Ga naar inhoud


Belasting vragen 2008 inkostenbelasting aangifte


sretlow

Aanbevolen berichten

Misschien een topic voor aankomende belastingvragen? Ik heb er in ieder geval al een.

 

Ik kreeg een brief van de belastingen dat ik voor mijn vrouw geen aangifte meer hoef in te vullen. We werken beide en hebben samen een huis in eigendom. Ook beide getekend voor de hypotheek. En ze ontvangt wel een voorlopge teruggave ivm rente hypotheek. Ik ontvang jaarlijks 1970, zij 860 (totaal 2830). Als ik de voorlopige aanslag invul zoals ik dat altijd deed (zowel voor haar als voor mij invullen, dus beide looninkomsten, beide eigen gedeelte teruggave belastingen ivm rente hypotheek) dan krijg ik volgens de verdeling 2300 terug. Vul ik de gegevens in voor alleen mij (en geef ik aan bij te verrekenen bedragen de totale voorschot teruggave (dus van haar en mij bij elkaar opgeteld 2830) dan krijg ik "maar" 1200 terug. Ik vul dan feitelijk alleen mijn belastingaangifte in. Vul ik bij de totale voorschot teruggave alleen mijn gedeelte in (1970) dan krijg ik 1800 terug. Wat moet ik nou doen?

 

Ik heb geprobeerd met belastingen te bellen maar die zijn niet te bereiken.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites


vreemd,

je vrouw krijgt voorlopige terugaaf hypotheek en toch hoeft ze geen opgave te doen?

raar hoor.

je kunt natuurlijk gezamelijk aangifte doen.

zelf zou ik gewoon voor beide invullen..

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vorig jaar hoefde mijn vrouw ook geen belasting meer in te vullen. Volgens de belastingdienst dus.

Toch maar gewoon gedaan en ze kreeg, zoals berekend, € 105 terug.

Ook dit jaar heb ik gewoon weer samen aangifte gedaan.

 

Kees

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook wel een vraag: nl

 

ik heb in 2008/2009 diverse rekeningen gekregen van Cz

om te betalen voor tandheelkunde, bloedonderzoek en fysio.

Nu wil ik graag weten welk tijdstip moet ik aanhouden, de datum van behandeling of de datum van rekening.

Het betreft hier de aangifte van 2008.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk hoefde je vrouw vorig jaar niets terug te betalen of te ontvangen. Dan krijg je nl ook zo'n brief.

 

Mijn advies is om gewoon net zoals vorig jaar aangifte te doen. Wij hebben een paar jaar geleden ook zo'n brief gehad en hebben toch eigenwijs aangifte gedaan. Het mag nl altijd en anders kan de belastingdienst nog 5 jaar lang van gedachten veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Mijn ervaring is ook, dat als er plotseling geen aangifte meer gedaan hoeft te worden, dat het vaak blijkt dat je toch wel geld kunt terug vragen.

Soms hoef je niets te betalen en krijg je ook niets terug, en dan heb je pech gehad. tenminste in het laatste geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even aan Blitzteam: Het gaat niet om de datum van de behandeling en ook niet om de datum van de rekening. De datum van afschrijving van je rekening is bepalend in welk jaar de aftrek van toepassing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide gewoon aangifte doen, en dan de verdeling zo maken dat je het meeste geld terug krijgt. Meestal is dit alles op zetten bij degene die het meest verdient. Kwestie van spelen met getallen. Kijk goed wat je allemaal kan aftrekken, dit is vaak meer dan je denkt. Laat je eventueel helpen door een kennis of vakman.

 

Succes

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je een P aangifte doen en geen E.

Bij een P aangeifte kan je je spaartegoeden uit binnen en buitenland inderdaad aangeven in Box 3... heb het afgelopen week zitten invullen.

Dus heel erg snel melden dat je het verkeerde formulier hebt en een p aanvragen... anders toch maar electronisch invullen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ blitzteam,

De belasting weet heus wel hoe hoog je spaartegoeden zijn en of die de grens te boven gaan. Daarom heb je een E formulier gekregen. Dus gewoon het E formulier gebruiken.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar zou ik niet vanuit gaan de belastingdienst hoeft van te voren niks te weten ze vragen t juist aan jou.

T beste is dus ander formulier vragen of via t internet doen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...