een

veel hogere kwaliteit. Moet je maar eens naar een

voetbal wedstrijd kijken op NED 123 of op de Duitsers

dan zie je het verschil wel. Over de zogenaamde

commerciële zenders wil ik nog wel dit kwijt dat

er waarschijnlijk een markt voor is anders zouden

ze niet meer bestaan.

 

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...