Ga naar inhoud


[Release!] MiLo-image voor DM7025, DM800 en DM8000


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: WIWA
Tijdens het installeren gaf hij veel errors over dat hij bestanden niet kan maken.


Het zou heel behulpzaam zijn om de precieze melding te sturen. Door een screenshot te maken, of door vanaf een telnet sessie te installeren
ipkg install enigma2-plugin-picon-blahblah -dest cf
(Vergeet de "-dest cf" niet, anders zet hij ze in je interne flash)

Origineel bericht van: WIWA
weet je ook hoe ik de skin kan bewerken, zodat de klok op het lcd display groter wordt


Volgens mij in usr/lib/enigma2/python/Screen/InfoBarGenerics.py
Hier zit een "skin" tekst in, je kunt de locatie en grootte aanpassen. Als je iets hebt dat je bevalt, stuur het ook aan mij dan komt het in de release als het een serieuze verbetering is.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hi,

 

Klopt het dat deze image ook patched is zoals Pli Jade zodat ik de xmltvimport plugin kan draaien zonder dat de box hoeft herstart te worden bij het binnenhalen van de epg ?

 

Is het ook de bedoeling dat jou images regelmatig zullen worden geupdate met nieuwe enigma/drivers? Draai nu Pli Jade, ook een prima image, alleen de updates duren soms wat lang (met alle respect trouwens).

 

Ga deze namiddag eens testen op mijn dm8000, doe zo verder!

 

Greetz,

 

Kopernikus

 

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kopernikus
Klopt het dat deze image ook patched is zoals Pli Jade zodat ik de xmltvimport plugin kan draaien zonder dat de box hoeft herstart te worden bij het binnenhalen van de epg ?


Dat klopt. Dank aan Oudeis...

Citaat:
Is het ook de bedoeling dat jou images regelmatig zullen worden geupdate met nieuwe enigma/drivers? Draai nu Pli Jade, ook een prima image, alleen de updates duren soms wat lang (met alle respect trouwens).


Nou op het moment maak ik zowat dagelijks nieuwe images. Alleen als er iets in zit dat de moeite waard is dan release ik die voor het publiek. Dat betekent dat ik zo ongeveer wekelijks nieuwe images uitbreng, hoewel ik vrees dat die frequentie in de nabije toekomst wat gaat zakken door tijdgebrek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat na een timeshift de tijdsindicator niet weg.

Ook niet na het oproepen en verlaten van een menu.

Is best storend,is in 't verleden in images voor de 7025

ook wel es voorgekomen.

Oplossing nu is om even weg te zappen,

maar dan ben je wel je timeshift kwijt cry

 

Timers werken overigens uitstekend!

Las her en der over falende timers op het forum,

en ben blij dat dit hier (nog eek) niet voorkomt.

Heb 'm sinds zaterdag en heeft al diverse opnamen gemaakt.

Zowel HD als SD tegelijk en/of overlappend,maakt niet uit.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Milo,

 

Ik heb nu jou nieuwste versie in de dreambox staan.

Ik heb op de hd een map backup met daar mijn enigma2 map en de netcaster.conf.

Deze backup werd niet geheel teruggeplaatst toen ik jou nieuwe image in de db zette. De timers stonden er wel in en de netcaster ook. Alleen de zenderlijst niet.

Ik kreeg wel een vraag of ik instellingen wilden herstellen, maar ook hierbij werd mijn zenderlijst er niet ingezet.

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Gisteren de image geplaatst en na een avondje uitgeprobeerd te hebben heb ik het gevoel dat m'n 7025 stabieler is dan met de pli image. Tot zover dus een goeie image.

 

Wel 2 vraagjes:

In andere images is er altijd wel een menu-item te vinden waarbij je je softcam kunt kiezen en eventueel kunt resetten. Of ik kijk eroverheen of het zit niet in deze image?

 

Bij andere images had ik vaak problemen om alle zenders te kunnen vinden van Ziggo, is dat bij deze image ook het geval en is er eventueel een truc voor om toch alle zenders te vinden?

 

Ik gebruik een 7025 met een dvb-s en dvb-c tuner..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: antonlamers
Deze backup werd niet geheel teruggeplaatst toen ik jou nieuwe image in de db zette. De timers stonden er wel in en de netcaster ook. Alleen de zenderlijst niet.


Gelukkig heb ik veel goede testers tot mijn beschikking smile

Die functie is inderdaad defect geraakt in mijn inspanningen om het image kleiner te maken voor de 7025. Komt in het volgende image goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bozewolf
In andere images is er altijd wel een menu-item te vinden waarbij je je softcam kunt kiezen en eventueel kunt resetten.


Het item zit er niet in, omdat het mij volstrekt overbodig leek - De enige softcam die er momenteel in zit, CCcam, hoef je niet te herstarten, ook niet als je nieuwe keys plaatst of de configuratie wijzigt.

Omdat er blijkbaar behoefte aan is, er is al eerder naar gevraagd namelijk, kan ik zo'n item er wel in zetten. Ik zou het alleen op prijs stellen als ik wist waar de functie voor dient.

Origineel bericht van: bozewolf
Bij andere images had ik vaak problemen om alle zenders te kunnen vinden van Ziggo, is dat bij deze image ook het geval en is er eventueel een truc voor om toch alle zenders te vinden?


Ik zou het niet weten, de kabel komt bij ons niet langs de deur. Kun je het testen met mijn image, en zo het voorkomt, kun je achterhalen in welke images het wel en in welke het niet goed gaat? Dan kan ik er misschien iets op vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: WIWA
Tijdens het installeren gaf hij veel errors over dat hij bestanden niet kan maken.


Het zou heel behulpzaam zijn om de precieze melding te sturen. Door een screenshot te maken, of door vanaf een telnet sessie te installeren
ipkg install enigma2-plugin-picon-blahblah -dest cf
(Vergeet de "-dest cf" niet, anders zet hij ze in je interne flash)

Heb 1 foutmelding even opgeschreven, de rest zijn hetzelfde, maar dan andere .png files.
De melding is:
ipkg:
Cannot create symlink from ./picon/1_0_1_2652-45E_1-C00000_0_0_0.png to 192e_france3.png: operation not permitted

Weet je ook hoe hij de picons weer geeft, is dat net zoals bij ronaldd: zendernaam = piconnaam? Of die andere methode waar ik zo de naam niet van weet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe images staan online.

 

Probleempje met de subfolder selectie gefixt. Gele knop kiest nu snel een submap van /hdd/movie/, mijn vrouw maakt er al dankbaar gebruik van.

 

Verder wordt nu ook de /etc/enigma2 folder vanaf /hdd/backup teruggezet (hoef je ook de wizard niet door).

 

Enigma2 is bijgewerkt naar de stand van 18 maart.

 

De PCM/AC3 vertraging is nu in de originele Enigma2 image geland, en ik heb Ronaldd's versie dus verwijderd.

 

De DM7025 image is nu 2MB kleiner, door een slimmere indeling van de folders in het image. Er staat nu minder data "dubbel" in de flash. Blijft er meer ruimte voor plugins over.

 

800 en 8000 bezitters kunnen gewoon de online update toepassen, 7025 gebruikers raad ik aan om opnieuw te flashen omdat er niet veel flash ruimte beschikbaar is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de indruk.

 

Netcaster crashte hier nog wel, na reboot niet meer.

 

Vreemd probleem met networkbrowser, altijd een map op de NAS en PC gemount mbv deze browser. Nu pakt ie wel de NAS maar niet de PC.

 

Netwerk scan op PC vindt ie de 8000 niet in het netwerk, was in ronald wel altijd gelijk bingo.

 

Als ik in mediaplayer mp3 van de NAS afspeel, en naar menuinstellingen in mediaplayer ga, ook crash.

 

ps kan geen att log PM-en? En mail adres op je site klopt volgens mij niet

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...