Ga naar inhoud


multiyenne(twin) en sky digi-box


Juultje

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om mijn schotel een multiyenne (twin) te installeren. Ik heb nu een gewone schone met dubbele twin-lnb voor astra 19.2 en astra 28.2, echter werkt hij op het moment niet meer goed, nieuwe connectors en uitlijnen.

 

Ik heb ook gehoord dat je met een multiyenne, beter beeld hebt als met een oude triax-schotel (81 cm) met dubbele lnb. Dat deze sterker is.

 

Ik heb nu een digibox van sky, die geen diseqc heeft en een dreambox 7000.

 

Zijn er mogelijkheden om de skybox toch aan te sluiten, via bijv een door-lus met de dreambox 7000 etc.

 

Zijn er toevallig andere boxen, die wel met de skykaart overweg kunnen en wel diseqc hebben, bijv ook van sky. Ik zelf kijk neighbours en deze is naar five verhuisd een tijd terug. Gewoon een simpele box, om tv te kijken.

 

Ik neem de twin, omdat ik in de toekomst misschien toch een reciever neem, met dubbele tuner, zodat ik zowel kan opnemen als afspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt five al een poosje FTA ontvangen, want ze zijn toegevoegd aan het freesat pakket. Dus die zender kun je ook met je dreambox bekijken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van fiver had ik het gelezen. Van five wist ik het niet. Echter toen mijn schotel nog goed werkte, had ik wel beeld van five op de digibox, maar geen beeld meer op de dreambox 7000.

 

Gisteren was iemand, die een bedrijfje heeft in satelliet-uitstellen en plaatsen, die moest wat doen aan mijn schotel, uitrichten, f-connectortjes vervangen, maar die heeft het helemaal verknalt, ik heb niks hoeven te betalen, maar als je het niet kan, blijf er dan vanaf. Is mijn mening. Gisterenochtend nog beeld en daarna was het beeld weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je die onzin dat je met een Multi ant.beter beeld zou hebben als met een triax 78cm maar een ding is zeker het is de grote die het hem doet dus hoe groter hoe beter hoe kleiner des te minder reserve bij slecht weer .voor de prijs van een multi vlaai heb je mindestens 3 triax voor.Maar ca 20% van de schotels staan goed uitgericht.de multi vlaai hoeft maar iets verdaait te zijn en het beeld is weg.EEN muti feed geeft altijd wat verlies om dat de LNB's niet precies in het brand punt van de schotel staan.Wat betreft F konektors,als ze niet water proof en of goed gemonteerd zijn is het zo uit met de pret.Ik heb zelf een schotel van 1m met actuator via een Aston box op een 7020 van 28gr oost naar 1gr west duurt ca 12 sec .deze schotel heb ik ooit gevonden,heb hen alleen op nieuw in de de verf gezet en werkt perfekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met mijn sky-kaart is, dat deze eerst wel werkte in de dreambox, maar daarna niet meer. Beeld was opeens weg, toen aangesloten op de digibox en werkte het weer wel.

 

Op five etc. geen beeld meer op de dreambox en ook met de digibox als ik de kaart er niet in doe, geen beeld op five. Doe ik de kaart er wel in, dan wel beeld. Van fiver heb ik gehoord dat deze vrij is, maar van five ben ik er niet zo zeker van.

 

Kan zijn dat ik geen goed signaal meer had in de dreambox. En wel met de digibox. Heb er een nieuwe image opgezet. Echter merk ik dat, hoe ouder een box is, hoe minder goede images te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Juultje
Probleem met mijn sky-kaart is, dat deze eerst wel werkte in de dreambox, maar daarna niet meer. Beeld was opeens weg, toen aangesloten op de digibox en werkte het weer wel.

je sky kaart heeft dus geen update gekregen in de dreambox, waarschijnlijk een verkeerde emulator gebruikt. Mijn SKY kaart zit al 3 jaar in mijn dreambox zonder er één keer te zijn uitgeweest - gebruik nu CCcam als emulator en dit werkt perfect.

Origineel bericht van: Juultje
Op five etc. geen beeld meer op de dreambox en ook met de digibox als ik de kaart er niet in doe, geen beeld op five. Doe ik de kaart er wel in, dan wel beeld. Van fiver heb ik gehoord dat deze vrij is, maar van five ben ik er niet zo zeker van.

let op : er zijn meerdere Five's, enkel deze die aan FreeSat gekoppeld zijn zijn FTA. Ze dus eens allemaal overlopen zonder kaart en kijken welke er open gaat. Mét kaart zouden ze trouwens allemaal moeten opengaan, tenzij het een Ierse kaart is.

Origineel bericht van: Juultje
Kan zijn dat ik geen goed signaal meer had in de dreambox. En wel met de digibox. Heb er een nieuwe image opgezet. Echter merk ik dat, hoe ouder een box is, hoe minder goede images te vinden zijn.

heb ook een 7000 en heb hier nog niks van gemerkt. Draai nu de plaatste PLi, Jade2. Ge moet natuurlijk geen HD foefkes verwachten op een SD box, het blijft een 7000.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen hij uitviel. Heb ik mijn sky-kaart gelijk in de digibox gedaan. Werkte gelijk. Daarna er weer in de dreambox gedaan en toen werkte hij niet.

 

Al de five zenders werken bij mij in de digibox en voorheen ook in de dreambox.

 

Ik heb de cccam ook gebruikt, welke versie gebruik jij nu van cccam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...