Ga naar inhoud


Tune Failed. Wat is de oplossing?


Obi Wan

Aanbevolen berichten

Heb het al vanaf dag 1.

 

Ik heb gemini 4.1 geinstalleerd aanvankelijk. Deze had het veelvuldig. Ben daarna overgestapt op newnigma 2.4. Deze had het veel minder en zit nu op PLi Jade omdat ik dit een veel overzichtelijkere en vertrouwde image vind. Deze heeft het ook relatief weinig, maar gemini 4.1 is drama.....

 

Heb het nu dus gelukkig veel minder vaak maar alsnog komt het af en toe voor. Ik ga binnenkort dus de condensator plaatsen zodat het de tuner errors (hoge piekspanning of wegvallen spanning) opvangt. Ik hoop dat dit het probleem definitief oplost. Anders hoop ik dat Dream verder gaat met de ontwikkelingen want het scheelt wel behoorlijk met de oude software namelijk. Hier valt nog veel te winnen.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb newnigma laatste versie,en heb die problemen niet meer op mijn box.

maar is sinds ik ook Cccam 2.1.0 gebruik op de dreambox dat die problemen weg zijn,

dus dit ook eens nakijken welke versie je gebruikt.

hier niks meer van opname's die de mist in gaan of niet kunnen afspelen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem van tune failed ook, vanaf dag 1 en met alle images (ook de experimental van dream).

 

Bij mij treed het probleem enkel op bij tuner B, tuner A heeft er geen last van. Ik heb de kabels al eens verwisseld, dus aan de disecq's ligt het niet.

 

Sinds de laatste driver update heb ik minder last van dit probleem, na ten hoogste een minuut krijg ik altijd beeld en opnames met tuner B mislukken niet meer.

 

Wel wil ik eens een spaun disecq (heb nu een maxdigital) proberen en kijken of dit het probleem oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook dit probleem met de Nabilo Image nieuwste versie maar als Tune Failed voorkomt dan loopt hij niet vast en kan gewoon doorgaan en hoef de dreambox 800 niet te resetten

,dus ik zie niet zozeer het probleem

dreambox 800 hangt aan Diseqc switch 10/1 van SatConn met Wavefrontier/Wavefield T55 en 5 alps lnb,s

 

Dreambox 800 HD

Samsung HD 320Gig intern

Wavefrontier T55-5LNB

Thor-Astra19,5-Astra23,5-Hotbird-28,5

CCcam 2.1.1

Sony Lcd 40W4000

Nabilo 0.10 BHole

SonyDD/DTSReciever DB930

Xbox360 Ps3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nabilo nooit geprobeerd maar bij alle images die ik wel heb geprobeerd is het zo dat wanneer tune failed optreed, de box helemaal gereset moet worden anders krijg ik geen beeld meer. Dit kan ook switch afhankelijk zijn omdat de tunerfouten door je switch rechtgezet kunnen worden. Bij mij moet het dus helemaal uit en aan zodat de switch zich reset en weer verder kan. Maar dat weet ik niet zeker..

 

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ga binnenkort dus de condensator plaatsen zodat het de tuner errors (hoge piekspanning of wegvallen spanning) opvangt.


Obi Wan heb je de condensator al geplaatst?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er met mijn DB800 ook last van gehad. Alleen bij switchen van de ene sat naar de andere.

 

Bij mij heb ik het met het volgende commando opgelost.

 

echo 11 > /proc/stb/frontend/0/tone_amplitude

 

Je verhoogt de spanning van de switch zet je dan op 11 (default op 6 geloof ik).

 

Als dit de oplossing is dan moet je ervoor zorgen dt dit bij booten gebeurt.

 

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren een DM800 onder handen met hetzelfde probleem.

 

De box moest even van de spanning af en de tuner weigerde dienst na ongeveer een half uur te hebben uitgestaan.

De beste man vertelde mij dat de box vaker dit probleem gaf, een 'Tune Failed' melding na een stroomuitval.

Na verloop van tijd deed de ontvanger het wel weer, maar soms gaat daar een half uur over heen.

 

Wat heb ik nu gedaan:

 

Ik heb de box opengemaakt, de tuner er uitgehaald en er weer in zijn socket gestoken, er weer uitgehaald en weer ingestoken, etc etc, tot een keer of tien om de contacten te reinigen.

Warempel, de ontvanger werkte direct probleemloos nadat de spanning er weer af was geweest, dus op deze ontvanger zijn het gewoon wat contacten van de tuner op haar socket die niet meer goed aansloten.

 

Wellicht kun je eens proberen om de contacten te reinigen van de tuner, wellicht dat dit het probleem oplost.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste drz,

 

Heel toevallig heb ik hier ook aan gedacht en heb de tuner ook eruit gehaald en erin gestoken, wel enkele keren maar dat was niet de oplossing helaas...

 

Heb nu dus mijn EMP switch gemod met een 100uF 50V (min 25V) condensator en hij werkt tot nu toe feilloos met de DM800!

 

Hierbij de mod volgens EMP Centauri

 

Citaat:
here is a simple guide how to modify your switch:

 

1. pull the switch out of the plastic cover

 

2. loose the nuts on connectors and remove the metal case

 

3. solder carefully electrolytic capacitor 100uF (for voltage 25V minimum) to an existing SMD part, pay attention to capacitor's polarity, see pictures

 

4. make sure that no unwanted electrical join was created by soldering, check position of added capacitor - it must not touch the metal case

 

5. reassembly the metal case, tighten the screws on connectors, push the switch back into plastic cover

 

mailgooglecomajz.th.jpg

 

mailgooglecom2yda.th.jpg

 

Ikzelf heb de pootjes in een L vorm gezet zodat de condensator minder naar boven uitsteekt en beter op z'n plek bijft zitten. Als je deze switch hebt en hij is van voor 6/2008, doe er dan je voordeel mee.

 

PS: denk niet dat als je om een 'nieuwe versie' hebt gevraagd, je die ook krijgt. Er zijn shops die dit dus niet doen....

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met 3 verschillende merken switches die ik op de 800 gehad heb geen enkel 'tune failed' probleem. Op mijn 8000 had ik wél 'tune failed' problemen, maar enkel op tuner A. Tuner B was goed.

 

Na de 8000 opgestuurd te hebben naar DreamMultimedia (volgens hen werd het probleem veroorzaakt door een brakke Diseqc controller in tuner A) heb ik deze afgelopen week weer retour ontvangen, waarschijnlijk hebben ze het tunerblokje vervangen. Tuner A werkt nu ook feilloos.

 

In principe zeg ik dus dat 'tune failed' problemen worden veroorzaakt doordat je een niet helemaal lekkere tuner in je 800 hebt zitten. Bepaalde tweaks kunnen helpen (tijdelijk?), maar maskeren het eigenlijke probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...