Ga naar inhoud


(sat) lopend beeld op TV's bij 2 ontvangers


minplus

Aanbevolen berichten

TV-beeld wel scherp maar loopt zeer snel sinds aanzetten vandaag, vannacht alles nog prima . 2 tuners, 3 TV's en 2 verschillende stroomgroepen en aanvoersnoeren geprobeerd. Allemaal geen effect. Zet ik TV's/tuners op de andere schotel dan doen ze het prima.

Kan dit verschijnsel liggen aan het LNB-signaal, (LNB 1 uitgang kapot?) of aan de coax-kabel (beinvloeding door andere draden?).

Vannacht geen onweer gehad en niets veranderd. Vind het zo gek, vooral omdat het beeld voor zover je wat ziet scherp is.

Iemand een idee?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet dat ik de indruk heb dat hier veel interesse is voor het probleem / dat iemand mij er mee kan helpen, maar ik wil toch even meedelen dat gisteren , de regendag, alles opeens weer normaal was. Elektronica verbaast me vaak. Heeft dus mogelijk iets met temperatuur en/of luchtvochtigheid te maken......

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan niet de TV of scartkabel zijn, dat is het idiote. Ik dacht eerst ook aan de TV. Maar 3 TV's en 2 tuners vertonen hetzelfde effect en op de andere schotel niet. Verder scarts en RF's gebruikt, maakt ook geen moer uit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou het een extern probleem kunnen zijn van een Dect telefoon of zo ,er is ergens een stoor signaal aanwezig dat je sycronisatie van je tv's beinvloed.Dit is soms moeilijk te achterhalen want je kunt het niet zien,vroeger had men wel eens last van 27Mc app.met Am modulatie.het enige wat hielp was de apperatuur afschermen (voeding, filters etc).meer kan ik er zo niet van zeggen behalve dat je het beter moet uit leggen ,en juist moet formuleren zo dat jou sitatie beter kan inschatten:met name "Op DE ANDERE SCHOTEL NIET"".Dus blijft er maar een mogelijkhijd open nl bij de schotel zoeken.als je dat bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel een Dect telefoon maar die staat al tijden op dezelfde plek. Eergisteren tijdens de regen en gisteren opeens weer alles normaal(?), vandaag een nieuwe situatie:

 

Vandaag geen lopend beeld, maar slechts ontvangst op een aantal transponders. Op de Astra1 zijn dit 10818, 10979, 11478, 11508, 11538, 11567, 11597 en 11685, allemaal verticaal. 11779V en de horizontalen niet.

Op de hotbird even geprobeerd, niet precies gekeken, maar daar ook een stel verticalen wel beeld, een stel niet, en een paar horizontalen weer wel en andere niet. Bij de rest geeft hij aan "geen audio/ video". Lijkt er op dat hij alleen verticalen onder de 11700 pakt op de Astra en wat de horizontale betreft alleen iets op de Hotbird. Andere sats niet geprobeerd.

Dit alles los van de LNB-instelling, maakt niet uit of ik hem op 9750/10600 heb staan (stond hij op) of op 9750/10750.

Op de Max en de TV die op de 1e uitgang van de LNB zitten is alles normaal. Toch de 2e uitgang van de LNB kapot?

Ben het dak op geweest en aansluiting los gehad en gecheckt, maar alles lijkt daar normaal.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even, Columbo (dank voor de hulp), was ik vergeten te melden en bewerken wil helaas maar heel kort, ik heb 2 draaibare schotels. Op de ene is in dit opzicht niets mis, daar doen alle tuners en TV's het normaal. Op de andere schotel werkt de hoofd-uitgang van de twin-LNB normaal op een tuner met TV, op de 2e uitgang heb ik de (variabele) problemen, zoals je kunt zien vandaag weer iets nieuws. Ik denk dat er toch iets mis is met die LNB, maar vind de verschijnselen nogal vreemd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe eers maar eens de F conectors op nieuw aan de kabel(bij de LNB) zetten knip er eerst een stukje af +- 4cm ge bruik een scherp mesje om de mantel van de coax te stippen zo dat de kabel zo min mogelijk word beschadigd het koper mag niet ge oxideerd zijn moet dus helder van kleur zijn.en maak het zaakje waterdicht met bijv vulkkaniserende tape .geen siliconen kit gebruiken dit bevat zuur en tast het koper aan. TIP 2 ga altijd zeer precies te werk kontroleer alles,een fout is snel gemaakt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Lijkt er op dat hij alleen verticalen onder de 11700 pakt


Dat is dus alleen de lage band .
Maakt het iets uit als de andere ontvanger geheel spanningsloos is ?
Probeer op die andere ontvanger eens wat verschillende kanalen (vert. /laag -hoog en hor. / laag-hoog )
Wel vreemd , het komt n.l. wel vaker voor dat als op een twin of quad één van de ontvangers op de hoge band staat , het 22kHz signaal dat daar voor zorgt , "doorspettert" naar de andere uitgangen van die lnb , en daardoor die andere ook in de hoge band bleef staan .
M.n. vroegere Echostar's waren daar "goed" in door hun nogal forse 22 kHz toon .
Het verschijnsel bij jou lijkt dus net andersom te zijn .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verschillende kanalen op de andere tuner hebben geen effect, het van de stroom halen wel nl. alle ontvangst weg (heb hem blijkbaar voorheen altijd met die tuner aan uitgeprobeerd?).

Als ik de stekker weer in het net duw gaat de lage band zender van de moeilijke uitgang waar de tuner op staat 5 tot 10 seconden aan, waarna hij weer verdwijnt en de tekst "geen of slecht signaal" weer in beeld komt. Zet ik de andere tuner aan, dan zijn de lage band verticaal zenders weer terug. Op de hoge banders en horizontale van de Astra heeft het geen effect, die zijn en blijven weg.

De tuner op de 1e uitgang doet dus iets met de 2e uitgang.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik zoals Columbo ook al voorstelde , alle F-conn. aansluitingen maar eens nalopen , zeker diegene van de "moeilijke uitgang"

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

F-connectoren bij de LNB los gemaakt, stukje van kabel geknipt en connectoren opnieuw eraan. Geen effect.

 

Kabels aan de LNB omgewisseld. Effect: Zelfde plek in huis de bekende problemen, dus nu goed beeld op de 2e uitgang en 1e nu fout. Conclusie: LNB is goed, het moet in de kabel c.q. de connectoren zitten.

 

F-connector aan de Max vervangen: geen effect.

 

LCD weggesleept om bij de koppeling achter de kast te komen (de coax die naar de moeilijke plek loopt is daar onderbroken, de zaak was daar eerst doorgelust via de tuner daar, maar het laatste jaar via een koppelstukje op een eigen LNB-uitgang gezet).

Kabel naar moeilijke plek losgehaald van koppelstuk. Bizar verschijnsel: als ik hem binnen 3cm van het koppelstuk leg blijf ik nog die paar zenders houden, wist niet dat dat mogelijk is, op meer cm valt het beeld weg.

Kabel doorgelust: prima beeld op alle frequenties.

 

Andere LNB-uitgang kabel aan de doorlus-tuner gezet: prima beeld op alle frequenties.

 

Conclusi: LNB goed, kabels goed, F-connectoren goed.

Mogelijk opeens na een jaar iets met het koppelstukje mis???? (ligt op een plek waar er niets mee kan gebeuren)

 

Nieuwst resultaat: Kabels weer normaal gezet, doorlus verbroken en koppelstuk er weer tussen gezet, gevolg: ALLES NORMAAL.

 

Snap maar eens iets van die #$^*^(@#@$* electronica! Heeft me een dag klooien gekost.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer het eens met een aarde draad aan de lnb of tuner zijde ,ik vermoed een hf signaal is hier de boosdoener,dit kun je niet zien,wel meten met bijv een spektum annalyzer speciaal voor Sat, DVBT en Kabel,maar ja die heb ik ook niet.zijn erg duur,ik heb vorig jaar net een Swaiger sf 9000 plus gekocht,is een mooi app.waar je de verschillende sat pos.op kunt zien is alleen niet geschikt voor fijn afstelling.dus die gaat maar weer in de verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...