Ga naar inhoud


De nieuwe windows genaamd WIN7


dreambox1963

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Windows 7 te grof omdat het minimaal 6 Gb in beslag neemt?

 

Slaat nergens op vind ik.... Gigabytes kosten tegenwoordig geen dr*l meer, dus deze reden is echt onzinnig.

 

Je zult er vanzelf wel achter komen dat de driver ondersteuning gaat stoppen voor xp. Xp is in principe uitgefaseerd en er zullen ook binnenkort alleen nog maar kritieke patches komen vanuit Microsoft.

 

Maar het werkt perfect. Ik heb al diverse beta's getest en nu de RC... Leuk is, voor de diehards, is dat de virtuele xp ondersteuning ook erg goed werkt. Applicaties, binnen xp geïnstalleerd, starten in 1 a 2 seconden op in hun eigen applicatie venster. Helaas moet de hardware het wel ondersteunen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Windows 7 te grof omdat het minimaal 6 Gb in beslag neemt?

Slaat nergens op vind ik.... Gigabytes kosten tegenwoordig geen dr*l meer, dus deze reden is echt onzinnig.

Je zult er vanzelf wel achter komen dat de driver ondersteuning gaat stoppen voor xp. Xp is in principe uitgefaseerd en er zullen ook binnenkort alleen nog maar kritieke patches komen vanuit Microsoft.

Maar het werkt perfect. Ik heb al diverse beta's getest en nu de RC... Leuk is, voor de diehards, is dat de virtuele xp ondersteuning ook erg goed werkt. Applicaties, binnen xp geïnstalleerd, starten in 1 a 2 seconden op in hun eigen applicatie venster. Helaas moet de hardware het wel ondersteunen.


Ook al kosten die GBs niets meer daar gaat het niet om, het win7 os is te grof voor wat het kan doen en moet doen.

Dat het perfect werkt fijn, maar een standaard install van 6GB is al snel een 15GB met de nodige patches na een jaartje, kijk maar naar vista wat een geweldige zuigmachine dat is en vooral na al de updates. En hoe grover hoe trager, dus niet effectief.

Het is toch allang geen geheim meer dat MS zijn OS baseerd op het verkoop van nieuwe snellere PCs, het wordt allemaal trager en grover gemaakt. Dus stipte men vista en noemde men dit win7 om van een hoop gezeur af te zijn want we weten ondertussen ook allemaal wel dat office 2007 geflopt is tensamen met vista.

Ja ik draai win7 maar niet omdat ik dat wil eerder om van alles op de hoogte te blijven, voor echt grof geweld aan gebruik nemen we het os met de dikke L smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe
Dat het perfect werkt fijn, maar een standaard install van 6GB is al snel een 15GB met de nodige patches na een jaartje, kijk maar naar vista wat een geweldige zuigmachine dat is en vooral na al de updates. En hoe grover hoe trager, dus niet effectief.


Dus 1/10 van zo een beetje de kleinste schijfjes die nog verkocht worden is te grof voor je OS?

Over 1 jaar praten we in TB dan zijn GB achterhaald. Dus nee, 6, 15, of zelfs 100 GB vind ik geen reden om een OS op af te keuren. Het wil slechts zeggen dat er veel in zit. Het is dan de 'genialiteit' van de programmeurs om ervoor te zorgen dat alleen hetgeen wat actueel is ook wordt gebruikt en het overige enkel wanneer aangesproken.

Daarnaast is Dual Core zo een beetje minimaal aan het worden. Dit was nog onhaalbaar voor vele ten tijde van de Vista launch dus als de software goed gebruik kan maken van de technologie beschikbaar blijft de grootte niet relevant.

in mijn mening.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Penthe
Dat het perfect werkt fijn, maar een standaard install van 6GB is al snel een 15GB met de nodige patches na een jaartje, kijk maar naar vista wat een geweldige zuigmachine dat is en vooral na al de updates. En hoe grover hoe trager, dus niet effectief.


Dus 1/10 van zo een beetje de kleinste schijfjes die nog verkocht worden is te grof voor je OS?

Over 1 jaar praten we in TB dan zijn GB achterhaald. Dus nee, 6, 15, of zelfs 100 GB vind ik geen reden om een OS op af te keuren. Het wil slechts zeggen dat er veel in zit. Het is dan de 'genialiteit' van de programmeurs om ervoor te zorgen dat alleen hetgeen wat actueel is ook wordt gebruikt en het overige enkel wanneer aangesproken.

Daarnaast is Dual Core zo een beetje minimaal aan het worden. Dit was nog onhaalbaar voor vele ten tijde van de Vista launch dus als de software goed gebruik kan maken van de technologie beschikbaar blijft de grootte niet relevant.

in mijn mening.


Ben het met je eens... In Vista/Win7 werken multicore processoren efficiënter dan onder xp op dezelfde hardware als je multitask (en wie doet dat nu niet) maar ja vooruitgang kan eng zijn. We moeten maar eens van het Vista syndroom af.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Ik ben er doorgaans mee opgehouden om tegengas te geven op het commentaar op Windows.

Het is van Microsoft en dat is voor velen al de aanleiding om op voorhand in de zaagstand te gaan.

 

Zwakke excuses als het is te zwaar en er zit te veel in.

Raar dat ik dat bij bijvoorbeeld een brandpakket als Nero niet hoor. Dat is ook uit de kluiten gegroeid met een hoop overbodige meuk. En dat draait ook niet op een oude Pentium II die nog over is uit het 1e PC prive project...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen Windows fan maar ik breek het ook niet af. Xp is een prachtig os.

De vaststelling die ik doe bij een nieuwe OS release van microsoft is dat je steeds een snellere pc nodig hebt en dat een standaard installatie steeds meer en meer harddisk in beslag neemt. Echter blijft in de standaard installatie dezelfde basis software zitten die in een ander jasje word gegoten en wat opgesmukt is.

Kortom met een basis installatie van windows kan je zonder extra software (lees kosten) weinig beginnen. Dit in tegenstelling tot andere besturingssystemen.

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Ik ben geen Windows fan maar ik breek het ook niet af. Xp is een prachtig os.
De vaststelling die ik doe bij een nieuwe OS release van microsoft is dat je steeds een snellere pc nodig hebt en dat een standaard installatie steeds meer en meer harddisk in beslag neemt. Echter blijft in de standaard installatie dezelfde basis software zitten die in een ander jasje word gegoten en wat opgesmukt is.
Kortom met een basis installatie van windows kan je zonder extra software (lees kosten) weinig beginnen. Dit in tegenstelling tot andere besturingssystemen.




En dan is de vraag... Wat is basis? Met de ene os kun je meteen aan het werk, met de andere moet je nog een en ander mee-installeren.

Windows 7 wordt weer "armer" geen standaard email cliënt enzo meer.

Ondanks dat bijv. Linux grote stappen heeft gemaakt de laatste tijd met hardware ondersteuning kun je/ik nog steeds niet wat ik zou willen wegens gebrek aan ondersteuning.

Bij Apple ben je ook zeer beperkt.. Je moet het maar doen met wat er is. Voordeel is dat het dan ook wel erg prettig werkt, maar vrijheid is er niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

Ondanks dat bijv. Linux grote stappen heeft gemaakt de laatste tijd met hardware ondersteuning kun je/ik nog steeds niet wat ik zou willen wegens gebrek aan ondersteuning.


Dit wordt off-topic, maar toch nog even dit.
Het zijn niet de linux distro's die de stappen moet zetten, maar de hardware producenten. Als deze geen drivers schrijven voor linux, of de sources vrijgeven zodat er drivers kunnen geschreven worden, dan kan er ook geen ondersteuning zijn.

ATI heeft nu ook die stap gezet. Ze geven de sources vrij van hun kaarten. Bij volgende distro's zullen ati kaarten standaard ondersteunt zijn.

Ik ben begin dit jaar overgestapt van win xp naar OpenSuse 11.1 en er niets wat ik niet kan doen met linux wat ik met windows deed.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...