Ga naar inhoud


Tune Failed. Wat is de oplossing?


Obi Wan

Aanbevolen berichten

Heb sinds een maand een DM800. Leuk en aardig, maar het ding moet nog aardig wat ontwikkelingen ondergaan voordat het in de buurt komt van m'n dm600... Maargoed, het probleem:

 

Tune Failed. Dit probleem is zo sch**t irritant dat ik er helemaal gek van wordt. Ik heb verschillende images geprobeerd maar geen van allen lossen het probleem tot de wortel op.

 

Ik heb een EMP Centauri P.168W-V2 switch. Ik laat deze uncommitted aansturen, sequence repeat aan, repeat diseqc 2 of driemaal etc etc. Niets mag baten. De pdf van EMP met instellingen bieden ook geen soelaas.

 

Nu heb ik veel over dit probleem gelezen en het schijnt dus door de Dreamboxen te komen. Deze hebben problemen met de levering van spanning waardoor de switches problemen krijgen (resetten etc). Nou is het in principe niet zo erg als dat ding geen beeld toont maar je moet hem helemaal gaan rebooten. En laat dat nou een eeuwigheid duren....

 

Is het wachten op verbeteringen van de kant van dream (ik heb changelog gezien dat ze wat tune failed problemen hadden aangepakt maar dus nog niet helemaal opgelost) of moet ik een nieuwe switch nemen. Ik heb deze switch gekocht omdat ze zo goed met dreambox samengingen (wat gedeeltelijk waar is, heb nooit problemen op m'n dm600 gehad

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik gebruik alleen nog maar de switches van spaun die dingen zijn gewoonweg 1 van de beste en werken altijd. en op iedere dreambox maar daar betaal je wel een prijs voor.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel een goede zenderlijst? Dit probleem had ik ook maar heb ik opgelost door gewoon de zenders te scannen. En daarna nooit dit probleem meer gehad. Ik gebruik multitenne. Had iets te maken met de lijsten en iets van satelite.xml volgens verschillende forums.

 

Groetjes

 

Gemeni 4.1 met 750Gb Sata HD

DM800S gemini op multitenne van Technisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren de vierpoorts Triax MFD-41D in mijn installatie. Met de DM800 nooit problemen gezien. Gebruik ook Pli zonder disecq systeem aanpassingen oid.

De enige manier om deze melding te krijgen is het kiezen van kanalen die niet meer op de voorgeprogrammeerde frequentie uitzenden. (fouten in de kanalenlijst dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus onjuist aangezien het ook gewoon gebeurd als ik switch van NLD1 naar NLD2 (gewoon de juiste frequenties) of als ik switch van een fta op turksat naar bijvoorbeeld de regionale omroepen.

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing is vrij simpel.

Gewoon een transponderscan doen nadat je een settingslijst in je box hebt geplaatst.

 

voor 90% lost dit jouw probleem op.

Mits je schotel correct staat uitgericht en je LNB goed is.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus niet zo simpel als het lijkt. Dit heb ik ook gedaan maar daar ligt het dus niet aan.

 

Het probleem is dat de dreambox last heeft van rare peaks in de voltage toevoer naar de switch en soms ook korte wegval ervan. Dit zorgt ervoor dat de switch kan gaan 'resetten' en dan krijg je dus tune failed gezeik.

 

Ik heb hier contact gezocht met EMP Centauri en die hebben mij aangegeven dat ik de switch kan 'modificeren' door op een SMD een condensator van 100uF/50V te solderen waardoor de peaks worden genivelleerd en er een buffer wordt gecreeerd en dit probleem wordt opgelost. Switches van na 6/2008 hebben dit al vanuit de fabriek waardoor het al gelijk goed zou moeten werken.

 

Dream is zelf ook bezig om het eea hieraan te veranderen, is terug te vinden in de changelogs maar het is dus geen simpele tp scan of goede settingslijst probleem. Het ligt veel dieper dan dat en op verscheidene fora kun je hier veel problemen over lezen.

 

Ik ga deze mod dit weekend uitvoeren en laat wel weten of het gelukt is.

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met Obi wan eens, dit is echt een grote ramp.

Ik heb een heleboel images geprobeerd, settings lijsten, eigen scan, nieuwe spaun switch gekocht , maar het mag allemaal niet baten.

Ja de eenvoudige configuratie van 4 sats dat werkt aardig, maar dat is voor mij niet genoeg.

Dit is voor mij de reden dat ik mijn dm800 waarschijnlijk binnekort ga verkopen.

 

Ik wordt er helemaal kriegel van mad

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Ik ben het helemaal met Obi wan eens, dit is echt een grote ramp.
Ik heb een heleboel images geprobeerd, settings lijsten, eigen scan, nieuwe spaun switch gekocht , maar het mag allemaal niet baten.
Ja de eenvoudige configuratie van 4 sats dat werkt aardig, maar dat is voor mij niet genoeg.
Dit is voor mij de reden dat ik mijn dm800 waarschijnlijk binnekort ga verkopen.

Ik wordt er helemaal kriegel van mad


Hier idem. Is gewoon zwaar klote. Heb mijn ongenoegen hierover ook al naar dream gemaild en gevraagd of hier een oplossing voor komt of dat ik mijn geld terug kan krijgen. Inmiddels heb ik Astra 1,2,3 en HB maar op 1 switch gezet maar toch gaat dat ook niet lekker als je zapt op de HD kanalen terug naar SD kanalen van Astra2 naar Astra1. Heb nog wel de Spaun uncommitted ertussen hangen.

Verderop staat nog een draadje waarbij Druup het probleem opgelost schijnt te hebben door er Spaun committed switchen bij te gebruiken. Zijn behoorlijk prijzig in Nederland maar heb een heel goedkoop adresje in Duitsland gevonden.

Link naar het draadje: KLIK

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat de dm800 en de dm8000 nagenoeg identieke software hebben? Dit vanwege het feit dat het dus niet aan de software maar aan de hardware ligt en de doos dus in principe fouten bevat....

 

Dit is namelijk een zeer serieus probleem en geen simpele bug die je wil oplossen. Het zappen wordt verstoord en je mag de hele box opnieuw starten. Als dit vaak gebeurd word je echt pissig, neem dat maar van me aan.

 

Verdere oplossingen en tips hoor ik graag. Zijn er uberhaupt mensen die dit probleem op dem DM800 hebben gehad en opgelost (echt helemaal). Deel uw oplossing

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...