pukje Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Ik vraag mij af wat zijn normale waarden Ik heb uplink 9 db en downstream 18db dat verschil tussen up en down vind ik erg groot
Gekkenhuis Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Is vrij normaal hoor zie de mijne maar. output power downstream: 23 db attenuation upstream: 12 db Groetjes Gekkenhuis
Big fellow Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Ik vraag mij af hoe een SNR kan meten op een signaal wat je zelf verstuurd... Ik neem aan dat de waardes afhangen van de overspraak etc. Maar wat normale waarden zijn??? Dit geeft mijn Draytek modem in zijn status scherm.... Code: ADSL Status Mode State Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.G.DMT SHOWTIME 768000 6144000 21.5 15.0 “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
pukje Posted May 2, 2009 Author Posted May 2, 2009 Origineel bericht van: Big fellow Ik vraag mij af hoe een SNR kan meten op een signaal wat je zelf verstuurd... Volgens mij loopt op de up en down een een ack. protocol dus een handshake waardoor je op een up ook een down hebt en op de down link ook een up. dus 10 db (factor 10) verschil tussen up en down kan normaal zijn.
Big fellow Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Origineel bericht van: pukje Origineel bericht van: Big fellow Ik vraag mij af hoe een SNR kan meten op een signaal wat je zelf verstuurd... Volgens mij loopt op de up en down een een ack. protocol dus een handshake waardoor je op een up ook een down hebt en op de down link ook een up. Dat is dus niet het geval. De datastroom kan maar in een richting lopen, dus of upstream of downstream, en kan niet worden omgeschakelt. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Adsl (De Nederlandse versie heeft een stuk minder informatie....) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
druid Posted May 4, 2009 Posted May 4, 2009 8db downstream wordt alles een minimum gezien voor een goede lijn, als je meer als alleen internet overheen wilt doen. xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
pukje Posted May 5, 2009 Author Posted May 5, 2009 Origineel bericht van: Big fellow Ik vraag mij af hoe een SNR kan meten op een signaal wat je zelf verstuurd... Ik kan hier inderdaad niets over vinden ,volgens kan het dan alleen op deze manier: In de header van de downstream staat info over de s/n van de upstream waardoor het adsl modem weet met hoeveel power hij moet zenden. In de de header van de upstream staat info over de s/n van de downstream waardoor de dslam weet met hoeveel power hij moet zenden. Eigenlijk zou je die waardes moeten kunnen manipuleren dan zou je e.v.t. een slechte adsl link bruikbaar kunnen maken.
theparasol Posted May 5, 2009 Posted May 5, 2009 Volgensmij sturen ze beide kanten initieel gewoon full power de deur uit. Als er een connect volgt gaan ze stapsgewijs de power terugschakelen totdat de kritische waarde bereikt wordt en er geen stapje teruggedaan kan worden. Ik weet dat die reduce power van adsl2(+) protocol geweldig werkt tegen overspraak/storingen, kunnen meer aansluitingen genieten van probleemloze connectie maar helaas bij kritische lijnen werkt de reduce power uiteindelijk een snellere disconnect in de hand. (oude) Speedtouch 510 series kan ik die 8 dB SNR bevestigen, is doorgaans prima maatstaaf. Echter met (oude) kwaliteitsmodems, heb ik wel eens met 5.5 of 6.0 db stabiel gezien. Helaas doordat snelheden steeds hoger moeten kunnen zullen de kritische (lange) lijnen steeds problematischer worden ivm overspraak door intensiever gebruik. De powercutback kun je manipuleren, maar je bent erg afhankelijk van soort DSLAMP in de centrale. Volgensmij kan dit niet met de veelgebruikte broadcom amp's. Je zou het kunnen proberen met mtool, kun je vinden op duitse mhilfe.de maar je hebt wel een compatible modem nodig. Het lijkt er aardig op dat de ADSL het minderwaardige product wordt, vergelijkbaar met vroeger inbellen met een modem per tellijn. De kabel en fiber connectie speeds stijgen tov adsl speeds veel sneller!
pukje Posted May 13, 2009 Author Posted May 13, 2009 Groot verschil tussen up en download is toch niet zo normaal ,nadat een slechte las in de grond gerepareerd is heb ik de volgende waarden: UPSTREAM: noise margin upstream: 22 db output power downstream: 11 db attenuation upstream: 4 db DOWNSTREAM: noise margin downstream: 21 db output power upstream: 11 db attenuation downstream: 3 db en zo te zien weet mijn modem ook het zendvermogen van de dslams
winwiz Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Origineel bericht van: pukje Groot verschil tussen up en download is toch niet zo normaal ,nadat een slechte las in de grond gerepareerd is heb ik de volgende waarden: UPSTREAM: noise margin upstream: 22 db output power downstream: 11 db attenuation upstream: 4 db DOWNSTREAM: noise margin downstream: 21 db output power upstream: 11 db attenuation downstream: 3 db en zo te zien weet mijn modem ook het zendvermogen van de dslams Wat een waarden..... zit jij naast de centrale ofzo Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
pukje Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 Origineel bericht van: winwiz Wat een waarden..... zit jij naast de centrale ofzo Volgende de sprekende computer van de dslams zit ik er 500 meter vandaan ,moet eerlijk zeggen dat ik niet waar de centrale staat ,weet wel hier in de buurt een grote put van belgacom ,of daar de centrale verstopt is ?
peterk Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Origineel bericht van: pukje Volgende de sprekende computer van de dslams Wat is dat voor functionaliteit? Sprekende computer van de dslams?? Kan dat in Nederland ook?
pukje Posted May 15, 2009 Author Posted May 15, 2009 Denk dat het in NL ook gaat. De telco monteur kwam binnen prikte zijn telefoon op de lijn en klopte toen codes in welke door de computer stem bevestigd werd. Volgens mij heeft die mijn tel nr op de lijn gezet ,en toen ik hem liet zien dat ik ook adsl heb zette hij adsl op de lijn . Toen zette hij een adsl modem op de lijn en de sprekende computer gaf door signaal/ruis zendvermogen en afstand. Vond het heel interessant.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now