Ga naar inhoud


[telefoonstekker] wat is de benaming van deze twee


daltonagf

Aanbevolen berichten


  • 3 weken later...

Die dingen hebben met RS-232 niks van doen

Ze lijken bedriegelijk op elkaar als, ze doorzichtig zijn om de draadkleuren te zien weet je of ze straight of twisted of nog iets anders zijn. 4polige is een telefonstekkertje in b.v. NL en die 8 polige is een z.g. netwerkkabel. Er zijn ook z.g. patch connectors om van de ene een andere te maken. Gewone netwerk UTP kabels liggen in elke bouwmarkt.Die telefoonsnoeren ook. Wat er aan die pinautomaat moet weet ik niet. RJ45's zijn in verschillende soorten te krijgen.

Een goedkoop lantestertje is nooit weg met die dingen.2 tientjes voor ene van Velleman(fabrikant, geen shop)(Met verloopkabeltjes voor andere connectors en eindunit voor zeer lange kabels)

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb afgelopen week kabels binnen gekregen en naast de kabels van mijn pinautomaat gehouden en wat bleek , niet het zelfde. ze lijken sprekend op elkaar tot je ze naast elkaar legt. ik heb het bedrijf gebeld waar de pinautomaat vandaan kwam en gezegd dat er langere kabels aan moeten en krijg als antwoord: DIT IS HELAAS NIET MOGELIJK!!!!. ben ik nu gek of hun???? ik heb alles nu terug gestuurd. ik snap er echt niks van, is dat nu echt niet mogelijk ?

 

mvg

 

rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude korte kabeltje aan lantestertje als beschreven, indien niet voorhanden dan naar electronicazaak. Beetje kundig persoon geeft je wel wat mee. Heb al eens ergens 50 meter gepatched. Maar niet op pinautomaat. Hebben ze het daar niet dan zijn er twee locaties groothandel die binnen 2 dagen benodigdheden leveren. Beetje rare leverancier pinautomaat lijkt mij. En als niemand wat heeft, mes erdoor, stuk verlengkabel met voldoende aders zelfde kwadratuur, adertjes netjes strippen, vertinnen, soldeerbout en isolatieband, afwerken met ducktape. Meer kwaliteit, wat krimphoesjes kopen en de verfbrander of de haardroger gebruiken.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Twisted_pair

http://en.wikipedia.org/wiki/Category_5_cable

Straight or crossover (patched)

En dan zijn er nog z.g. customs al dan niet met RJ45's beidzijdig. Niet elk apparaat werkt met standaard straight.

 

SVP toch kijken of hij straight is anders lantester om te kijken wat met wat.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alles terug gestuurd en de bank opdracht gegeven om het geld dat hun afgeschreven hebben terug te boeken. krijg ik een mailtje dat het nu ineens wel kan (langere kabels).als ik zelf langere kabels eraan hang en er gaat iets kapot , dan geen garantie (hebben ze mij bij telefoongesprek verteld). maar ja als ze zien dat het geld weer terug gehaald word , dan worden ze ineens wel behulpzaam!! gaat toch nog goed komen

 

mvg

 

rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...