Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: riji
Kan het image gereduceerd worden tot de basisfuncties van een satellietontvangen, aangevuld met enkele noodwendigheden (zoals emulator (ccam), autoresolution...).


Da's precies wat het nu is...

Citaat:
Wat bijzonder gewaardeerd zou worden is de mogelijkheid om een toets te kunnen toewijzen waarmee meteen de lijst met favorieten wordt getoond.


Lijkt op de eerder gevraagde "quickbutton".

Citaat:
Een tweede verlangen is de mogelijkheid om een vast startkanaal (ook na een reboot, koude start) te kunnen instellen en zo mogelijk ook dat daarbij altijd opgestart wordt in een vaste favorietenlijst.


Soort "home page" dus. Klinkt eigenlijk wel voor de hand liggend.

Citaat:
Tenslotte zou het erg plezierig zijn indien het automatisch bijwerken van "alle kanalen database" zou kunnen uitgezet worden (zoals dit met enigma1 wel kan). Zelf besteed ik vele uren aan het maken van een selectieve lijst met kanalen en het is dan ook niet plezierig om telkens weer al die nieuwe rommelkanalen te moeten overslaan als ik weer eens in de "alle kanalen lijst" terecht kom.


Ik zal er naar kijken...


Ik krijg weer hoop.
Ik veronderstel dat ik deze discussie kan blijven volgen om te vernemen dat iets gelukt is.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: MiLo

Citaat:
Wat bijzonder gewaardeerd zou worden is de mogelijkheid om een toets te kunnen toewijzen waarmee meteen de lijst met favorieten wordt getoond.


Lijkt op de eerder gevraagde "quickbutton".
Ik zal er naar kijken...


Misschien enige hulp ivm "quick button" voor favorietenlijst.
1. Er is het toetsenpaar BOUQUET op de afstandbestandiening.
Deze toets toont eerst de actieve favorietenlijst (met focus op het daarin actieve kanaal) en laat daarna toe om de volgende/vorige favorietenlijst te tonen. Dit is helemaal OK eens er een favorietenlijst actief is. Is dit niet het geval omdat een adere lijst ("Alle kanalen", "Satelliet", "Provider") actief is, dan toont de knop deze actieve lijst met het kanaal dat focus heeft, maar doet verder niets.
Indien de werking van deze toets zou kunnen veranderd worden in die zin dat indien er geen favorietenlijst actief is, de kanalen van de eerste favorietenlijst met focus op het eerste kanaal wordt getoond, dan zou ik geen quick button voor het oproepen van de favorietenlijst nodig hebben.
Indien er geen favorietenlijst bestaat dan zou dit kunnen gemeld worden en misschien ware het best dan er dan verder niets gebeurt (gewoon terug naar laatste toestand met EXIT).
2. Indien het gedrag van het toetsenpaar BOUQUET niet kan aangepast worden, dan zou de "quick button" als volgt kunnen geprogrammeerd worden:
1. is er een favorietenlijst actief --> toon de lijst met focus op het actieve kanaal
2. is geen favorietenlijst actief
2.1 --> toon de eerste favorietenlijst indien deze bestaat
met focus op het eerste kanaal, zoniet
2.2 ---> meldt dat er geen enkele favorietenlijst is (terug met EXIT)
(het wisselen van favorietenlijst hoeft hier niet voorzien wegens het toetsenpaar BOUQUET).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
Even voor de vraag achter de vraag: Wanneer wordt de spinner hinderlijk?


Bv, als de HDD standby staat en er start een timer opname
dan zit ik +- 20 sec naar een draaiende spinner te kijken.


Als je de 4 afbeeldingen (wait1,2,3,4.png) in onderstaande map verwijderd ben je de spinner kwijt.
/usr/share/enigma2/skin_default/spinner/
Het is geen mooie oplossing, maar het werkt wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo,

 

Bij jou image en die van ronaldd kun je gelijk via de browser naar \\ipadres dreambox gaan om zo de configuratie files en de harddisk te zien.

Is dit van samba?

 

Andere vraag, het streamen via de webinterface werkt nu niet meer, kan dat kloppen dat dit niet meer werkt in deze nieuwe versie?

Ik krijg steeds deze foutmelding:

Unable to open 'http://192.168.1.36:8001/1:0:1:13A1:455:35:C00000:0:0:0:'

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: antonlamers
Milo,

Bij jou image en die van ronaldd kun je gelijk via de browser naar \\ipadres dreambox gaan om zo de configuratie files en de harddisk te zien.
Is dit van samba?

Andere vraag, het streamen via de webinterface werkt nu niet meer, kan dat kloppen dat dit niet meer werkt in deze nieuwe versie?
Ik krijg steeds deze foutmelding:
Unable to open 'http://192.168.1.36:8001/1:0:1:13A1:455:35:C00000:0:0:0:'

Anton

Hier werkt het streamen wel, ook op bvn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@milo

 

heb je image erop staan, vind hem heel erg op ronaldd lijken, zie in eerste instantie geen verschil maar hij draait wel stabiel en ik laat hem erop staan.

Ik heb twee opmerkingen;

Jij schrijft dat je ook vind dat de dreambox kwa bedieningsgemak niet haalt bij bijvoorbeeld een topfield, dat vind ik ook, eerlijk gezegd vind ik enigma1 makkelijker werken dan enigma2.

Ik heb veel moeite met het stopzetten van een opname, (dit is niet speciaal jouw image gerelateerd) als de opname loopt,wat is dan de snelste manier om de opname stop te zetten?

Ik moet dan via menu, timer, opname wissen, beter weet ik niet.

Ook bij het vooruit spoelen van op de schijf geplaatste dvd of iso bestanden heb ik vaak vastlopers die alleen met de stekker eruit zijn op te lossen. (ook dit verschijnsel heb ik met verschillende images gehad)

 

Maar nu mijn probleem;

Ik kan Youtube player niet downloaden, hij geeft;

Nothing to be done

An error ocurred return value; 1

 

Cannot satisfy the following dependencies for enigma-2 plugins-extensions youtube player

phyton-gdata

Voortgang voltooid

 

Ik heb meerdere malen gereboot, vlc player is geinstaleerd en geconfigureerd.

 

Patrick

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rasta 87
Ik kan Youtube player niet downloaden, hij geeft;
Nothing to be done
An error ocurred return value; 1
Cannot satisfy the following dependencies for enigma-2 plugins-extensions youtube player
phyton-gdata


Probeer nu nog eens, heb het betreffende package toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rasta 87
Ik heb veel moeite met het stopzetten van een opname, (dit is niet speciaal jouw image gerelateerd) als de opname loopt,wat is dan de snelste manier om de opname stop te zetten?
Ik moet dan via menu, timer, opname wissen, beter weet ik niet.


De "gele" knop geeft vanuit de timer lijst de optie om hem alleen voor deze keer te stoppen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

milo,

 

dank voor je snelle reaktie, ik kan je tip niet proberen want ik heb helaas al de image eraf gehaald en ronaldd er weer op gezet, wel heel mooi dat ik toen de var map naar backup op de harddisk gekopierd had want jouw en zijn image maken het mogelijk om een nieuwe image te instaleren zonder alles opnieuw te hoeven configureren.

 

reden om weer naar ronaldd te gaan was ook dat ik cccam control center in de download center misste en ook kon ik cccam niet herstarten. (dit helpt soms bij vastlopers)

 

de gele knop ga ik proberen!

 

succes met bouwen, ik blijf images proberen.

 

 

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rasta 87
milo,



reden om weer naar ronaldd te gaan was ook dat ik cccam control center in de download center misste en ook kon ik cccam niet herstarten. (dit helpt soms bij vastlopers)

de gele knop ga ik proberen!

succes met bouwen, ik blijf images proberen.




mis ik ook

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rasta 87
reden om weer naar ronaldd te gaan was ook dat ik cccam control center in de download center miste


Dat is nu opgelost smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander klein probleem, er starten net tegelijk 3 timers bij mij,

 

1 ned 1 20:28,

2 rtl 4 20:28,

3 rtl 5 20:28.

 

spinner komt in beeld, blijft draaien ( hdd was al actief )

vervolgens begint beeld te schokken, staat stil en de box reboot.

is met een vorige image ook al opgevallen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft-ie een crashlog gemaakt op de /hdd? Zo ja dan zie ik die graag komen.

 

Er valt natuurlijk wel iets te regelen dat timers 10 seconden afstand van elkaar nemen om eromheen te werken. Vind ik niet echt netjes, maar is beter dan crashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...