Ga naar inhoud


welke tv moet ik kopen?


Aanbevolen berichten

Niet zo moeilijk, hoor. In mijn eerste post stond dat HDTV nog niet aan de orde was. Maar alle antwoorden gaan daarover :-) Toen zag ik pas dat ik op het HDTV forum zat.

 

Mijn fout dus!

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

leuke discussie

 

ik ga zelf voor de Samsung lcd hd LE40e656 (102cm)

Ik wilde eerst gaan voor de 119cm, maar die blijkt te groot

Hij past niet in mijn kast. (deze kast zit vast in mijn huis, daarboven loopt mijn trap)

 

Ik heb veel revieuws gelezen op bepaalde site's wink

en hij komt er goed uit beter als de sony tv's

 

De spec's liegen er ook niet om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sander1977
leuke discussie

ik ga zelf voor de Samsung lcd hd LE40e656 (102cm)
Ik wilde eerst gaan voor de 119cm, maar die blijkt te groot
Hij past niet in mijn kast. (deze kast zit vast in mijn huis, daarboven loopt mijn trap)

Ik heb veel revieuws gelezen op bepaalde site's wink
en hij komt er goed uit beter als de sony tv's

De spec's liegen er ook niet om.


De sony's and de samsungs zijn heel dicht bij elkaar met beeld kwaliteit. De a serie samsung van afgelopen jaar zijn minder met sd dan de sony's, de b serie van dit jaar, de b650,b750, de edge leds b6000,b7000 hebben de nieuwe chelsea chip en deze upscalled net als de sony of zelfs nog wat beter volgens vele.

De a656 heeft een probleem met de omlijsting, deze scheurt en de rode kleur schilfert ( forums staan er vol mee ). Je kunt nu deze a656's kopen voor minder dan de helft van wat deze vorig jaar te koop stonden.

De samsungs zijn iets goedkoper dan de sony's maar de b650 en de w5500 liggen met kwaliteit en prijs toch heel dicht bij elkaar.

Ik heb voor mijn slaapkamer net de sony 40we5 gekocht en ben er erg tevreden mee, gebruikt 88 watt en het beeld met sd is gewoon goed. Voor de woonkamer wil ik wat groter maar ben er nog niet uit wat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe b serie samsungs gebruikt een totaal dimmen van de licht sterkte om de goede zwart waarden te halen, dus als er een deel van het beeld donker is en het andere deel licht dan daalt het hele scherm aan intensiteit. Dit kan niet uit gezet worden en het is in de b650, b750 en de hele edge led reeks zover.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook naar deze nieuwe philips gekeken en die zien er goed uit, toch heb ik voor deze we5 gekozen, de philips gebruikt meer als 2 keer zoveel en was rond de 300 euro duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
De nieuwe b serie samsungs gebruikt een totaal dimmen van de licht sterkte om de goede zwart waarden te halen, dus als er een deel van het beeld donker is en het andere deel licht dan daalt het hele scherm aan intensiteit. Dit kan niet uit gezet worden en het is in de b650, b750 en de hele edge led reeks zover.


Als je dit belangrijk vindt,wat zoek je dan bij de LCD's? eek
Kijk es naar een echte TV,geen monitor...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: hagar
De nieuwe b serie samsungs gebruikt een totaal dimmen van de licht sterkte om de goede zwart waarden te halen, dus als er een deel van het beeld donker is en het andere deel licht dan daalt het hele scherm aan intensiteit. Dit kan niet uit gezet worden en het is in de b650, b750 en de hele edge led reeks zover.


Als je dit belangrijk vindt,wat zoek je dan bij de LCD's? eek
Kijk es naar een echte TV,geen monitor...


Da's toch niet moeilijk, Een LED LCD heeft alle troeven :
langste levensduur, verbruikt het minst, elegantst, veel dunner dan plasma,
kan zoals een schilderij aan de muur

Ik voorspel je, de gewone lcd gaat eruit, de conventionele plasma ook. Deze wordt zelfs waarschijnlijk verboden door Europa?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: hagar
De nieuwe b serie samsungs gebruikt een totaal dimmen van de licht sterkte om de goede zwart waarden te halen, dus als er een deel van het beeld donker is en het andere deel licht dan daalt het hele scherm aan intensiteit. Dit kan niet uit gezet worden en het is in de b650, b750 en de hele edge led reeks zover.


Als je dit belangrijk vindt,wat zoek je dan bij de LCD's? eek
Kijk es naar een echte TV,geen monitor...


lol, het is maar hoe je het gaat gebruiken niet?

De bedoeling is om naast films ook behoorlijk mee te playstationen.

Ik heb naar plasmas gekeken maar de v serie is nog wat aan de dure kant, wacht nog even en dan komt er wel een 50''+ in de woonkamer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lucdec2

Ik voorspel je, de gewone lcd gaat eruit, de conventionele plasma ook. Deze wordt zelfs waarschijnlijk verboden door Europa?


Vanaf 1-1-2012 mogen in de EU geen nieuwe tv's meer verkocht worden die meer dan 100watt verbruiken, of het nou een Plasma/LCD/CRT/Laser/OLED of wat voor tv dan ook is. Dit gaat dus niet specifiek over plasma.

Als het aan Nelie Kroes en haar vriendjes ligt is het straks dus sowieso afgelopen met de grote tv (>40") aangezien deze stuk voor stuk boven de 100 watt uitkomen. Dat haar computer 300 watt verbruikt en haar dikke Mercedes één op zes loopt vindt ze minder belangrijk, want daar komt geen verbod op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
En wat hopen ze hier nu mee te bereiken? confused
Die Amerikanen en Chinezen lachen ons keihard uit.




Ja en jij kan lachen tegenover je energiebedrijf als je minder gaat gebruiken betaal je toch ook minder. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Gerard 76
En wat hopen ze hier nu mee te bereiken? confused
Die Amerikanen en Chinezen lachen ons keihard uit.




Ja en jij kan lachen tegenover je energiebedrijf als je minder gaat gebruiken betaal je toch ook minder. laugh


energie besparen is goed, maar moet niet ten koste gaan van de kwaliteit, dat horen we zelf te bepalen en niet een minister.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...