Ga naar inhoud


welke tv moet ik kopen?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

nu wil ik niet lullig doen tov de LCD

maar er zijn ook berichten dat op LCD inbranden voorkwam

(dacht nog dat gelooft geen hond en zocht effe... maar kon het niet meer traceren op sat4all.com)

 

overigens ik heb een oudje

de meeste mensen hebben er een nieuwe

van generatie 9 of 10

 

en die oude generaties 6-7-8 branden echt alleen maar in als je stilstaand beeld hebt of logo's van de zender in de bovenhoek >> die meer dan twee uur op scherm staan

 

(en dat enkel bij de eerste paar dagen)

 

welke tv kijker heeft nu twee uur een en hetzelfde k*t programa op de buis?

 

ik niet want de films duren meestal 110 minuten

uh niet die zooi met reclame ertussen.

 

chiao

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plasma is juist beter voor spelletjes omdat deze geen vertraging heeft zoals bij lcd.

En inbranden? Ik heb hier regelmatig wat op pauze staan. (uurtje)

Soms zie je wel wat nagloeien maar dat is zo weer weg.

Inbranden is ook eigenlijk niet het juiste woord,

Image retention heet dat.

 

Ik heb nu verschillende merken lcd gezien en ben blij dat ik zelf een plasma heb.

In het begin de fout gemaakt om een lcd te kopen, ook nog wel de top van Philips destijds de 42PFL9703.

Viel verschrikkelijk tegen, nu de Pana 42PZ800 en die is super.

My DM7025 is MiLo-powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik al eerder zei, de nieuwe line ziet er toch wel goed uit.

 

http://www.digitalnewsroom.philips.com/products/Press-Event-Portugal-2009-TV.pdf

 

Ik heb mijn oog op dit moment op de 42'' 9664. Hier heb ik al een prijs van gekregen, 1356 euro, en dit valt mij ook wel mee is zelfs nog iets goedkoper dan de 40'' 200 hz van samsung en toch 2'' groter :P

 

Wacht nog even voor een review van deze voordat ik besluit wat ik koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
wat ik al eerder zei, de nieuwe line ziet er toch wel goed uit.

http://www.digitalnewsroom.philips.com/products/Press-Event-Portugal-2009-TV.pdf

Ik heb mijn oog op dit moment op de 42'' 9664. Hier heb ik al een prijs van gekregen, 1356 euro, en dit valt mij ook wel mee is zelfs nog iets goedkoper dan de 40'' 200 hz van samsung en toch 2'' groter :P

Wacht nog even voor een review van deze voordat ik besluit wat ik koop.


wat ik al eerder schreef, philips komt er niet in bij mij, en het is een LCD, dus ook daarop afgewezen, verder vind ik de pdf een groot reclameblok.
Link naar reactie
Delen op andere sites

I dacht dat dit hoofdstuk van jou nu wel was afgesloten tritium.

 

In plaats om weer een ander topic te openen kunnen we hier verder gaan. ??welke tv moet ik kopen?'' is toch een perfecte topic naam voor ieder die een tv zoekt.

 

We gaan gewoon verder.

 

Nu zie je overal deze led tv's van de meeste merken op duiken maar ik zie de prijs verschil toch nog echt niet in kwaliteit terug komen. Ik vind dat hier meer de nieuwtje betaald word.

 

Samsungs edge leds heeft alleen leds aan de randen niet achter het scherm, is een stuk minder diep dan normale lcd's maar is door deze led benaming meteen een stuk duurder dan dezelfde type maar met normaal backlight systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk al zes jaar naar een 43" Pioneer plasma en zou niet anders meer willen! Jammer dat je niet 800 euro meer wilt besteden en 10" groter kan/wil anders zou je echt eens naar een Pioneer PDP-LX5090 moeten kijken, vind dit echt het mooiste beeld wat ik tot nu toe gezien heb.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb na aanraden van jullie plasma fans de nieuwe lijn van panasonic bekeken en ook een aantal forums door gelezen om te zien wat de reacties waren op de verschillende modellen en ik moet zeggen dat ik verbaast ben.

 

De 42x10 komt hier in spanje aan huis geleverd en wel op nog geen 680 euro, dit is toch wel een heel intersante prijs dacht ik. De reacties van anderen die ik gelezen heb dat er weinig ofwel geen verschil is met deze en de g10. De x is een hd ready en de g een full hd maar op 2.5 meter en deze grote zie je eigenlijk geen verschil ( niet noemenswaardig ) met full hd en een hd bron dan kan/moet je boven de 50'' gaan om het hd echt te waarderen.

 

Omdat de x een hd ready is geeft deze beter beeld met sd dan de g serie en omdat ik maar 1 BD heb en rest is dvd's ( 100+) lijkt mij voor de 300 euro prijsverschil toch de x een intersante optie.

 

Als deze een paar jaartjes meegaat dan ben ik al blij want deze technologie gaat zo snel dat in een half jaar allles wat nu uit komt al weer oud is.

 

( ik zag afgelopen jaar de samsung 40a656 voor 1500 euro en die wordt nu voor 750 euro aan geboden, ik zou mijzelf bestolen voelen als ik deze afgelopen jaar had gekocht )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb al een aantal jaren een 43" (Pioneer) HD ready Plasma, maar zou nu voor Full HD gaan.

 

Echter, om ten volle te genieten, zou ik nu van 43 naar 60" gaan. Op een kijkafstand van 3 meter zijn anders niet alle details in het beeld zichtbaar door de beperkingen van je zichtvermogen.

 

Nu komt het al regelmatig bij HD materiaal voor, dat ik op een afstand van 1,5 meter van het scherm ga zitten, om alle beeld details goed te kunnen zien.

 

Full HD is op dit moment alleen mogelijk met Blue Ray materiaal, en dat zal vermoedelijk over langere tijd gemeengoed worden.

 

 

Ik denk daarom dat je een weloverwogen beslissing neemt.

Alhoewel de LCD schermen steeds beter worden, is de beeldkwaliteit van plasma nog niet geevenaard.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...