Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ben er nog mee bezig (onder andere). Ligt overigens niet aan de skin, maar aan netwerkbrowser. Soms lijkt hij te denken dat een connectie mislukt is, die toch wel is gelukt en dan delete hij hem en dat lukt dan niet of hij maakt hem dubbel aan wat ook crasht.

 

Het is mij maar een keer gelukt om dat ook te krijgen, maar ik weet nog niet precies waar het van komt. Het probleem zit in networkbrowser zelf, en staat helemaal los van het gebruikte image of skin.

 

Alles unmounten, alles onder /media/net verwijderen en dan komt het weer goed. Maar onhandig is het wel ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Gerard 76
Optie voor picons downloaden zit er niet bij.


Dan heb je mogelijk gewoon een oude versie. In het configuratie menu moet onder de optie om PIcons op de harddisk te zoeken, een optie staan waar hij PIcons heen moet kopieren.

Je kunt upgraden via de softwaremanager, of een backup maken van de settings en opnieuw flashen.

Hoi,upgraden helpt niet.
Een verse ,nieuwe image werkt wel.
Nu werken de (gedownloade) picons wel.
Ik ga kijken of ik ze aan kan vullen.
Met name de HD kanalen,CDS HD kanalen hebben nog geen picons.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: WIWA
ipkg: Cannot create symlink from ./picon/1_0_1_2652-45E_1-C00000_0_0_0.png to 192e_france3.png: operation not permitted


Ik denk dat ik het weet. De picons maken gebruik van links, en je CF kaart is waarschijnlijk FAT geformatteerd (zo komen ze uit de winkel).

Als je ze bij wijze van experiment op de harddisk zet, werkt het dan wel?

Ik voer een ticket in (voor mezelf) om FAT te ondersteunen voor picons.

Hoe zet ik ze op de hd dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@MiLO,

Ik heb deze discussie doorgenomen en alvast dank voor je inspanningen.

Ik (en nog meer mijn vrouw) willen je om eenvoud vragen.

We hebben een 800 en een 7020, maar ons verzoek is vooral voor de 800 bedoeld.

Kan het image gereduceerd worden tot de basisfuncties van een satellietontvangen, aangevuld met enkele noodwendigheden (zoals emulator (ccam), autoresolution...).

Wat bijzonder gewaardeerd zou worden is de mogelijkheid om een toets te kunnen toewijzen waarmee meteen de lijst met favorieten wordt getoond.

Een tweede verlangen is de mogelijkheid om een vast startkanaal (ook na een reboot, koude start) te kunnen instellen en zo mogelijk ook dat daarbij altijd opgestart wordt in een vaste favorietenlijst.

Tenslotte zou het erg plezierig zijn indien het automatisch bijwerken van "alle kanalen database" zou kunnen uitgezet worden (zoals dit met enigma1 wel kan). Zelf besteed ik vele uren aan het maken van een selectieve lijst met kanalen en het is dan ook niet plezierig om telkens weer al die nieuwe rommelkanalen te moeten overslaan als ik weer eens in de "alle kanalen lijst" terecht kom.

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Update beschikbaar.

http://milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=download

* Handmatige opname gaat altijd naar /hdd/movie/
* E-mail adres voor crash logs
* BarryAllen workaround voor de 7025 (BA kan link niet maken)


Het probleem met opnames in de laatst gekozen folder is er nog steeds,

Heb de laatste imgage nu direct in de Flash gezet, maar probleem blijft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
De workaround voor Barry Allen is om via telnet het volgende commando in te geven:

Code:

/media/cf/ba.sh patch




Bedankt, hij staat nu er weer in, zowel blauw als in applicaties.


Hier ook terug ok

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Het probleem met opnames in de laatst gekozen folder is er nog steeds


Hmm, klopt, ik was de helft van de patch vergeten.
Komt goed in de volgende release...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens een variabele gezien die de spinner timeout is, dus dat moet makkelijk configureerbaar te maken zijn.

Aan die configuratielijst moet nu ook iets gedaan worden vind ik. De "diversen" lijst is 3 pagina's groot, meer dan alle andere bij elkaar...

Beetje slimmer indelen lijkt me wel praktisch.

 

Even voor de vraag achter de vraag: Wanneer wordt de spinner hinderlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
Kan het image gereduceerd worden tot de basisfuncties van een satellietontvangen, aangevuld met enkele noodwendigheden (zoals emulator (ccam), autoresolution...).


Da's precies wat het nu is...

Citaat:
Wat bijzonder gewaardeerd zou worden is de mogelijkheid om een toets te kunnen toewijzen waarmee meteen de lijst met favorieten wordt getoond.


Lijkt op de eerder gevraagde "quickbutton".

Citaat:
Een tweede verlangen is de mogelijkheid om een vast startkanaal (ook na een reboot, koude start) te kunnen instellen en zo mogelijk ook dat daarbij altijd opgestart wordt in een vaste favorietenlijst.


Soort "home page" dus. Klinkt eigenlijk wel voor de hand liggend.

Citaat:
Tenslotte zou het erg plezierig zijn indien het automatisch bijwerken van "alle kanalen database" zou kunnen uitgezet worden (zoals dit met enigma1 wel kan). Zelf besteed ik vele uren aan het maken van een selectieve lijst met kanalen en het is dan ook niet plezierig om telkens weer al die nieuwe rommelkanalen te moeten overslaan als ik weer eens in de "alle kanalen lijst" terecht kom.


Ik zal er naar kijken...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...