Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Enigma2 firmware op TF77xx


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten


  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Weet iemand of hoe je dropbear op de TF (met enigma) kunt krijgen?

 

Ik wil nl proberen om het op afstand via putty te kunnen benaderen via een beveiligde verbinding, zonder dat ik allerlei poorten open hoef te zetten.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tvster
Origineel bericht van: daf_driver
Ben bang van niet. Zit nix anders op als je echt Enigma erop wil hebben dat je je USB-poort laat reparen.

Groet
Daf_driver

P.s reageert de Topf helemaal niet als je een Enigma-install stick er in stopt en de Topf opnieuw start?

Ik ben er achter dat waarschijnlijk de sata chip om zeep is, de harddisk ziet die ook niet meer.
Maar daar staan al genoeg topic's hierover op het board.
Morgen ligt die in de container smile
Wel jammer, ik had er graag enigma2 op willen hebben..

Als de USB en SATA niet werken, is je voeding kapot. Lopen een aantal onderwerpen over in dit forum. Is vrij makkelijk te repareren...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian

Als de USB en SATA niet werken, is je voeding kapot. Lopen een aantal onderwerpen over in dit forum. Is vrij makkelijk te repareren...

Dat had ik allemaal wel gelezen.. de voeding is goed hier, de spanningen kloppen ook allemaal (belast en onbelast).
Dus dan blijft er maar 1 ding over en dat is de sata chip.
Als ik hem terug zet in de fabrieks mode dan ziet die de hdd wel, als ik hem aan wil klikken dan slaat die hem over.. het balkje is wel zwart.
Vervolgens als ik het menu uitga en er weer in dan is het balkje grijs geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daf_driver


Hmm, ja deels. Dropbear gebruik ik zelf op mn DB. Werkt erg goed moet ik zeggen. Alleen daarop kun je het zo vanuit het menu installeren. Op de Topfield kan dit niet, dus zal ik ergens een geschikte versie moeten vinden die gaat werken op de topfield. Dat is me tot nu toe nog niet gelukt...

Zodra dropbear eenmaal draait kom ik verder uit denk ik, zal tenminste niet veel anders zijn dan op een DB.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 2 maanden later...

Gisteravond ook maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst in twee jaar Enigma2 er weer opgezet.

Het ziet er enorm veel beter uit dan twee jr. geleden, en het is ook een stuk stabieler heb ik gemerkt.

Aangezien ik nu een Vu Duo als reguliere ontvanger gebruik, kan ik de TF7710 wel omtoveren naar Enigma.

De serverwechsels zijn erg vervelend, maar met een beetje geluk krijg ik dit weekend ook de softcam aan de praat, dan ben ik weer blij :)

 

In vergelijking met de Vu is de Topfield wel duidelijk een tikkie langzamer, maar ook het beeld oip de SD-kanalen is op de TF nog altijd mooier. Ooit de reden geweest dat ik de Topfield heb gekocht.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

heb me wat ingelezen in het gebruik van enigma2 in combi met tf7710 en de enige vraag die ik niet beantwoord kan krijgenis.

 

of enigma2 met een aston cam en tf7710 nu alle gecodeerde zenders van canaldigitaal kan ontvangen. (heb familiepakket en HD) dit uiteraard voor de 2 tuners.

sharen etc wil ik niet gebruiken.

 

een aantal zenders moet goed gaan maar voor 2 tuners nog niet geloof ik.

 

alvast bedankt.

Triax 110cm met TRIAX Multifeed, 2x single ALPS LNB, 2x Twin ALPS LNB, VU+ Ultimo, TF7710HDPVR zilver ontvanger overleden/reparatie.
ASTRA1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, met geen enkele cam gaat het je lukken om alle kanalen van CanalDigitaal te openen. Is voor mij heel lang ook de reden geweest om Enigma niet standaard te gebruiken.

Nu mijn TF7710 is gepromoveerd naar de slaapkamer en er beneden een snellere Enigma-bak staat, gebruik ik homesharing. Dat werkt wel perfect op de Topfield.

Overigens is een aantal kanalen wel te openen, maar ik weet niet welke.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb herhaaldelijk getest met de Aston, de Powercam en een Diablo, ongeveer de helft van de CD kanalen geven beeld, welke helft heb ik al wel eens in een van de TF E2 threads gepost. Een bonte mix van HD en SD.

 

Ook bij mij staat hij al anderhalf jaar dienst te doen op de slaapkamer. Ik gebruik Oscam en een smartreader, al kan hij als het moet ook sharen met m'n ET in de huiskamer.

 

@Hadrian, ik begrijp uit een andere thread dat jij CCcam 2.1.4 aan de praat hebt? Waar heb je die vandaan? Wel wat SH4 varianten gevonden, maar lopen doen die bij mij niet.

 

Gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hadrian, ik begrijp uit een andere thread dat jij CCcam 2.1.4 aan de praat hebt? Waar heb je die vandaan? Wel wat SH4 varianten gevonden, maar lopen doen die bij mij niet.

 

Gr

jedeje

Ik had die ergens gevonden, maar het schijnt niet echt om cccam te gaan. Al weet ik dat laatste niet zeker. Echter deze crashte wel erg vaak, vandaar dat ik ben overgestapt op oscam. Stabieler en zapt ook nog sneller. Als je wil, kan ik de url wel opzoeken.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...