Ga naar inhoud


welke tv moet ik kopen?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Ome Merde
ik heb sinds begin dit jaar een LG LCD (37LG7000) en heb d'r nog geen seconde spijt van



merDe


ik heb een sony trinitron, en heb er ook nooit spijt van gehad, maar dit overtuigt me niet om een LG te kopen, en LCD komt er niet in, omdat plasma mooier is.(dat vind ik dan)...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: ceesv

Alhoewel de LCD schermen steeds beter worden, is de beeldkwaliteit van plasma nog niet geevenaard.

sleep ... sleep .... sleep


:)Tsja,hij heeft wel gelijk winkwinkwink

Wie? Gerard76 of Sjaak(k)? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: ceesv

Alhoewel de LCD schermen steeds beter worden, is de beeldkwaliteit van plasma nog niet geevenaard.

sleep ... sleep .... sleep


:)Tsja,hij heeft wel gelijk winkwinkwink

Wie? Gerard76 of Sjaak(k)? confused


Beide :D

Maar om in de buurt te komen met deze lcd betaal je ongeveer het dubbele.

Ben gisteren even wezen kijken en daar stonden de nieuwe panasonic 42g10 ( full hd ) een 42 lg (plasma hd ready) en een samsung 40b651. Been op mijn kijk afstand gaan staan ( 2.20-2.30 ) en tot mijn spijt kon ik de pixels zien van de lg plasma hd ready.

Dus de panasonic waar ik een beetje aan liep te denken, 42x10 hd ready is dan te groot of heeft een te lage resolutie en moet dus naar een 37 gaan kijken hoe die is op mijn kijk afstand of een full hd nemen. Ben bang dat de 37 niet het film effect creëert wat ik eigenlijk wil.

De samsung 40b651 is een beest van een lcd, geeft heel goed beeld maar blijf toch wat bewegings probleemjes zien en om de zwart waarde te krijgen, die eigenlijk heel goed is voor een lcd, dimt het beeld compleet als er donker scènes zijn frown.

Ik vond de 42g10 een heel goed beeld geven, is 300 euro duurder dan de x10 ( even duur als de samsung 40b651 ) maar ik zag een geflikker in het beeld, weet niet of dit door de plasma is of dat het geen goed aansluiting had maar ik zal hier goed op letten als ik een deze dagen naar een ander winkeltje ga ( voetbal veld groot ) in cartagena.

Even over dit geflikker is dit een plasma effect?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Plasma TV's flikeren niet,dit is een signaal bron probleem ,dus het beeld kan nooit goed zijn als er geen goed signaal op aangesloten wordt,of het nu via de scart of Hdmi aansluiting binnen komt,en of als de aansluitingen op zich niet goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cornea
De nieuwe Plasma met PDP panels flikkeren wel in het begin ,weet geen details (iets met de fosfor) .
Deze generatie moet dus wel ingespeeld worden.


ja ik zag dit in de winkel en ook hoor ik meer g10 eigenaars hierover, nu weet ik niet of dit alleen in het begin is.

Nu hoor ik ook veel geluiden dat een tv snel te klein word en dat je eigenlijk de 42 moet overslaan en direct voor een 50 moet gaan. De 42g10 komt rond de 990 euro, de 42x10 komt op 680 en de 50x10 komt op 900. Nu kan ik deze tv op 3.0-3.2 max plaatsen. De 50x10 heeft 1,366 x 768 inplaats van 1,024 x 768 van de 42x10 dus de 50 is beter op mijn kijk afstand dan de 42 hd ready. Full hd is duurder, de g10 heeft dit geflikker ( voel er weinig voor om te wachten of dit in de tijd over gaat ) en de nieuwe v serie is twee keer zo duur.

Kijk of ik een van deze dagen nog eens wat winkels af ga en deze nog eens op mijn kijk afstand bekijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kenners!

 

We denken er over om binnenkort ook een keer over te stappen van CRT naar Plasma. Ik kijk vnl. films, krimi's e.d. d.m.v. een Nokia Mediamaster 9500. HDTV is voorlopig niet aan de orde en we zijn niet al teveel eisend. Zou dit iets kunnen zijn; komt binnenkort hier in de aanbieding:

 

Plasma Samsung PS42B430

 

100 HZ, Resolutie 1024 x 768,

2 HDMI-aansluitingen, Mega Contrast,

Responstijd < 1 ms, 106 cm = 42",

inclusief recupel

 

€ 699,00 geldig van 20/05 tot 26/05

 

Ciao, Henk (in de Ardennen)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik heb ook nog deze gevonden, voor 200 Euro minder! Wat is hier mis mee? confused

 

Plasma Samsung PS42C62

 

Téléviseur Plasma de 107 cm de diagonale.

 

Caractéristiques techniques :

Technologie : Plasma

Taille : 42 pouces (107 cm)

Format : 16/9

Résolution : 1024 x 768 (HD Ready)

Taux de contraste : 10000:1

Luminosité : 1300 cd/m²

Angle de vision : 175°

Puissance audio : 2x 10W

Réceptions Tuner : Analogique

Connectique : HDMI / 2x SCART / YUV / VGA

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een resolutie van 1024x768 zijn die TV's nauwelijks HD -Ready te noemen. Dit lijkt me overjarige dump.

 

Ik heb net een nieuwe Samsung LCD uit de B serie gekocht. Geen seconde spijt van en een ethernet aansluiting.

 

Daar kan je tenminste weer een paar jaar mee door!

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: Psychosammie
Met een resolutie van 1024x768 zijn die TV's nauwelijks HD -Ready te noemen. Dit lijkt me overjarige dump.



Dat is zelf geen HD resolutie 1024x768.

HD ready resolutie 1280x720p.

Full HD resolutie 1900x1080p.
Link naar reactie
Delen op andere sites

720 heeft te maken met de verticale resolutie en die is ruim voldoende met 768....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik denk dat ik hier op het verkeerde forum zit, namelijk dat van de echte HDTV :-) Ik heb mijn vraag verplaatst naar het algemene TV forum.

 

Thanx anyway!

 

Ciao, Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...