Ga naar inhoud


Beelduitval om de 20 minuten met nieuwe smartcard


_Satman_

Aanbevolen berichten

Ik heb een Topfield 7710 HDPVR met T-REX module.

 

Sedert een kleine maand kijk ik zonder problemen met de nieuwe smartcard naar de TV-Vlaanderen kanalen.

 

Sinds een paar dagen echter heb ik om de 20 minuten een stroring in het beeld waarbij het beeld bevriest met een korte melding 'geen of gecodeerde zender' en dan komt het beeld terug...

 

Zijn er nog in dit geval? En zo neen welke configuratie gebruiken jullie?

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb geen beelduitval maar wel enkele zenders die ik niet meer kan zien, ook de melding "gecodeerd programma"

 

Receiver is een Vantage 211

Volgens TVV ligt dit aan de firmware maar waar kan ik een update vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde flauwe antwoord gekregen...

 

 

 

 

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk gaan ze daar naar luisteren: NOT! Uiteindelijk steken ze er enorm aan toe om de codering te veranderen en ze doen het zeker niet voor hun plezier. Je kan altijd terug naar Belgacom of Telenet gaan waar je verplicht bent hun ontvangers te gebruiken en er dus geen vrije hardwarekeuze is.

 

On topic: valt het beeld ook uit als je naar mtvnhd kijkt? Kan je geen update doen van je T-REX module?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds de smartcard wissel van canal digitaal op alle kanalen van canal digitaal exact om het half uur op precies dezelfde tijden ongeveer 6-12 seconden dat het beeld bevriest. Met de mededeling in het beeld: "geen of gecodeerde uitzending"

Volgens canal digitaal ligt het aan de CAM. Deze (een twincam van Homecast MX 1TC) heeft het voor die cardwissel echter perfect gedaan. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat canal digitaal zonder uitvoerig testen van alle gebruikte CAM's tot een nieuw coderingssysteem kan overgaan en wellicht duizenden betalende gebruikers in de problemen helpt en de schuld legt bij de fabrikanten van de CAM's die nu op kosten worden gejaagd om updates voor hun CAM's te produceren. Wat nu al weken duurt en wellicht nog een hele lange tijd kan duren.

 

TF7710HDPVR

TWINCAM Homecast MX1TC

Canal Digitaal mediaguard 3

Firmware 23331 TF HSCB 700.29 mrt 15 2009

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem als Satman.

Om de 20 minuten bevroren beeld met de melding "geen signaal of gecodeerde uitzending" en dit gedurende ongeveer 10 seconden.

De ontvanger is een Humax HD2000 en de CAM is een T-Rex.

Wat wel nog goed werkt met de nieuwe kaart is een Nokia 9800 met Orion CAM.

De Diablo CAM doet het nu wel helemaal niet meer met de nieuwe TV Vlaanderen kaart...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen een officiële Mediaguard module gekocht van TV Vlaanderen / Canal Digitaal. Ook hiermee is het probleem niet opgelost (zelfs met laatste firmware - van 9/4/2009 ! - update van Topfield). Op SD content heb ik kleine bevriezingen van het beeld en op HD content verloopt het beeld schokkerig (uiteraard enkel binnen het TV Vlaanderen pakket).

 

 

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Columbo: Dit probleem treedt enkel op binnen TV Vlaanderen content waar ik vroeger geen problemen mee had. Trouwens mijn signaalsterkte en kwaliteit zijn beiden zeer goed (ik heb de uitlijning nog opnieuw nagezien en deze was ok).

Op andere SD en HD zenders op Astra 1 en 2 heb ik geen enkel probleem. Zelfs met mijn Visiosat van dia 1,2 m blijf ik hetzelfde probleem hebben...

 

Het bizarre is wel dat na 5 minuten op dezelfde zender dit 'bevriezen' zeer sterk afneemt en opnieuw voorkomt bij het zappen...

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...