Ga naar inhoud


full speed fan bij opstarten laptop


seije017

Aanbevolen berichten


Dat is een veiligheids maatregel. Heel veel apparatuur start op met de blowers op maximaal. Op deze wijze weet men zeker dat er optimale koeling is voor het geval dat het apparaat nog gloeiend heet is na een herstart. Pas daarna worden de echte temperaturen gemeten, en de blowers eventueel omlaag geregeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige poster, dit gedrag is bedoeld als veiligheidsmaatregel.

 

Het klinkt misschien raar, maar een BIOS update naar de laatste versie wil soms wel eens helpen om het fan gedrag bij normaal gebruik (na opstarten) rustiger te krijgen. Fabrikanten stellen het gedrag van de fan nogal eens bij na klachten van klanten.

 

Wat helemaal helpt is de het schoonmaken van het koelrooster. Je wilt niet weten hoeveel stof er zich tussen die lamellen verzameld. Openschroeven, even fan eruit halen en dan eens kijken wat er aan de binnenkant van de lamellen zit...

 

Heb zo'n BIOS en schoonmaak ervaring met een siemens-fujitsu laptop, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin. Er zijn meer PC's die zo opstarten. Hier een Fujitsu Siemens PC. Zal heus wel over nagedacht zijn.

 

In ieder geval hoor ik zo of de ventilator het doet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook bij mijn HP laptop.

Bij het opstarten gaan de fans voor een 5-tal seconden op maximum.

Daarna gaat hij terug op normale snelheid draaiden.

 

Dit doen heel veel pc en zeker laptops.

 

De fan van de videokaart in mijn desktop doe zelfs ook. Tot het os de drivers van de kaart heeft geladen en dan valt de fan stil.

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij (de modernere) HP laptops kun je fanspeed apart regelen in de bios voor netspanning en accu stand.

 

Tijdens de POST zal elke fan even max ingeschakeld worden, toerental geregistreerd en gematched met wat hij moet hebben en zonodig een fraaie foutmelding op het scherm zetten: fan fail!

 

Ik kan me zo voorstellen dat Medion dat niet nodig heeft, als er iets defect is volgens de klant ruilen ze standaard het hele apparaat om. En of je dat nu als een voordeel of een nadeel uitlegt ik schaar apparatuur uit die klasse onder kinderspeelgoed sick

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Bij (de modernere) HP laptops kun je fanspeed apart regelen in de bios voor netspanning en accu stand.

Tijdens de POST zal elke fan even max ingeschakeld worden, toerental geregistreerd en gematched met wat hij moet hebben en zonodig een fraaie foutmelding op het scherm zetten: fan fail!

Ik kan me zo voorstellen dat Medion dat niet nodig heeft, als er iets defect is volgens de klant ruilen ze standaard het hele apparaat om. En of je dat nu als een voordeel of een nadeel uitlegt ik schaar apparatuur uit die klasse onder kinderspeelgoed sick


Kinderspeelgoed???? Mag je vinden, het is ook niet mijn favoriete merk, maar ze hebben wel een steengoeie service en daar hoor ik om mij heen, bij mensen die iets van Medion hebben, alleen maar positieve berichten. Geen gezeur en reparatie aan huis.

Wat is dan verstandig als consument? Bijna de helft betalen voor een (mechanisch) iets mindere laptop met (bijna) dezelfde service als hp?. Zakelijk is natuurlijk een ander verhaal. Hoewel hp ook regelmatig steekjes laat vallen merk ik in de praktijk.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Hoewel hp ook regelmatig steekjes laat vallen merk ik in de praktijk.


Dat ligt dan toch echt aan de lokale servicepartner maar goed, die discussie hoeven we hier niet te voeren.

@sjaak:

Dat er merkspullen inzitten voor wat je daar noemt is logisch... maar dat wist je zelf ook.

Hoe zit het met spareparts zoals accu's?

Wie ontwikkelt/ontwikkelde het mainboard?

En hoe zit het met driver en bios support nu en in de nabije toekomst?

Hoe zit het trouwens met modelfouten die pas na productie aan het licht komen?

Overleeft Medion ook de meter test?

Kun je extra garantie of service op locatie de volgende werkdag bedingen?

En wat betreft die serial port: HP 6730b heeft deze ook!

Ik wens iedereen veel plezier van zijn/haar Medion spulletjes maar ga nu niet jezelf en anderen wijsmaken dat je met een Medion een degelijk apparaat hebt. Hooguit geinig voor weinig wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...