Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Enigma2 firmware op TF77xx


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten


  • Reacties 274
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 7 maanden later...

@Qauttro.

 

Met welke image draait jouw topfield?

 

Ik heb nu diverse van het AAF Forum geprobeerd, met wisselend (minder) succes. Het kost ontzettend veel tijd om je door alles heen te lezen.

De laatste image voor de topfield geeft dan de juiste feeds voor de applicaties, waar bij de summer image de feeds niet meer werken. Het handmatig inladen van de ipk voor de laatste E2 image feed, geeft vervolgens weer een foutmelding bij het willen inladen van de applicaties.

 

Verder kan ik de smargo driver niet vinden en wordt kennelijk in de images niet meer ondersteund. D.w.z. De USB2Serial treiber kan ik niet in het menu vinden of op het net.

 

Graag wat hulp in deze.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op 1 van mijn boxen het AAF Don't Cry image draaien. De driver voor de Smargo vindt ik daar onder:

Menu -> AAF Panel -> Setup -> Autostart -> CAM / EMU Config: ftdi yes/no.

 

Succes!

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel fijn Jedeje voor deze info!

 

Ik heb deze instelling op yes gezet, maar toch geen beeld helaas.

Moet emucontrol erboven op on staan?

Ik heb de box uiteraard herstart. Of moet ik de smargo ook nog voorzien van software? Ik heb hem zo bij een bekende satdealer besteld en erin gestoken op de USB aan de voorzijde. Daarna nog even extra goed bekeken aan welke kant de chip moet.

 

Ik heb deze Don't Cry image draaien en de feed van de cam/emu's er ook in weten te krijgen. Die wil overigens niet bij andere images erin.

Maar ik kom in het download menu van de emu's diverse Cam's tegen.

Moet ik daar ook 1 van laden?

 

In principe is de smargo in combinatie voldoende, maar een eventuele extra c-lijn om met mijn andere kaart de extra zenders te delen is ook fijn.

Ik had namelijk ook de Oscam geladen en geactiveerd, maar daar snap ik nog helemaal niks van. Kan net overweg met de Cccam en de config file.

 

Bedankt alvast.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam is wel fijn op een AAF-bak. Ik draai al een paar maanden met tevredenheid een zelfgecompileerde Oscam, met bijbehorende config-bestanden (zelf uit moeten vogelen).

Ik moet zeggen dat het erg stabiel werkt, dus ik zou zeker de moeite nemen om Oscam aan de praat te krijgen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig vogel ik mij suf.....

 

Of dat ik nu intern moet sharen met een andere bak of via het gebruik van de Smargo, dan heeft de Smargo met de CD kaart de voorkeur.

Maar voorlopig staar ik mij blind op diverse config files, help sites van AAF en vordert het maar matig.

 

Ik heb inmiddels de Smargo voorzien van een 1.5 software die daar te vinden is. Ook hiervan wist ik niet dat je de Smargo gewoon eerst in een windows pc moet steken, drivers moet installeren, om vervolgens de 1.5. software te kunnen plaatsen in de Smargo. En daarna de Smargo via het smartreader.exe programma de kernel op "dreambox" te moeten zetten.

Kennelijk (lezend) doet een maagdelijke Smargo helemaal niets.

Die update zou nodig zijn om de CD kaart herkent te laten worden door de Smargo.

 

Maar ik zit nog met wat vragen. Na het op "ja" zetten van de fdti driver in het AAF panel.

Moet er dan nog een softcam draaien op de Topfield, zodat deze de Smargo dan ondersteund? Of is de Smargo een soort van Cammodule op zichzelf? Ik heb de Oscam geactiveerd. Maar helaas.

 

Na het plaatsen van de extra (emu/cam) feed kun je daarna kiezen uit diverse Emu/Cam's Welke heb ik nodig?

Ik zie bijvoorbeeld 2 versie van Oscam. De Oscam 6201 en de (heb ik gekozen) 6578 versie.

 

Moet ik nu nog de Smargo als zijnde smartreader in e.e.a. Oscam config file aanmelden?

 

Hoor graag weer enige input..

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant, ik hou dit even in de gaten. USB op de Topfield heb ik nooit zo hoog ingeschat, maar als je dat aan de praat krijgt...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals toegezegd, kom ik er even op terug.

 

Ik heb inmiddels de enigma software een paar dagen draaien op de topfield met geen enkele vastloper. Dat is postief te noemen.

Het enige waar ik wat moeite mee heb, is de zap-snelheid. het duurt ongeveer een 2 seconden voor ik beeld heb. En dat ben ik niet gewend.

Dus als er leden zijn die mij kunnen aangeven waar ik aan moet sleutelen (kaart en/of readersnelheid o.i.d), dan verneem ik dat graag.

 

Ik heb een kleine How-To geschreven voor degene die niet door de tallaoze pagina's willen struinen. Want dat is een beetje het struikelblok.

Al die uren lezen en doorspitten om het draaiende te krijgen.

 

Dus voor degene die het willen proberen, hier het doc bestand.

Eventuele aanvullingen/verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom. Een eventuele beginneling (ik beschouw mijzelf daar nets iets boven) v.w.b. enigma, zal best nog wel even moeite hebben met de diverse download en programma's die extra nodig zijn om bestanden te configureren.

Maar deze howto scheelt in ieder de zoektijd naar de juiste bestanden.

 

Succes.

Enigma II op een TF77x0HDPVR.doc

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik overigens met een Smargo draai, is dat de Powercam met CD kaart niet alle kanalen openkrijgt.

Dus de combinatie van Oscam met de Smargo geeft dat je kan opnemen en tegelijkertijd ook een ander kanaal kunt bekijken.

Beide worden dus gedecodeerd.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de oscam.server aangepast met een verbinding naar de hoofd (woonkamer)ontvanger.

Dus de eerste zenders via de eigen CD kaart en voor het uitgebreidere aanbod maakt de Topfield verbinding met de DM8000.

 

Wordt steeds leuker :-)

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam is wel fijn op een AAF-bak. Ik draai al een paar maanden met tevredenheid een zelfgecompileerde Oscam, met bijbehorende config-bestanden (zelf uit moeten vogelen).

Ik moet zeggen dat het erg stabiel werkt, dus ik zou zeker de moeite nemen om Oscam aan de praat te krijgen.

Mogen wij jouw zelf gecompileerde oscam voor Topfield gebruiken en/of wil je'm hier plaatsen svp ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik draai hier op een serverupdate versie. Biedt de Don't cry image nog voordelen? Ik had zelf altijd de indruk dat Don't cry een uitgeklede versie is waar je nog van alles aan toe moet voegen.

aangepast door Cooter

VU+ Solo2,  Gibertini OP65 met Canal digitaal tripe LNB
28.5E - 23.5E - 19.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...