Ga naar inhoud


Eerste serie Seca3 valt uit


jellesbode

Aanbevolen berichten

- werkende kaart valt na 3 weken uit.

- update via internet lukt niet.

- op mijn canaldigitaal blijkt nr van oude kaart te staan.

- telefonische update met opgave van nr nieuwe kaaart werkt wel.

- op mijn canaldigitaal staat daarna nr vd nieuwe kaart.

 

Het lijkt me dan dat CanalDigitaal gewoon liegt over software van ontvangers.

 

Origineel bericht van: albertjh
Origineel bericht van: Littlesat
Dat van die serienummers van de kaart is een broodje aap verhaal.

 

Het grootste probleem komt dus omdat er ontvangers zijn die niet goed omgaan met de EMMs... de seca3 kaarten krijgen dus geen upgrade(!) omdat de software van deze ontvangers niet goed omgaat met dubbele EMM streams op dezelfde caid/providerid.

 

Dit kan wel eens een lastig staartje geven voor CDS.

 

Als ik CDS was zou ik voor deze gebruikers in eerste instantie de kaart-swap uitstellen en een aanbieding doen voor een nieuwe ontvanger...

 

Dus wat cd zegt is waar en de rest niet.

Mijn ontvanger was voorzien van de nieuwste firmware en bovendien heeft de kaart wel gewerkt vanaf het begin en was van de een op andere dag zwart. Ligt aan mij zeker.

Origineel bericht van: albertjh
Heb vanmorgen gebeld met Canaldigitaal en toen bleek dus dat de nieuwe kaart nog niet in hun systeem zat. Had dus wel beeld maar sinds gisteren op zwart. Toen ik gisteravond inlogde op hun site zag ik al dat mijn nieuwe kaartnummer niet op mijn naam stond (de oude wel) en als ik nu inlog staat er wel mijn nieuwe kaartnummer. Toch geweldig die service van CD want het lijkt er dus op dat de nieuwe kaartnummers niet verwerkt zijn in hun systeem en wij dus daarom geen beeld meer hebben. Tien minuten na het telefoontje gelukkig wel weer beeld. Heractivatie gisteravond ook al geprobeerd zonder resultaat.

 

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: youriy
Op mijn canaldigitaal blijkt nr van oude kaart te staan.


Heb net eens even ingelogged maar ik kan geen enkel kaartnummer vinden op mijn canaldigitaal, heb jij toevallig meer dan 1 smartcard op naam staan?

Welke menuitems klik je op om bij je smartcard nummer te komen?


klik maar eens op zenderpakket uitbreiden dan komt het kaartnummer(s) te voorschijn

ceasar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceasar W: Bedankt, dat was wat ik zocht!

 

Helaas ook bij mij staat de voorgaande pas in het systeem geregistreerd. Over 3 weken dan maar weer tijdelijk overstappen van rood naar groen wink

 

Voor wat het waard is maar even een contactformulier ingevuld met verzoek mijn nieuwe seca3 pasnr op mijn naam te registreren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CEASAR W

klik maar eens op zenderpakket uitbreiden dan komt het kaartnummer(s) te voorschijn


Nou, dan lijkt bij mij de adminstratie van CD helemaal in de war..

Als ik dat doe krijg ik:

"U kunt helaas niet reageren per e-mail. U kunt wel telefonisch contact opnemen met de afdeling Klantenservice (0900-9327)"

Oude kaart doet het nog prima, maar de nieuwe is op zwart gegaan.

Ik heb HD pakket, dus was 1 van de 'vroege' kaart ontvangers.

CCcam 2.0.11 op een DM800 geeft ook aan dat hij 0 EMM's heeft gehad in die tijd, dus gewoon nog helemaal geen updates cq. activaties heeft gehad sinds ik de kaart heb gebruikt.. En nu is de interne timer afgelopen en dus is hij weer 'op slot' totdat de juiste EMM voorbij komt.

Alleen die lijkt dus helemaal niet te worden uitgezonden op dit moment. Of CCcam moet het helemaal niet vatten met SECA3.

Her-activatie aanvragen via de website op de nieuwe kaart geeft trouwens alleen maar:

'U heeft in het afgelopen uur reeds een activatiesignaal aangevraagd.'

Wat niet zo is..

Interessant is wel dat het nummer wat CCcam van de kaart ophaalt als je de entitlements bekijkt niet helemaal klopt met het nummer wat op het kaartje geprint is.. De eerste twee getallen zijn bij CCcam '00' en op het kaartje geprint niet..

Bij het oude kaartje is dat niet het geval. Daar zijn beide getallen identiek, zowel wat hij uitleest als wat op de kaart geprint is.

Zou je bijna denken dat er een eenvoudige getallen-mixup in de vroege kaartjes zit waarbij de administratie en de code op het kaartje niet overeen komt met wat er in de smartcard zelf is geprogrammeerd?

Bye, Arno.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ff gechecked, seca 3 card onder de barcode versus ccam2011:

 

F FF.GGG.GGG.GGG FF

 

seca 2 card onder de barcode versus ccam2011:

 

F GG.GGG.GGG.GGG FF

 

Op de plek van de F staat een fout cijfer, op de plek van de G staat een goed cijfer.

 

Kort door de bocht, die eerste F en laatste FF boeien niet maar de FF voor de punt zal beslist probleem zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NerdOne
Origineel bericht van: CEASAR W

klik maar eens op zenderpakket uitbreiden dan komt het kaartnummer(s) te voorschijn


Nou, dan lijkt bij mij de adminstratie van CD helemaal in de war..

Als ik dat doe krijg ik:

"U kunt helaas niet reageren per e-mail. U kunt wel telefonisch contact opnemen met de afdeling Klantenservice (0900-9327)"



dat heb ik ook al een hele tijd.
Maar je kunt de nr(s) van de smartcard(s) ook zien als je klikt op " e-mail de klantenservice ".

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die software geloof ik niet. Ik heb gehoord dat mensen met gecertificeerde ontvangers en de laatste firmware ook op zwart zijn gegaan.

 

Bovendien ze hebben van te voren ruimschoots kunnen testen met verschillende ontvangst apparatuur of zou dat alleen intern op een aparte prov id zijn gebeurd.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja...

Mocht blijken dat C+NL en TVV inderdaad niet meer werken op mijn HTPC & DM7000, dan is er maar 1 oplossing mogelijk. C+NL en TVV gaan de deur uit.

De Nederlandse zenders blijf ik gewoon via DVB-C kijken (zoals nu al) en de schotel blijft voor FTA en educatief.

 

Ik hoop voor C+ NL dat dat hetgene was wat ze voor ogen hadden met deze actie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Nou ja...
Mocht blijken dat C+NL en TVV inderdaad niet meer werken op mijn HTPC & DM7000, dan is er maar 1 oplossing mogelijk. C+NL en TVV gaan de deur uit.
De Nederlandse zenders blijf ik gewoon via DVB-C kijken (zoals nu al) en de schotel blijft voor FTA en educatief.

Ik hoop voor C+ NL dat dat hetgene was wat ze voor ogen hadden met deze actie.

Het lijkt inderdaad onzin te zijn..
Ik heb gebeld, en ze hebben gelijk de kaarten omgewisseld in het systeem et voila:

card reader /dev/sci1
handled 11(9) ecms and 7(7) emms
SECA card xx.xxx.xxx.xxx entitlements:
0000 MANAGMENT : 2009-04-30
006a CANALDIGITAAL : 2009-04-30

Binnen 5 minuten beeld.
Slordige actie van C+NL, maar in ieder geval wel netjes en correct telefonisch afgehandeld door de helpdeskmedewerker.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels ook mijn mijn update binnen. Voor de dreambox (7020) met CCCAM 2.11 geldt dat ook een update gewoon binnenkomt. Even een belletje en het was geregeld met CD......

 

card reader /dev/sci1

handled 170(142) ecms and 7(7) emms

SECA card 00.000.000.000 entitlements:

0000 MANAGMENT : 2009-04-30

006a CANALDIGITAAL : 2009-04-30

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nummer 2 is nu ook mee:

 

card reader /dev/ttyS1

handled 131(119) ecms and 7(7) emms

SECA card xx.xxx.xxx.xxx entitlements:

0000 MANAGMENT : 2009-04-30

006a CANALDIGITAAL : 2009-04-30

 

Kijk.. Maargoed, ik gooi mijn oude kaartjes nog steeds maar even niet weg wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hiervoor het Strong forum alhier. Er is alternatieve firmware voor de Strong 8000, echter is deze software volgens mij wniet door de Strong beschikbaar gesteld. Lijkt me goed eerst het forum goed te door te lezen.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1635233/1

 

 

Origineel bericht van: Prins hans
Hallo,

 

Mijn Strong 8000 doet het ook niet met de nieuwe kaart, na telefonisch contact met CD werd mij verteld dat ik nieuwe software nodig heb en dat moet laten doen bij een erkende dealer.

Is er een mogelijkheid om dit zelf aan te passen?

 

Greetz Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wiz

 

Het ging hier *niet* om de prijs van € 60,- maar over het feit dat CDS hier geen actie had ondernomen. Dat wilde ik even recht zetten met Littlesat.

 

Privé had ik ook liever gezien dat het geheel gratis zou zijn, maar kan eerlijkerwijs niet ontkennen dat een prijs die dik onder de helft van de nieuwprijs zit (gerekend op bijna 3 jaar afschrijving!) absoluut geen slechte deal is.

 

Zelf had ik het handiger van CDS gevonden om *eerst* alle kaarten te vervangen en ze uit te leveren met de codes voorgeprogrammeerd voor twee maanden en dan in 1 keer omgaan van Seca-2 naar Seca-3. Je hebt als CDS dan 2 maanden de tijd om alle kaarten van correcte PBM's te voorzien. De oude database kun je in 1 keer archiveren en vervangen voor de nieuwe reeds uitgeleverde kaarten. Zo zit de klant niet met plots ongeregistreerde kaarten en missende updates en komt veel sneller in beeld bij wie de kaarten door software/firmwareproblemen sowieso niet zouden werken. Dát groepje mensen zou dan een gericht aanbod kunnen worden gedaan wat betreft vervanging / update van hun receiver.

 

Dat CDS de klant echter niet voorop stelt was natuurlijk bekend en is de reden van alle ellende met de nieuwe kaarten.

 

Ter aanvulling:

 

CDS meldt bij aanschaf van een kaart dat één en ander alleen wordt gegarandeerd als van goedgekeurde ontvangers gebruik wordt gemaakt. Als je daar als klant van af wil zien is het risico natuurlijk voor de klant! M.a.w. dan moet je achteraf niet meer gaan zeuren als je beeld wegvalt; dat was immers je eigen keuze.

 

Wel vind ik dat alle ooit door CDS goedgekeurde ontvangers *dus* ook blijvend worden ondersteund. Vermits ze ML&MP + B-frames ondersteunen. Dus ook de oude Philipsen en zeker de Strong... In dat laatste geval zou ik CDS ook verplicht stellen een nieuwe ontvanger gratis ter beschikking te stellen als de leverancier die updates niet aan wil/kan bieden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...