Ga naar inhoud


BREIN slaat weer toe?


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv

Satwatcher, bedenk, dat dit de marge op verkochte CD's is.

Er is ook veel produkt wat niet verkocht wordt, en wat als verlies beschouwd moet worden.

Marge is hier niet gelijk aan bedrijfsresultaat.
Overigens gaat het de tussenhandel nog relatief goed, de producenten (perswerken) zijn nagenoeg dood.


Die perswerken krijgen toch ook gewoon betaald voor het aantal CD's of DVD's die besteld zijn. Dat de perswerken in Nederland dood zijn heeft een heel andere oorzaak dan het illegaal downloaden. Omdat ze, in vergelijking met andere - vooral Oost Europese - landen, te duur zijn. En natuurlijk wordt de bestelling minder nu er door het downloaden veel minder vraag naar de CD of DVD is.

Natuurlijk is marge niet gelijk aan bedrijfsresultaat. Maar er zijn echt heel veel bedrijven die op dit moment blij zijn met een dertig procent marge. Dus Breukhoven moet niet al te veel klagen. Zeker niet als je weet dat hij in voorgaande jaren veel meer marge had.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: hagar
een hele wijze man hier op het board zei eens

dat stelen verboden is, de staat duld geen competentie wink


Je bedoelt concurrentie,

Dit terzijde, ik snap dat gezeur over downloaden en kopieren niet zo de laatste tijd, ik hoorde er toen niemand over toen we met onze cassettebantjes "bezig" waren.
Je kunt lang praten over het verschil ervan maar komt allemaal op t zelfde neer.

Laten ze maar zorgen dat kopen aantrekkelijker wordt, in t begin van de cd hadden ze ook beloofd dat die dingen goedkoper zouden worden naarmate de tijd verstreek, tis alleen maar duurder geworden.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Ja hoor. Ook op lege bandjes zat een kopieertoeslag.


Ja weet ik, maar wilde het verschil aangeven hoe t er nu aan toe gaat en toen ging.
je bent nu bijna een crimineel [/einde overdreven mode] wink

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu even wacht, tot je gewenste muziek op de radio te horen is(in CD kwaliteit)en je neemt die op... dan zijn er toch ook "auteursrechten misgelopen", en toch is het legaal!!!

Alleen downloaden mag niet maar opnemen wel... wat is het verschil?

 

Reinste hypocrisie!

Alleen grotere organisaties hebben hun zakken niet kunnen vullen!

Kijk maar naar de diverse schandaaltjes van innende organisaties... och arme de kunstenaars!

Daar wordt niks van verteld...

Het lijkt erop wie het hardst blaat, het meeste gelijk heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
muziek op de radio te horen is(in CD kwaliteit)en je neemt die op...



Kun je me vertellen welke zender dat doet? zover ik weet is alle muziek dat vanuit de studio's afgespeeld wordt gecrompimeerd, dus bijlange na geen cd kwaliteit.

[/offtopic]

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat jullie je niet realiseren, is dat per 1 april er in mijn directe omgeving bij 9 gezinnen de kostwinnaar werkeloos is.....

 

Elke illegale download draagt ertoe bij, dat er iemand zijn werk verliest.

 

Een aantal van de reacties op dit bericht zijn ongeveer van dezelfde strekking. Ik ben het hiermee eens, maar ik stel wel dat "de industrie" het volledig aan zichzelf te danken heeft, en voel me ook totaal niet bezwaard me helemaal "suf" te downloaden.

Waarom ? simpel.

 

-Op elke DVD-R of CD-R die ik koop zit een heffing voor de artiesten. Die betaal ik ook als ik data, prive foto's, of andere niet copyrighted content op de schijfjes bak. Hengel ik dus een filmpje van usenet en bak ik die op een DVD-R dan heb ik de rechten al lang en breed betaald.

-Voor de copiermachines op ons bedrijf wordt dik betaald. Als ik dus een PDF van usenet afhengel en deze print dan zijn de rechten al lang betaald.

-Voor de radio op ons bedrijf wordt dik betaald. Ook voor het magazijn 500 meter verderop wordt apart betaald.

 

Nogmaals, Brein doet z'n best maar met het proberen aan te praten van een schuldgevoel, het bangmaken van mensen, het sluiten van torrentsites / NZB sites, mij praten ze geen schuldgevoel aan. Ik (mijn werkgever) heb dubbel en dwars betaald voor elke download.

 

groeten,

Peter.

 

ps. NZB zoekmachines te over, uitwijken dus of de supersearch gebruiken van Newsbin, grabit ed.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad absurt

 

Ik zie de CDtjs als reclame folders om hun

concerten te bezoeken.

 

De artiesten hebben al lang de platen/cd markt afgeschreven

en verdienen alleen nog op de concerten.

 

De instanties die z.g. voor de artiesten opkomen weten

dat hun tijd voorbij is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe wil je de vele sluitingen van fabrieken, die DVD's en CD's persen anders verklaren?

Denk in nederland eens aan de sluiting van de CD/DVD fabiek in Uden (EMI/Media Motions), waardoor in de afgelopen 2 jaar 1.600 mensen hun baan hebben verloren.
Om nog maar te zwijgen over het banenverlies van de toeleverings industrie in en rond Uden. (drukkerijen etc.)


EMI/MediaMotion heeft het nog redelijk lang volgehouden dankzij een meerjarig productie-contract. Maar uiteindelijk gaat het met al die bedrijven dezelfde kant op: ze worden van de markt gedrukt doordat de productie verplaatst wordt naar lage-lonen landen. Het is dus niet zo dat er geen markt meer is, maar productie in NL is te duur.

Dat is trouwens geen fenomeen uit de CD/DVD-hoek, maar zie je in vrijwel alle bedrijfstakken.

Dat EMI geen bestaansrecht meer heeft in NL is triest, maar zeker niet het gevolg van kopieergedrag bij de consument.
In europa gaan maandelijks 3-4 CD/DVD-perserijen op de fles. Die worden vaak weer overgenomen en doorgestart waarbij enkele scrupuleuze lui hun zakken vet spekken over de ruggen van de medewerkers en de toeleveranciers van de failliete boedel. Zo is het ook met EMI gegaan. Daar zijn door de laatste eigenaar ook tientallen miljoenen "afgeroomd" voordat hij het heeft laten ploffen.

2 jaar geleden zat er nog voor een kleine 30 miljoen aan vermogen in EMI in de vorm van onroerend goed. Toen was het mogelijk geweest om met dat geld een goed sociaal plan te financieren. Nu is er niets meer over. Met dank aan een louche firma/eigenaar die zijn zakken gespekt heeft. Daar kun je echt de downloaders niet verantwoordelijk voor houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer
Origineel bericht van: Jan Ambers

Alleen downloaden mag niet maar opnemen wel... wat is het verschil?

fout....downloaden is bij wet WEL toegestaan...zie mijn eerdere commentaar....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobsat
Origineel bericht van: Neptunus

Overigens zijn via FTDv3.8 geen verwijzingen naar NZB bestanden meer dus wat je nu nog aan dit programma hebt is mij niet duidelijk.



Dan heb je niet erg veel verder gekeken wat je er nog mee kunt.
je kunt zelf die knop terug zetten, en daarbij nog een hele rij aan knoppen meer ook als wat er standaard ooit gezeten heeft.


Huh? Ik zie toch echt geen mogelijkheid in de config staan waarmee je knop nzb portal kunt terugroepen, volgens mij is dat juist eruit gesloopt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wat jullie je niet realiseren, is dat per 1 april er in mijn directe omgeving bij 9 gezinnen de kostwinnaar werkeloos is.....

Elke illegale download draagt ertoe bij, dat er iemand zijn werk verliest.


Wat een onzin, waar baseer je deze uitspraak op? Als je nu zegt dat Rene Froger nu maar een huis kopen met 12 ipv 24 kamers dan geloof ik je eerder. Met de grote artiesten hoef je geen medelijden te hebben dus. De grote zakkenvullers zijn de platenmaatschappijen die dragen maar een klein deel van de opbrengst af aan de artiesten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat een onzin, waar baseer je deze uitspraak op? Als je nu zegt dat Rene Froger nu maar een huis kopen met 12 ipv 24 kamers dan geloof ik je eerder. Met de grote artiesten hoef je geen medelijden te hebben dus. De grote zakkenvullers zijn de platenmaatschappijen die dragen maar een klein deel van de opbrengst af aan de artiesten.

Over onzin gesproken!
De grote maatschappijen dragen helemaal niets af van die heffingen. Die ontvangen juist van die heffingen, net zoals de aangesloten artiesten.

BREIN (en anderen) doen de incasso.
Die sluizen het geld weer door naar een volgende stichting (repartitie nomen ze dat).
Die volgende stichting is dan weer op haar beurt belast met de repartitie richting de belanghebbenden (maatschappijen en artiesten).

Het enige wat er mis is, dat is dat veel van het geld onderweg aan de strijkstok blijft hangen. Een groot deel "verdampt" nog eens door alle rechtzaken die ze voeren, symposia die ze organiseren, salarissen en bezoldigingen voor bestuursleden, slecht renderende beleggingen etc.

Ja, je leest het goed. Sommige stichtingen speculeren liever in aandelen dan dat ze het geld meteen doorsluizen. Alle mooie verhalen ten spijt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...