Ga naar inhoud


[Satelliet] Nieuwe Lnb van Invacom met optische uitgang


yamani

Aanbevolen berichten

Ben vanmiddag dit tegengekomen op een duitse webwinkel,en leek me wel interesant om het het hier te vermelden.

Het gaat om een nieuwe INVACOM lnb die(toen welliswaar prototype uitvoering) al uitvoerig werd behandeld in TELE-SATELLITE vorig jaar.

tele-satellite

 

Werkt op het principe van een quatro lnb,maar dan met een optisch en f-uitgang.De voordelen zijn scala,en dit lijkt mij wel een mijlpaal in de satellietwereld.

De prijs is ook niet mis,199 euries en is eind april beschikbaar.

 

Yamani

 

post-17148-1318260226,5433_thumb.jpg

1675-2-16-datenblattlnbnew.pdf

I HaVe A DrEaM, oNe DaY, EvErY ChAnNeL WiLl Be FtA

 

Martin Receiver King.

 

Dreambox 8000HD- Se -openPLi

-Azbox Premium+ PVR.RTi Core v1.0 Enigma 2

-Xtrend ET-9000 -OpenPLi-2.0-beta-et9000-20110525_

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo te lezen is die F-conn alleen om de lnb van voedingspanning te voorzien .

Bovendien ben je er nog niet met die lnb , Dit moet je ook nog hebben .

 

Zo'n set lijkt me alleen zinvol bij extreem lange afstand tussen schotel en ontvanger(s)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik heb het altijd voor een één april grap gehouden..en ben nog steeds van mening dat de voordelen niet tegen de nadelen opwegen.

Als je schotel al zover weg staat van de ontvanger, dan zal er ook zeker geen stopkontakt ergens aan een boom zitten voor de spanningsverzorging.

Zelfs al is de kabellengte een kilometer, dan lijkt het me nog steeds zinvoller om coax te verleggen, eventueel met een inline versterker van goede kwaliteit.

Ik kan me voorstellen dat er een markt is voor bijvoorbeeld hoge hotels, waar de schotel op het dak staat. Daar is dan wel een stroomaansluiting in de buurt.

En natuurlijk de galvanische scheiding is een heel groot voordeel. Geen bromlussen en immuum voor storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LNB kost 200 Euro, en de omzetter na een normale ontvanger duo LNB input nogmaals 200 Euro. Er is wel een aparte HD-DVR ready ontvanger voor te krijgen die dan wel relatief goedkoop is.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

ehh..Sjaak(k)..ik had het over een kilometer coax. :D

Lijkt me dat één van jouw zo geliefkoosde versterkertjes niet echt overbodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het datablad eens doorgelezen, maar het ding heeft toch twee specifieke voordelen.

 

Het vermogen van de "lichtbron" is voldoende, om over maximaal 32 glasvezels verdeeld te worden.

 

Alle vier "modes" VL,VH,HL,HH worden gestapeld op de glasvezel gezet. (950 MHz - 5450 MHz)

 

Dit zou betekenen, dat er op deze manier heel eenvoudig met een schotel een gebouw met max 32 aansluitingen kan worden voorzien.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Citaat:
Dit zou betekenen, dat er op deze manier heel eenvoudig met een schotel een gebouw met max 32 aansluitingen kan worden voorzien.

Dat kan ook heel eenvoudig met konventionele techniek.

 

Daar zie ik nog geen groot voordeel in.

Ik kan me voorstellen dat er bij professionele toepassingen voordelen zijn. Maar daar worden hele ander kriteria toegepast (zoals faseruis etc.) en zeker niet een consumer LNC als deze op de foto. Een beetje profi Ku-LNC kost al gauw €uro 400 en daar is het quattro gebeuren helemaal niet aan de orde. Doorgaans wordt maar één enkele polarisatie en band ontvangen.

Diseqc kent men niet bij professionele toepassingen, zeker niet bij de broadcasters.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...