Ga naar inhoud


Tune Failed. Wat is de oplossing?


Obi Wan

Aanbevolen berichten


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat de 800 en 8000 wezenlijk van elkaar verschillen wat tune failed betreft.

 

Dat de tuner niet helemaal 100% is, is wel duidelijk want dat is ook de oorzaak van het probleem. Ik kijk het nu zo aan en als het alsnog voorkomt, ga ik ook garantie claimen...

 

Zou je nog kunnen PM'en hoe je die garantie kunt claimen/opsturen etc.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan

Zou je nog kunnen PM'en hoe je die garantie kunt claimen/opsturen etc.


Eerst een Ticket aanmaken op de website van Dream zelf. Als men aan de hand van jouw klachtomschrijving een defect vermoed dan vragen ze de receiver op te sturen.
Bij mijn 8000 kon ik dat rechtsstreeks doen (dus zonder tussenkomst van winkelier of importeur), maar aangezien postpakketten naar Duitsland maar voor max 500 euro kunnen worden verzekerd bij TPG post heb ik de receiver eerst naar de Nederlandse importeur gestuurd. Zij hebben 'm vervolgens doorgestuurd naar Dream.
Aangezien een 800 niet de waarde van 500 euro overstijgt kun je deze wel rechtsstreeks opsturen.

Overigens heb je kans dat de importeur in jouw geval zelf de reparatie doet. In het geval van mijn 8000 hadden ze de onderdelen (nog) niet, bij een 800 zal dat waarschijnlijk wél het geval zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@ obi,

Per toeval lees ik je problemen met de EMP disecq en je geslaagde modificatie.

Ik heb gisteren 2 emp's besteld en verwacht deze komende week binnen.

Het model is is EMP Centauri P.168-w V2, houdt die V2 (versie 2?) in dat die modificatie daar ook in zit en de werking met DM800 goed verloopt? Ik ga deze switch namelijk over een week of 2 ook gebruiken in combinatie met de visiosat big bisat met 8 lnb's en een DM800.

(DM8000 komt straks als dat ding leverbaar is tenminste, vandaar nu wel alvast 2 emp's besteld),

bij voorbaat dank voor je reactie.

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

De V2 versie van de switch houdt in dat het uncommitted aangestuurd moet worden.

 

Dat betekent dus diseqc 1.1 zetten en uncommitted alle poorten afgaan en alle extra instellingen uit.

 

Of de switch geschikt is voor de E2 boxen hangt af van de productie datum. Deze staat geplakt op de metalen behuizing van de switch. De mijne was van februarie 2008. Als deze VOOR juni 2008 is (dus 6/2008) dan is deze niet aangepast. Als dit wel het geval is, zit je goed.

 

Ik verwacht dat jouw switch wel gemodificeerd is maar mocht dit niet het geval zijn, heb je de modificatie gezien in dit topic.

 

Succes.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist Dream Media in Lunen gebeld , de technische afdeling. Men erkent het probleem. Hun advies was om de DM terug te sturen. Er zal dan een nieuwe worden geleverd met een andere tuner. Het probleem zou dan opgelost zijn.

 

Il

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: redfox
@ obi,
Per toeval lees ik je problemen met de EMP disecq en je geslaagde modificatie.
Ik heb gisteren 2 emp's besteld en verwacht deze komende week binnen.
Het model is is EMP Centauri P.168-w V2, houdt die V2 (versie 2?) in dat die modificatie daar ook in zit en de werking met DM800 goed verloopt? Ik ga deze switch namelijk over een week of 2 ook gebruiken in combinatie met de visiosat big bisat met 8 lnb's en een DM800.
(DM8000 komt straks als dat ding leverbaar is tenminste, vandaar nu wel alvast 2 emp's besteld),
bij voorbaat dank voor je reactie.


Ik heb een V2 achter mijn 800 en 8000 hangen, werkt perfect. Goede keus. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Ik heb sindskort ook dit probleem.

 

De EMP Centauri gebruik ik al enige tijd zonder problemen, maar omdat ik mijn schotel wat beter afgesteld heb, paste mijn Alps Quad LNB niet meer op de Wave T55, deze kwam namelijk precies op de locatie te zitten waar ook de bevestiging van de tweede schotel zich bevindt, oftwel, het past niet en ik ben op zoek gegaan naar een andere LNB. Hier kwam ik uit op een SMART Titanium Quad, deze past perfect.

 

Het aansluiten van deze LNB ging perfect en op mijn DB800 had ik ook gelijk beeld, het zappen gaat goed.

Op mijn DM8000 heb ik dezelfde configuratie, ook een EMP Centauri, maar wanneer ik hier zap naar deze LNB (Astra 1), dan krijg ik negatieve SNR waarden en tune failed. Zap ik bijvoorbeeld weer terug naar een andere LNB (Alps) dan heb ik direct weer signaal en beeld.

Het vervelende is dat dit probleem niet altijd optreedt, soms heb ik gelijk beeld, soms tune failed en dan twee seconden later alsnog beeld en soms helemaal geen beeld op geen enkele zender op de 19.2. Kan dit met deze EMP Centauri te maken in combinatie met deze LNB?

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook heb ik even de DreamBox 800 aangesloten en gelijk hetzelfde resultaat, geen beeld op de Smart LNB, anderen werken allemaal perfect.

 

Nu begin ik toch te twijfelen aan die EMP in combinatie met die Smart LNB.

De overige LNBs (allemaal Alps) werken perfect.

 

De verpakkingen van beide doosjes zijn anders, de mijne (die het niet doet) heeft een doosje dat helemaal bedrukt is en de andere die het wel doet, heeft een helemaal wit doosje met een sticker aan de linker zijkant.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terugsturen naar Dream

 

Stoppen met klooien.

 

Ik heb het probleem, dream gebeld en ik mocht hem opsturen.

 

Box is wel al bijna een maand weg en nog steeds niet terug ik kan dus nog niet zeggen of het geholpen heeft.

 

Dream heeft het erg druk.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

DreamBox is niet het probleem. Het is de combinatie van die EMP en de Smart Quad LNB. Beneden doen zowel de 800 als de 8000 het goed met deze LNB, maar boven geven beide boxen problemen met die ene LNB. Ik ga vanmiddag even controleren of de kabel van deze LNB goed zit aangesloten, want als ik wel beeld en signaal heb, blijft het beeld en valt het niet weg, ik kan ook rustig zappen tussen zenders op de 19.2. Zap ik naar een andere satelliet en ga weer terug naar de Smart, dan wil het voorkomen dat het signaal verdwenen is, soms blijft die het ook doen... Zeer afwisseld.

 

Ik zal mijn bevindingen hiet posten zodra ik meer weet.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GHP
DreamBox is niet het probleem. Het is de combinatie van die EMP en de Smart Quad LNB.


Geef niet zo snel een waarheid!!
Ik heb een switch 10/1 van SatConn/alps lnb`s,en zowel op de sat blijven als wel switchen naar een andere sat geeft regelmatig die verdraaide pokke melding!!

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een waarheid... Eerder een conclusie van mijn bevindingen tot zover.

 

Deze melding kreeg ik voordat ik een Alps LNB monteerde niet. Op beide ontvangers gaat het verkeerd. Ik heb twee EMP, die ik het laatst gehaald heb geeft totaal geen problemen. Waarschijnlijk een nieuwe versie. Om nu, zoals in andere topics is aangegeven te gaan solderen aan die EMP wil ik niet, omdat er garantie op de EMP zit.

 

Het zoeken naar een fout doe ik altijd, ik denk iedereen, door het uitsluiten van mogelijkheden, zodat dat ik tot deze conclusie kom. wink

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...