Ga naar inhoud


Vandaag is het moederdag


Fiene56

Aanbevolen berichten

Voor allen die er niet aan gedacht hebben. Het is vandaag moederdag. Dus bij deze aan alle moeders van harte.

Ik zelf ga om 10.00 ook even naar mijn moeder die in een verzorgings-tehuis woont en inmiddels de mooie leeftijd van 88 jaar heeft.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Fiene56

Ik zelf ga om 10.00 ook even naar mijn moeder die in een verzorgings-tehuis woont en inmiddels de mooie leeftijd van 88 jaar heeft.


..... en ze kijkt er het hele jaar naar uit (achter de geraniums). :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is het volgende week ook geen moederdag of over 1 maand? Net zo iets waarom er met kerst vrede op aarde moet zijn en buiten wit pfff...

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Onzinnig dit soort dagen, door de commercie ingesteld, net als vaderdag en valentijnsdag
Prijzen van bloemen 1 1/2 keer zo duur als normaal, belachelijk


Sjaak(k) ben nu ne keer volledig met jou eens. :D

Het is pure geldklopperij en bovendien dient een moeder- of vaderdag er iedere dag te zijn. whistle

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Fiene56
Voor allen die er niet aan gedacht hebben. Het is vandaag moederdag.

Onzinnig dit soort dagen, door de commercie ingesteld, net als vaderdag en valentijnsdag smirk
Prijzen van bloemen 1 1/2 keer zo duur als normaal, belachelijk cry


Valentijnsdag is ouder dan de commercie, kijk maar naar de oorsprong ervan. :D

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
Valentijnsdag is ouder dan de commercie, kijk maar naar de oorsprong ervan.

 

Valentijn is de naam van een of twee martelaren uit de derde eeuw. De feestdag Valentijnsdag (14 februari) is de dag der geliefden en gaat indirect op deze heilige(n) terug.

 

Bestond er in de derde eeuw dan nog commercie ? cool

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorspronkelijk was Valentijnsdag in onze streken een gelegenheid om anoniem je waardering te uiten, voor een geliefde, maar kon ook voor een vriend, buur of kennis.

Toen het oversloeg naar de VS werd het pas het huidige commerciële circus (gek hé).

 

Wat dat betreft heeft Sjaak gelijk, maar ook zonder commercie kun je aan genoemde dagen doen.

Dus de commercie niet willen spekken hoeft geen reden te zijn "iets" aan genoemde dagen te doen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Onzinnig dit soort dagen, door de commercie ingesteld, net als vaderdag en valentijnsdag smirk
Prijzen van bloemen 1 1/2 keer zo duur als normaal, belachelijk cry


Onzinnig dit antwoord niks commercie bestaat al honderden jaren maar is pas populair geworden sinds Anna Jarvis uit Amerika het begon te promoten in 1908.
Zie voor het ontstaan van moederdag Wikipedia. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sheeplover
Beste topicstarter,

Jammer dat je -zoals je zelf schrijft- maar even gaat. Daardoor heeft het toch iets van een zware opgave.....

Nee hoor, Ik ben veel onderweg en door de weeks nooit thuis. Als ik de mogelijkheid hebt bezoek ik haar altijd zondags. Daar verheugt ze zicht op. Het paste dus heel goed op deze moederdag dat ik thuis was, en ga er met plezier heen zolang ik ze nog hebt.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Onzinnig dit soort dagen, door de commercie ingesteld, net als vaderdag en valentijnsdag smirk
Prijzen van bloemen 1 1/2 keer zo duur als normaal, belachelijk cry


Onzinnig dit antwoord niks commercie bestaat al honderden jaren maar is pas populair geworden sinds Anna Jarvis uit Amerika het begon te promoten in 1908.
Zie voor het ontstaan van moederdag Wikipedia. laugh


Ongeacht het feit dat dergelijke feestdagen al eeuwen bestaan, worden zij toch door de commercie opgevist. Halloween is ook zo'n geval : een Keltisch gebruik van een paar duizend jaar oud, via de verenigde staten enkele decennia terug in onze contreien beland, en door de handelaren opgedrongen.
Ik denk niet dat Sjaak er zover naast zit hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiki
De feestdag heeft zich in zijn huidige vorm vanuit de Verenigde Staten over de rest van de westerse wereld verspreid. In Nederland begon de traditie rond 1925 (coment:geen honderden jaren dus).


Nergens beweer ik dat het in Nederland honderden jaren bestaat.

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Doe maar lekker mee met die commerciële tradities Aart44 whistle



@Sjaak(k) jammer genoeg kan dat niet meer mijn moeder is december 2008 overleden evenals vorig jaar jou moeder overleden is anders had ik er aan meegedaan. cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: aart44
@Sjaak(k) jammer genoeg kan dat niet meer mijn moeder is december 2008 overleden evenals vorig jaar jou moeder overleden is anders had ik er aan meegedaan. cry

Dat is idd jammer Aart44 voor ons beiden, maar ik heb daar moederdag niet voor nodig. Ik kwam iedere week trouw met een bloemetje naar mijn 95 jarige geworden moeder, en niet 1x per jaar uit traditie smirk


Ach ja, en dan heb je op 4 juni nog Opa en Omadag, dat is toch hartstikke leuk de kleinkinderen op bezoek en ze hoeven ECHT GEEN kadootje mee te nemen. Hun aanwezigheid is al een feest.. cool

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...