Ga naar inhoud


welke tv moet ik kopen?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou voor de Panasonic TX-P42G10E gaan. Nieuw model met zeer gunstige cijfers in stroomverbruik, past precies bij het profiel dat je beschrijft. Dé koop van dit moment vwb prijs kwaliteitsverhouding. Overweeg zelf ook om dit model aan te schaffen.

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens een panasonic plasma. En dan gewoon even in de winkel kijken welke je het mooist vindt.

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 12e generatie plasmas van Panasonic is gebaseerd op het "neopdp" panel waarbij de lichtopbrengst beduidend is verhoogd (naar 5 lumen van 2,5 lumen bij de vorige generatie). In de praktijk is de lichtopbrengst (bijna) verdubbeld bij hetzelfde stroomverbruik ofwel het stroomverbruik gehalveerd bij dezelfde lichtopbrengst.

 

De volgende (2010) generatie plasmas van Panasonic (maar andere merken zoals Samsung komen met vergelijkbare oplossingen) wordt de 10 lumen techniek genoemd waarbij dezelfde redenering geldt, dus opnieuw een verdubbeling van de lichtopbrengst of halvering van het stroomverbruik.

 

Google op "neopdp" of "5 lumen tech".

 

Met deze ontwikkelingen heeft plasma wel degelijk een toekomst. LCD maakt eenzelfde ontwikkeling door, door de toepassing van LED backlight maar die techniek heeft zowel voordelen (kontrast) als nadelen (beeldhoek).

 

DeDream

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tritium

 

Rare vraag hoor. Je weet niet welke TV maar wel dat het plasma of nog liever laser moet zijn.

 

Waar baseer je dat dan allemaal op?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
@tritium

Rare vraag hoor. Je weet niet welke TV maar wel dat het plasma of nog liever laser moet zijn.

Waar baseer je dat dan allemaal op?


ik vind plasma mooier dan lcd.
en over laser-tv heb ik alleen maar positieve verhalen gehoord, nog scherper,minder energie verbruik, en lagere produktiekosten dan plasma/lcd.

maar ik ga eens kijken wat de panasonic bied, na deze positieve tips.

bedankt allemaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stroomverbruik van de edge leds samsungs is 100-130 watt voor een 40 inch, dit is toch wel netjes dacht ik wink

 

Wil nog even wachten met het besluiten van welk ik zelf neem omdat philips ook met een nieuwe reeks uit komt en die zien er ook goed uit. Wil dit even met mijn ogen bekijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

energie verbruik is 340 watt max (bij compleet wit beeld neem ik aan) en 200 gemiddeld, nu is mjn oude crt tv van 85cm 250 watt, dus ik ga er alleen maar op vooruit :D

 

ik vind het een mooi scherm, en ik denk ook dat dit m gaat worden, alleen vraag ik me af of deze nog in prijs gaat dalen, en/of er weer een betere komt op korte termijn, dit omdat de technologie zo snel is gegaan, of zijn de prijzen nu een beetje stabiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je weet ik heb al sinds 2003 een plasmaar van pana-dingsboems

geweldig tot op de dag van vandaag

 

en nieuwe hebben ook nog eens de 100 Hertz technologie aan boord

nog mooier (nadat ik mijn pa en ma zo een gekocht heb)

 

verbod en of stroomverbruik gaat bij mij direkt in 't ronde archief (de prullemand) omdat ik voldoende energie bespaar

 

als ik me daar aan zou moeten storen, dan zou ik eerst als potentieel en effektief verbod de onzin van het wegdek hebben gehaald

maar de auto is echt de heilige koe

 

minister Urlings in zijn "merc" en je buurman in zijn Off-road CO2 kachel 4wheel-drived

 

chiao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen Panasonic Plasma

En als je een gunstig stroomverbruik wil een tv van 5 inch met knijpkat technologie :D Al dat gezeur over energie, grotere tv groter verbruik. Vroeger had je een grote tv als deze 70cm had nu is deze groot als ie 150cm is.

Hypocriet gedoe over een verbod........wat voor tv zou degene hebben die dit bedacht heeft ???????

Hoelang staat je tv aan gemiddeld? Ik denk dat er meer stroom opgaat aan pc's dan aan plasma.

Maar belangrijk is om zelf te gaan kijken blijft toch persoonlijk.

succes met je zoektocht.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...