Ga naar inhoud


Test van wavefield T55 voor telesattelite


Snuffer

Aanbevolen berichten

Test nieuwe wave T55

Begin van de week heb ik de T55 ontvangen voor een test, na de doos te hebben geopend die er zeer stevig uitzag viel mij meteen op hoe netjes en goed ingepakt alles zat.

Het monteren gebeurde net zoals bij iedereen zonder de gebruiksaanwijzing en met maar 2 schroefjes op de verkeerde plaats ging dat prima dus samen met de gebruiksaanwijzing komt het wel goed.

Wat ik mooi vind aan de schotel is dat de boutjes en moertjes etc. van een veel betere kwaliteit zijn dan de meeste verzonken matriaalen die je vaak ziet.

Tijdens het monteren gingen mijn gedachte uit naar de rail waar de LNB's op zitten, daar over later meer.

Welke sats gaan we proberen? was de vraag nou we gaan gewoon voor het uiterste ok van 40 Oost tot 1 West daartussen nemen we uh ja nou dit werd het dus:

1 W

5 E

13 E

19 E

23 E

28 E

33 E

39/40 E

 

Exel sheet van Tonskidutch erbij en ja 19 in het midden de rest erbij gezet zo als op de sheet vermeld wordt. 23 zit een beetje klem tussen 19 en 28 maar ja we zien het wel als we gaan meten dachten wij.

 

Eerst maar eens 19 goed zetten dat ging snel dan maarnaar 39 ook dat ging goed met een beetje finetunnen van de scew en nu 1 w ja ook die de rest ging prima 23 die klem zat stond gewoon meteen goed.

De LNB'S die wij hebben gebruikt hebben daar misschien een beetje debet aan het zijn de Smart singels.

 

Wat ons heel erg opviel is dat tijdens het afstellen van de LNB's je hand bij de LNB gewoon het gehele signaal veranderd zo erg dat soms de Horizon meter die we gebruikten aaangaf dat de sat weg was, de truck werd dus een beetje draaien hand weg en kijken hand weer terug draaien etc tot hij goed stond.

 

Kortom een prima robuste schotel die vele jaren plezier geeft waarbij je ook nog alle kanten uitkan met veranderingen en zeker met het aantal LNB'S

 

Opmerking van mijn kant aan het eind van de rail zo eigenlijk een steun stang moeten zitten een alu buisje van 8 mm of zo naar achter dit omdat als je de lnb aanraakt en wil verschuiven de rails uit positie is dus een beetje tegenwerkt met afstellen. tevens als het gaat resoneren in de wind misschien wel enige brom zo kunnen geven.

 

Ik dank de (.......) voor het gebruik van deze testschotel en denk dat dit een prima oplossing is voor kiken naar meer sats.

Tevens dank aan Tonskidutch voor de hulp bij het opbouwen en testen.

 

Ron/Snuffer

Ik heb geen enkele binding met ....... of Wave......

 

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Snuffer, Sjaak

 

misschien mag ik toevoegen, dat als je al een signaalmeter sowieso ter beschikking hebt, dat je dan ook in dat geval dat ding mede ter hand neemt.

eh Snuffer, ik dacht dat we 0,8 west hebben ingesteld ipv 5 oost

 

ofschoon het natuurlijk wel makkelijk is om te zien dat met wat kiepen (skewen) de 0,8 west, welke links bijna op het uiterste randje van de LNB-mount staat (WPW's schud en ruk methodiek), een duidelijke meetbare verbetering gaf

 

en dat is gezien de instelbare-schaal verdeling op de wafefield toch niet nauwkeurig genoeg vooraf instelbaar.

 

daarnaast was ik eveneens onder de indruk van dat wokje voor die prijs

vooral omdat er geen zichtbare en dus meetbare verschillen waren met de wavefrontier T55 die toch enkele tientjes duurder is.

 

voorts was het een leuke dag hobbyen met een nieuw meetinstrument, waarvoor dank

 

chiao

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee,

dat je nadien verder zou gaan was me eigenlijk wel duidelijk

 

tja zo'n switch (maximum 8/1) is een gemeen ding

de fabrikanten schrijven 8in1 en bedoelen eigenlijk 2in1 met 2* 4in1

 

en dan mag je zelf de committed en uncommited settings voor je satellietsettings raden.

 

ofschoon nu het eindelijk werkt, ook een aardige prijs:kwaliteit verhouding.

 

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er maar 2 tegels in de doos zaten , vind ik toch wel een minpuntje . laugh

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...