Ga naar inhoud


Tune Failed. Wat is de oplossing?


Obi Wan

Aanbevolen berichten

Hallo Obi Wan,

 

Bedankt voor je reactie.

De volgende informatie op rij;

 

Dreambox 800HD PVR,

Moteck SG-2100 A,

Triax diameter 1.10 m,

Smart Titanium 0.2 db single LNB 2nd Edition,

gebruik: DiSEqC USALS

Belden h125 coaxkabel, Tratec F-Connector 7mm.

Newnigma image v2.8,

Zenderlijst: Henksat (of) Captains.

 

Ik heb de benodigde informatie vanuit mijn bon overgenomen. Hopelijk kan jij mij hierbij verder helpen.

 

Mijn dank is groot voor de moeite!

 

Groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En nu de hoofdvraag:

 

Is je schotel / rotor wel goed uitgericht ?

 

Een dreambox is nu éénmaal wat zinniger met signaal dan een andere satelietontvanger.

Daarbij kun je ook nog gaan spelen met de oosterlengte coordinaat in je dreambox. Dit hangt namelijk af, hoe je de schotel is uitgericht: via usals of domweg op 5 oost ( sirius ).

 

Dus vul eens qua oosterlengte waarden in varierend van 4.8 tot 7.0 ( uiteraard ook afhankelijk van de woonplaats waar de schotel is neer gezet.)

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De schotel is zelf uitgericht op het 0 gradenpunt (Sirius).

De overige zenders werken gewoon wel, dus dan zou het toch niet aan het uitrichten zitten. Ik pak de Nederlandse zenders met 17 db, en een BER van 0. Ook op andere posities als Hotbird, Astra 2 pak ik gewoon signaal. Met uitzondering van de zenders die een Tune Failed!-melding geven.

 

Ik denk dat het toch echt aan de Dreambox zelf ligt.

 

Nog bedankt voor alle reacties

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst Tune failed op DVB-S. De hele avond bezig kreeg'm niet weg. Herstart, stroom eraf niets hielp. Toen opnieuw geflash met Milo, (ik had newnigma) en ik had deze fout nog steeds. Dus t'is geen software foutmatige fout.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mdu
Ik had laatst Tune failed op DVB-S. De hele avond bezig kreeg'm niet weg. Herstart, stroom eraf niets hielp. Toen opnieuw geflash met Milo, (ik had newnigma) en ik had deze fout nog steeds. Dus t'is geen software foutmatige fout.


Hoi mdu,

Ik ben nu meer dan een avond bezig om deze melding op te lossen. Maar niks wil helpen. Weet wel zeker dat het aan de tuner ligt. Ondanks dat ik de dreambox slechts 5 á 6 weken in gebruik heb.

Denk dat ik v/d week even richting ***geen-reclame*** rijd om daar mijn garantie te claimen en een nieuwe Dreambox of tuner opeis. Betaal je 400 euro voor iets, blijkt het niet te werken. Had dit niet verwacht van een Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin gewoon met een schone lei. Flash je 800 met een orginele dreambox image en laat er een volledige satelietscan erop los. Dus gebruik geen kant en klare zenderlijst.

 

En ga dan eens zappen. Komt het dan nog voor, dan heb je nog twee mogelijke oorzaken:

 

Uitrichting, en kwaliteit van de buitenopstelling. ( denk met name vocht in F-konneketors, of slecht gemonteerde f-konnektors )

 

 

Of inderdaad een slechte tuner in de 800.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor van iedereen dat ze't hebben op een 800. Ik heb't probleem met een 7025+.

 

 

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 7025 waarbij ik dezelfde problemen had.

Ik heb een duo-lnb, waarbij ik vaak als er van satellite gewijzigd werd problemen kreeg.

 

Op een duitse site vond ik de volgende oplossing die voor mij werkt. Ik heb nu geen tuner failed problemen meer.

 

1. Gebruik de normale tunerinstellingen.

 

2. Open /etc/enigma2/settings in een editor (via telnet en vi-editor of via DCC) en voeg de volgende regels toe:

 

config.Nims.0.diseqc13V=true

config.Nims.1.diseqc13V=true

 

3. Log in op de box m.b.v. telnet en geef het commando:

 

init 4

 

Hierdoor wordt Enigma2 gestopt.

 

4. Stop de dreambox door de 220 V stekker er even uit te trekken of door de voedingsschakelaar even om te zetten.

(Niet enigma2 typen om de boel weer op te starten!!!)

 

5. Start de dreambox weer op.

 

Hopelijk heb je nu geen last meet van Tuner failed meldingen.

 

Jan

DM7025+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dan wel geen disecq switch maar een rotor. Ook bij mij gebeurt't alleen als ik schakel van DVB-C naar DVB-S. Nooit andersom.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mdu
Ik heb dan wel geen disecq switch maar een rotor. Ook bij mij gebeurt't alleen als ik schakel van DVB-C naar DVB-S. Nooit andersom.


Als je een rotor hebt en de ontvangst is opeen "weg", dan heeft het daar geheid mee te maken. Grote kans dat je rotor niet goed staat op dat moment.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: mdu
Ik heb dan wel geen disecq switch maar een rotor. Ook bij mij gebeurt't alleen als ik schakel van DVB-C naar DVB-S. Nooit andersom.


Als je een rotor hebt en de ontvangst is opeen "weg", dan heeft het daar geheid mee te maken. Grote kans dat je rotor niet goed staat op dat moment.


Dat weet ik wel zeker want ik heb geen beeld ;-).

Hij draait ook niet want ik heb direct geen beeld. Ik zap van RTL4 dvb-c naar Ligtv dvb-s en ik krijg afstemmen mislukt. Zap naar sky italia, terug naar ligtv en soms beeld soms niet. Flut ding. Mijn Dreambox 7020 nooit problemen - deed't altijd.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...