Ga naar inhoud


EPG TVV niet altijd beschikbaar => dealer???


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Zojuist belde een klient omdat zijn EPG niet altijd beschikbaar is op TVV, op een DSR-8121... een GOEDGEKEURD toestel...

Na klacht van koper bij TVV: "het is uw toestel, wendt je tot Uw verkoper???"

 

Wat kan de verkoper doen aan een EPG???

Toch al te gemakkelijk om hun eigen nalatigheid af te wimpelen!!!

 

Teletekst ondertiteling geeft ook nog altijd zwart beeld, kan toch niet blijven duren dat geklungel CD/TVV???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel, als er niks mis is met het toestel van de client, dan neem jij als dealer contact op met TVV om het probleem aan te kaarten en te zoeken naar een oplossing. Het is niet omdat een toestel TVV goedgekeurd is dat jij als verkoper je verantwoordelijkheid kan ontlopen. Help uw klant als de helpdesk vraagt aan de klant zich tot u te wenden. Verkoop hem eventueel een Telenet of Belgacom abonnement als hij niet tevreden is met TVV en uit uw frustraties tegen uw accountmanager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet gepast dat TVV zo reageert.

En wel voor volgende redenen:

 

1. Het toestel is door hen zelf op de markt gebracht

2. Zowel de firmware als het inputsignial komen van TVV.

3. Een dealer kan niets toevoegen aan de info die TVV kan geven.

 

Klanten afwimpellen en de indruk geven dat een dealer dit verder moet oplossen is gewoon niet correct.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk moet TVV toegeven als er bij hun fouten gebeuren, maar het eigenlijke probleem wordt niet opgelost door op fora een post te plaatsen. Daarom dat je in dergelijke gevallen contact opneemt met je accountmanager om die aan te zetten dat er bij de helpdesk juiste informatie omtrent deze ontvanger wordt gegeven of informeert waarom er werd doorverwezen. Misschien was de helpdeskmedewerker nog niet op de hoogte dat er op deze ontvanger ondersteuning moet geboden worden? Of weet de medewerker niet dat er een gekend probleem is met deze Philips boxen en TVV? Misschien moet er een update gebeuren waar de klant zelf niet in slaagt en sturen ze hem daarom door naar hun dealer? Fundamenteel is er met dit laatste toch niks mis mee? De box is misschien zelfs stuk en vertoont daardoor rare kuren? Als dealer ontvang je uiteindelijk commissie om je klant te helpen. Stel dat hij rechtstreeks naar u had gekomen ipv doorverwezen te zijn? Hebt u gevraagd waarom hij werd doorverwezen?

 

Deze ontvanger wordt niet alleen door TVV op de markt gebracht, maar ook door Philips zelf. Het is tegenwoordig in om een half-afgewerkt product op de markt te brengen om pas later de bugs te fixen dmv firmware-updates. Niet bij iedere goedgekeurde box komt de firmware van TVV zelf. Is het dus niet de schuld van Philips dat het product maar half werkt?

 

Het is niet dat ik TVV wil goedpraten, maar als verkoper heb je ook uw verantwoordelijkheid en wordt je geacht uw klanten te helpen bij problemen, zelfs al is het eigenlijk niet uw schuld of moet een ander het doen. Het is ook niet aan de klant om uit te zoeken wie de schuldige is. Ik zou niet graag klant zijn en als er problemen zijn dat de verkoper zegt: "niet mijn probleem!" Ik vind dat er nogal heftig gereageerd wordt op een alleenstaand feit van simpel doorverwijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg gewoon tegen m'n klient: Verzint er ge begint! Nu zullen zij(Providers) zich in allerlei bochten wringen om je over de streep te halen, eens lid van de "club" zit JIJ met de problemen. Wordthette gortig, stuur gewoon aangetekendje kaart terugmet opzegging vanje abo..."

Indien er dit meer deden zouden zij betere kwaliteit leveren!

Wij dealers worden idd vorstelijk betaald om de epg uit te sturen, en om de TxT-ondertiteling te verzorgen, en om ervoor te zorgen dat de koper/abonnee zijn opnames kan bekijken.., of om updates van de goedgekeurde dozen te bezorgen (die maar niet komen).

Ik vind het LAF van de provider om de dealer als zondebok te betittelen voor de PROVIDER zijn tekortkomingen!

Want de klient oordeelt terecht dat TVV wel weet waarover ie spreekt, en ik te dom of te lui ben om hem te helpen!

De koper vindt dat TVV met meer gezag spreekt dan de verkoper...

 

Als U het zo beoordeelt wil ik wel een aantal ontvangers naar jou sturen voor een TxT ondertiteling, en een betere EPG, je krijgt "mijn commissie" per ontvanger die je upgradet tot een werkend toestel (DSR8121)! (Voor zover me bekend zit er de laatste soft in!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je grif gelijk.

Het is niet aan de dealer om software-updates te gaan schrijven.

TVV speelt het allemaal veel te gemakkelijk.

Hadden ze trouwens van in het begin het Duitse standaardsysteem van EPG gevolgd, zou er ook nooit een probleem geweest zijn.

Maar blijkbaar kiezen ze liever voor een eigen systeem om de goedgekeurde decoders een concurrentieel voordeel te kunnen geven.

Met nagraguide gaan ze weer die weg op.

Maar als het dan niet blijkt te werken trekken ze zich er niets van aan.

Problemen doorschuiven naar een ander is natuurlijk het makkelijkste dat er is.

En vermits TVV enkel telefonisch te bereiken is, terwijl die dealer mensen fysiek in zijn winkel krijgt, is hij natuurlijk een veel makkelijker aanspreekpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als dealer veronderstel ik toch dat je de ontvangers die je in je winkel verkoopt toch ook test op hetgeen wordt verkondigt door TVVL.

Bvb als TVVL beweert dat je met deze Philips txt kan gebruiken dan test je toch ook voordat je aan je klanten deze Philips verkoopt of dit wel degelijk kan?

 

Of verkoop je hem aan je klant met hetgeen je van tvvl te horen krijgt en als er dan problemen zijn met zaken die niet werken stuur jij ze door naar TVVL?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees maar eens goed het forum, en "du wirdst fündig!"

Sinds de laatste update werkt Txt, maar NIET de ONDERTITTELING via TxT, je krijgt nl een zwart beeld met onderaan de tekst...

 

En dat weet je pas nadien! Alle opties en funkties hoeven niet door de verkoper getest te worden, wat in de gebruiksaanwijzing staat moet nagekomen worden door de fabrikant! Zo ook de opnamemogelijkheid via EPG!

 

Het ligt in de handen van TVV na te komen wat ze beloven, zij hebben immers het produkt gekeurd!

Daartoe dient toch een goedkeuring voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolverine
Maar als dealer veronderstel ik toch dat je de ontvangers die je in je winkel verkoopt toch ook test op hetgeen wordt verkondigt door TVVL.
Bvb als TVVL beweert dat je met deze Philips txt kan gebruiken dan test je toch ook voordat je aan je klanten deze Philips verkoopt of dit wel degelijk kan?

Of verkoop je hem aan je klant met hetgeen je van tvvl te horen krijgt en als er dan problemen zijn met zaken die niet werken stuur jij ze door naar TVVL?


Dus een wasmachine verkoper moet alle modellen uit de catalogus eerst zelf gaan testen om na te gaan of alle programma's correct werken.

Dat is toch te gek voor woorden.

De fabrikant moet z'n beloften nakomen, zeker een provider die zelf alles in handen heeft.

Dat men niet gecertificeerde machines niet ondersteund heb ik alle begrip voor, maar men kan het niet nalaten om telkens hun HD box aan te raden. Bij problemen met die box moet de dealer het gelach betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Zojuist belde een klient omdat zijn EPG niet altijd beschikbaar is op TVV, op een DSR-8121... een GOEDGEKEURD toestel...
Na klacht van koper bij TVV: "het is uw toestel, wendt je tot Uw verkoper???"
Teletekst ondertiteling geeft ook nog altijd zwart beeld, kan toch niet blijven duren dat geklungel CD/TVV???


tja , ik wil niet in de discusie treden over de technische kant maar hier werkt de Txt-ondertiteling en de EPG perfect ( behalve dat ik eens gemerkt heb dat alleen de programma-titel werd weergegeven en geen programma-info , maar dat was maar één van de vorige dagen ) .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

conclusie:

 

Totale incompetentie van TVV om meerdaagse EPG in orde te krijgen!

 

Ze zouden een voobeeld moeten nemen aan de duitse zenders die zeer uitgebreide informatie doorgeven via de standaard DVB-EPG (EIT). Eigenlijk wordt het eens tijd dat wij Vlaamse klanten minder mak worden en dit massaal aankaarten bij TVV!

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...