Ga naar inhoud


[DM500S] Werkt maar netwerkgedeelte defect. Te repareren?


satXmen

Aanbevolen berichten

Deze originele dreambox 500s werkt eigenlijk nog goed maar ik vermoed dat het netwerkgedeelte, ergens op de printplaat, wel een beetje RIP is. Zou zoiets nog te repareren zijn? Of moet ik hem maar helemaal afschrijven?

 

Het wisselen van images met een NUL modem kabel is geen probleem. Maar iets downloaden van internet lukt bijna niet meer. Bijvoorbeeld nieuwe zenderlijsten: als ie bijv 50 Kb groot is dan begint die snel te downloaden maar het wordt steeds langzamer. 100% haalt die niet...

 

En het laden van de webinterfact lukt maar half: er komt een gedeeltelijk scherm en dan hangt die vast. Maar TV kijken is geen probleem. Alle zenders werken goed. Behalve in Share modus... dan hangt die na een minuut of wat vast.

 

Nogmaals, mij lijkt dat er iets met het netwerk defect is. Maar is zoiets nog te repareren? Is er ergens een bedrijf of persoon die zich daar aan waagt? Fijn-solderen lukt me helaas niet zelf dus als dat al nodig is zal ik het moeten uitbesteden.

 

Wie heeft tips?

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


zal wel geen garantie meer hebben?

 

dan is de vraag hoeveel het repareren kost en de tijd die je dm500 weg is

 

evenwel met een eigen soldeerstation zelf aan de slag gaan zou volgens wat ik gelezen heb over die onboard NIC erg lastig zijn

maar als het toch een hobbyproject is kan je daar wel wat tijd in steken.

 

maar een test uitvoeren lijkt me dan wel nog aardig om definitief te kunnen stellen dat het je NIC is en niet je netwerkperiferie

namelijk het eens in een buurman of vriend zijn netje te hangen.

 

chiao

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier enkele maanden hetzelfde probleem gehad. Is opgelost met het vervangen van drie condensatoren .

Zie deze topic :

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...n_v#Post1579078

 

Hopelijk lukt het je ook , voor enkele euro's zo gefikst.

 

Suc6

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JBnl
voeding al eens vervangen ?


Die is inderdaad ook al een tijdje defect en hij hangt nu aan een adaptor waarvan je het voltage kunt instellen. Daar werkte die wel mee. Zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?

En neen, garantie is voorbij want hij ie nu een jaar of 5 a 6 oud.

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Crazy Sat
Hier enkele maanden hetzelfde probleem gehad. Is opgelost met het vervangen van drie condensatoren .
Zie deze topic :
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...n_v#Post1579078


bedankt voor je tip... helaas is de PDF in de RAR bijlage corrupt in het bericht waar je naar verwijst. Zou je eens willen controleren of die nog te downloaden en uitpakken is? Hier lukt het niet.

Just in case u might Wonder: Ik zoek veel, lees nog meer maar schrijf zelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij nogmaals het pdf bestand , hopelijk werkt het nu correct .

 

DM500_Mods_RGB_Network_fix.pdf

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satXmen
hij hangt nu aan een adaptor waarvan je het voltage kunt instellen. Daar werkte die wel mee. Zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?
Daar zou ik hem maar eens snel vanaf halen, want dat is met zekerheid geen gestabiliseerde voeding.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Ron reeds opmerkte gebruik een GESTABILISEERDE voeding dus idd. afhalen die adaptor.

Probeer eens met de voeding van een dm500 van iemand anders . Indien uw box terug weer normale netwerking verbinding geeft dan is uw voeding defect . Ga dan naar punt 2 van de handleiding , open je voedingsblok en vervang de vermelde condensator ( eventueel de tweede ) . Je moet absoluut geen handige harry zijn om dit voor elkaar te krijgen en het kost je bijna niks.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: satXmen
hij hangt nu aan een adaptor waarvan je het voltage kunt instellen. Daar werkte die wel mee. Zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben?
Daar zou ik hem maar eens snel vanaf halen, want dat is met zekerheid geen gestabiliseerde voeding.

Ron


Mwah, er zijn heel erg veel instelbare adapters te koop die prima gestabiliseerd zijn hoor; wel goed opletten dat íe een fors vermogen moet kunnen leveren...

Met zekerheid, Ron? :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...