Ga naar inhoud


Tune Failed. Wat is de oplossing?


Obi Wan

Aanbevolen berichten

Op de site van EMP Centauri staat bij de switches het volgende probleem:

 

3. Known compatibility issues

 

Dreambox DM7025, DM800

 

Switches P.168 manufactured before 9/2008 and P.168-W manufactured before 6/2008: While switching, suspected short interrupts of LNB power cause reset of the switch and loss of reception. Switches are adapted since June 2008 (P.168-W) or September 2008 (P.168), older products can be modified in the factory (charged service), or by qualified user (instructions will be sent upon request).

 

Dus ze zijn bekend met switch problemen.

 

 

 

 

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de EMP vervangen door een nieuwer model en meteen een hele verbetering, alleen heb ik op twee transponders geen beeld... en hou ik dezelfde fout als ik voor het vervangen had op de andere zenders.

 

Astra 1 19.2 10920.75 H (Travel Channel)

Astra 1 19.2 11361.75 H (ZDF HD)

 

Hier krijg ik op mijn DM8000 met geen mogelijkheid beeld, opnieuw inscannen van de transponder geeft aan dat er geen services gevonden zijn.

 

Wanneer ik kijk op de DM800 beneden, dan heb ik op beide transponders gewoon beeld.

 

Ik begin er steeds minder van te snappen...

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer even aan het testen gegaan. Langzaam kom ik verder en verder...

 

Nu dacht ik, laat ik eens tuner B van de DM8000 gebruiken en waarachtig beeld op Travel! Sluit ik Tuner A weer aan... geen beeld op Travel, maar wel bijvoorbeeld op BVN. Zap ik dan naar Travel, tune failed.

 

Sluit ik tuner B aan (even DM8000 uit en aan) en ik heb direct beeld op Travel en andere zenders die het voorheen ook niet deden. Mag ik hieruit concluderen dat tuner A niet helemaal correct functioneert?

 

Ik heb nog even een Alps mono LNB aangesloten en deze geeft ook tune failed op tuner A. Tuner B doet het perfect. Het ligt dus niet aan de Smart LNB.

 

Nu gebruik ik alleen nog maar 1 tuner voor satelliet en 1 tuner voor kabel, maar ik heb plannen om beide DVD-S tuners te gaan gebruiken in de nabije toekomst.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wisselen van poort op de EMP Centauri geeft hetzelfde resultaat en werkt dus niet. Andere uitgangen op de Smart LNB werken ook niet.

 

Nu ben ik eens gaan zoeken in mijn zenderlijst en daar vond ik op de Astra 2 de zender Current TV. Deze heeft dezelfde frequentie etc. (10920750 H 22000 5/6) als Travel op de 19.2, maar hier krijg ik gewoon signaal te zien, de SNR slaat uit op ongeveer 12 dB.

 

Hoe kan het dat ik op de ene frequentie wel beeld heb (BVN) en op de andere niet (Travel), is dit een bekend probleem?

 

Ik heb van alles al geprobeerd en ben nu echt het spoor finaal bijster, problemen uitzoeken vind ik wel leuk werk, maar dit... nee, dat gaat mij zelfs te ver :D

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier met mijn db7020 ook een leidensweg acjter de rug echter niet van bedin af aan.

Het begon geleidelijk met dezelfde problemen, koude start, van file modus naar tv modus, een paar keer zappen en dan deed ie het. Mislukye opnames, hoop ergernis en frustratie.

Totdat ik soms wel een paar minuten moest wachten voor ik beeld had.

Kabels, lnbs, switches (3x waaronder spaun) vervangen, niets mocht baten.

Heb toen de box ter reparatie opgestuurd met vermelding van het probleem.

Heb sindsdien (half jaar terug) met een digiallity 8/1 switch nooit geen problemen meer gehad,

standaard disecq instellingen dus geen repeats of verhoogd voltage.

vanaf dag 1 als een zonnetje, niet 1 enkele keer "no signal" meer.

Nu heb ik sinds kort een 7025 van iemand overgenomen, wat denk je,

jawel hoor daar gaan we weer, precies dezelfde ellende.

Koude start, na file modus, de box stuurt de disecq niet aan.

Dat ding gaat dus meteen de deur weer uit.

Las ergens iets over brakke tuners, ben er van overtuigd dat dit inderdaad het probleem is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GHP
Het wisselen van poort op de EMP Centauri geeft hetzelfde resultaat en werkt dus niet. Andere uitgangen op de Smart LNB werken ook niet.

Nu ben ik eens gaan zoeken in mijn zenderlijst en daar vond ik op de Astra 2 de zender Current TV. Deze heeft dezelfde frequentie etc. (10920750 H 22000 5/6) als Travel op de 19.2, maar hier krijg ik gewoon signaal te zien, de SNR slaat uit op ongeveer 12 dB.

Hoe kan het dat ik op de ene frequentie wel beeld heb (BVN) en op de andere niet (Travel), is dit een bekend probleem?

Ik heb van alles al geprobeerd en ben nu echt het spoor finaal bijster, problemen uitzoeken vind ik wel leuk werk, maar dit... nee, dat gaat mij zelfs te ver :D


Je hebt jezelf nu wel lang genoeg voor paal gezet en het word eens tijd dat je naar anderen gaat luisteren die de oplossing allang al hebben aangedragen.

In sommige DM800 tuners zit een probleem in de DiseCq sturing.
het signaal is soms te zwak met de bijbehorende storingen van dien.
Aangezien je geen losse tuners kunt opsturen naar Dream, zal je dus je gehele box moeten opsturen.

Dus nu kun je eens met nuttigere zaken gaan bezig houden, al is een dergelijk onderzoek wat jij hebt gedaan natuurlijk helemaal niet verkeerd en bijzonder leerzaam!!

.....alleen verspilde moeite. smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo mijzelf voor paal zetten? Ik heb een probleem dus ik ga kijken waar het aan ligt zonder direct mijn probleem over de schutting te gooien en mijn DM8000 retour te doen zonder enige onderbouwing wat nu het probleem is.

Ik weet niet hoe jij jouw problemen oplost, blijkbaar niet zelf, want anders had je die uitspraak ook niet gedaan.

Ik ga hier ook niet verder op in, heb ik ook helemaal geen zin in, maar vind die uitspraak gewoon nergens op slaan. Ik probeer zo compleet mogelijk informatie te geven zodat anderen mee kunnen denken. Het enige waar je gelijk in hebt is dat het bijzonder leerzaam is, hoe wil je anders kennis eigen maken?

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GHP
Hoezo mijzelf voor paal zetten? Ik heb een probleem dus ik ga kijken waar het aan ligt zonder direct mijn probleem over de schutting te gooien en mijn DM8000 retour te doen zonder enige onderbouwing wat nu het probleem is.
Ik weet niet hoe jij jouw problemen oplost, blijkbaar niet zelf, want anders had je die uitspraak ook niet gedaan.
Ik ga hier ook niet verder op in, heb ik ook helemaal geen zin in, maar vind die uitspraak gewoon nergens op slaan. Ik probeer zo compleet mogelijk informatie te geven zodat anderen mee kunnen denken. Het enige waar je gelijk in hebt is dat het bijzonder leerzaam is, hoe wil je anders kennis eigen maken?

In dat laatste heb je helemaal gelijk, maar diverse mensen hebben al aangegeven wat het probleem is en dat het zelfs door de Dream hotemetoten word erkent, dan ga jij doodleuk zitten verkondigen dat het toch wat anders is.
Tja, wat denk je dan als je in de spiegel kijkt?

verder geen offence hoor, het was niet mijn bedoeling jou te beledigen.
Ik ben zelf ook een eigenwijs type, dus ik begrijp jouw standpunt maar al te goed.. :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Origineel bericht van: GHP
Hoezo mijzelf voor paal zetten? Ik heb een probleem dus ik ga kijken waar het aan ligt zonder direct mijn probleem over de schutting te gooien en mijn DM8000 retour te doen zonder enige onderbouwing wat nu het probleem is.
Ik weet niet hoe jij jouw problemen oplost, blijkbaar niet zelf, want anders had je die uitspraak ook niet gedaan.
Ik ga hier ook niet verder op in, heb ik ook helemaal geen zin in, maar vind die uitspraak gewoon nergens op slaan. Ik probeer zo compleet mogelijk informatie te geven zodat anderen mee kunnen denken. Het enige waar je gelijk in hebt is dat het bijzonder leerzaam is, hoe wil je anders kennis eigen maken?

In dat laatste heb je helemaal gelijk, maar diverse mensen hebben al aangegeven wat het probleem is en dat het zelfs door de Dream hotemetoten word erkent, dan ga jij doodleuk zitten verkondigen dat het toch wat anders is.
Tja, wat denk je dan als je in de spiegel kijkt?

verder geen offence hoor, het was niet mijn bedoeling jou te beledigen.
Ik ben zelf ook een eigenwijs type, dus ik begrijp jouw standpunt maar al te goed.. :D


Ik ben absoluut niet beledigd hoor wink
Ik ging er van uit dat het aan de EMP lag, deed het ook, nadat ik deze vervangen had werkte het een stuk beter. Ik heb ook niet stil gestaan dat het aan de tuner lag. Ik bleef mij focussen op de EMP, maar deze was nu goed.

Ik ben er nu achter dat het aan de tuner ligt.

Wel wil ik nog een ander ding kwijt wat mij erg verbaast. Als ik met Tuner A op de DM8000 kijk naar een zender die het niet doet en ik kijk op de DM800 beneden naar ZDF, dan heb ik hier allemaal blokjes in beeld, net alsof je slecht signaal hebt. SNR waarde zit boven de 13 dB. Zap ik naar BVN op de DM8000, heb ik beneden goed beeld... iemand een idee hoe dit kan?

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GHP


Wel wil ik nog een ander ding kwijt wat mij erg verbaast. Als ik met Tuner A op de DM8000 kijk naar een zender die het niet doet en ik kijk op de DM800 beneden naar ZDF, dan heb ik hier allemaal blokjes in beeld, net alsof je slecht signaal hebt. SNR waarde zit boven de 13 dB. Zap ik naar BVN op de DM8000, heb ik beneden goed beeld... iemand een idee hoe dit kan?


Gebruik je een switch om naar diverse sat's om te schakelen?
Zo, ja dan zou ik het daarin zoeken.

Gr,
Bert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bert_nl


Gebruik je een switch om naar diverse sat's om te schakelen?
Zo, ja dan zou ik het daarin zoeken.

Gr,
Bert


Ik gebruik allemaal Quad LNB en elke ontvanger heeft zijn eigen EMP, dus dan moet het via de DM8000 naar de EMP, vervolgens naar de LNB en zo naar de DM800.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit in het verleden gehad met twee goedkopere switchen.

Als ik één ontvanger aan had staan werkte alles zoals het hoorde echter met de tweede ontvanger erbij ging het op een aantal frequenties mis. Zoals blokken in het beeld of een signaal sterkte die terug valt naar dusdanige lage waardes dat er geen beeld meer was. Het bleek dat de isolatie waarde te laag was van de switchen hierdoor ontstaat er een soort overspraak zodat de ene ontvanger de ander stoorde. Twee fatsoenlijke switchen hebben toen uitkomst geboden. (waren helaas niet goedkoop)

 

Ik hoop dat je hiermee iets kan,

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het probleem gerelateerd is aan de defecte tuner in mijn DM8000, zogauw ik de andere gebruikt gaat het goed en heb ik dit probleem niet. Zelfs toen ik Arrow Classic Rock op de DM800 had staan schokte het heel erg toen ik een frequentie op de DM8000 had staan waar Tuner A problemen mee had, zette ik Tuner A ook op Arrow Classic Rock, was er niets aan de hand...

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...