Ga naar inhoud


Tune Failed. Wat is de oplossing?


Obi Wan

Aanbevolen berichten


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Rasta 87
Hee lezers, ik heb mijn "Tune failed" box terug van reparatie bij dream.

Tot nu toe geen melding gehad...


Hoe lang is de box onderweg geweest voor de reparatie ?

gr.
nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb ik ook nog steeds, reeds 2 tuners vervangen versie K.!!!!

 

Middels het onderstaand command doet ie het ff een maandje:

 

echo 5 > /proc/stb/frontend/0/tone_amplitudeVoorlopig hou ik de box maar, 1x maand kan ik mee leven.

 

Ik wacht eigenlijk op de perfecte tuner.

 

Il

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb (nog steeds) last van de 'Tune Failed!'-melding.

Het is een probleem waar ik knap chagrijnig van wordt.

 

Weet iemand nu hoe de afhandeling is om dit probleem op te lossen? Ik heb zelf nog ruim garantie, omdat ik de dreambox pas 5 weken in het bezit heb.

 

Mijn leverancier wil de box repareren en daarbij denk ik ie zeker voor een aantal dagen/weken weg is. Zijn zij niet verplicht om mij gewoon een vervangend product te geven?

 

Mocht dit zelf op te lossen zijn, dan verneem ik dat graag.

 

Mijn dank voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing is duidelijk:

 

1. heb je een recente DM800, dan heb je de nieuwe revisie tuner (rev K). Wanneer dit niet het geval is, neem dan contact op met Dream zodat zij een nieuwe tuner opsturen of je box RMA doen.

2. neem een goede switch, vooral als je van plant bent om de 1.1 implementatie te gebruiken (4+ sats). Goede ervaringen zijn er met SAB 10/1, EMP P.168W-V2 ( van na 8/2008), Axing SPU 81-00 8 in 1 etc

3. installeer altijd de nieuwste software en houdt je box uptodate.

4. installeer altijd een nieuwe settingslijst of scan zelf je kanalen in. Goede settingslijsten zijn bijvoorbeeld Henksat of eSata's lijst

5. Stel je diseqc instellingen in zoals ik heb bijgevoegd in de bijlage. Alle opties omtrent herhalingen, verhoogde voltages etc zijn lapmiddelen en vertragen alleen maar het zappen en verstoren het signaal. Ik werk al een aantal maanden op deze manier met een EMP switch (zie mijn signature) en dit werkt tot nu toe feilloos.

 

 

 

Als je je aan deze regels houdt moet je geen tune failed problemen meer krijgen.

post-45822-1318260443,2367_thumb.jpg

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de meest recente dreambox 800HD getest welke rechstreeks uit duitsland kwam.

Het probleem is duidelijk dat nog steeds de tuners niet goed om kunnen gaan met de switches. Het blijft een probleem. Ik heb een van de beste Spaun erin!!!

Met 1 sat geen enkel probleem, alles wordt gescand. Ik weet iemand, welke reeds succesvol bijna 20 dreamboxen 800 heeft geinstalled met een 4/1 switch. Hier zat de tuner nummer 802711G in!!! Deze dreamboxen lopen als een zonnetje.

 

 

Zelf gebruik ik al maanden het echo 6 command. Moet zeggen ik ondervind geen enkel waarneembare nadige gevolgen hiervan.

Ik ga wel sparen tzt voor een 8000 smile

 

Il

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft dit echt met de tuners te maken? Ik heb't ook regelmatig met een Dreambox 7025+. Volgens mij is dit meer een kernel/enigma2 probleem.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even allerlei dingen geprobeerd. Ik had zelf eerst de Captain zenderlijst op mijn dm800. Nadat ik de Henksat erop had gezet, leek het probleem verholpen. Na een klein half uur, kreeg ik helaas de melding; Tune Failed! alweer. frown

 

De melding blijft maar komen. Mijn dreambox heb ik op 14/08/09 aangeschaft, en heeft nu al een defect blijkbaar!

 

Ik word hier niet goed van. Wat kan ik het beste doen?

Zometeen zit ik weken zonder TV thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...